• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Väldigt intressant!

Jag upplever att jag behöver vrida upp min 400a ungefär var fjärde dag för den inte ska tappa i tid. Det ska tilläggas att jag är ganska inaktiv men använder klockan 8-10h per dag med något uppehåll här och där. Sista dygnet innan den stannar brukar den tappa ca 10 sec. Annars vid fullt uppvriden så går den +1-2.

Då måste du ändå vara väldigt inaktiv😄
Jag har på mig min från jag går upp vid 06 tills jag går och lägger mig på kvällen normala arbetsdagar.
Har väl någonstans runt 3000-7000 steg per dag.
Jag fick ju nästan fyra dygn utan att ha vridit upp den alls.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Väldigt intressant!

Jag upplever att jag behöver vrida upp min 400a ungefär var fjärde dag för den inte ska tappa i tid. Det ska tilläggas att jag är ganska inaktiv men använder klockan 8-10h per dag med något uppehåll här och där. Sista dygnet innan den stannar brukar den tappa ca 10 sec. Annars vid fullt uppvriden så går den +1-2.


Jag ska vrida upp min max och sedan lägga den i byrålådan utan att röra den.
Den ska ju utan problem gå till söndag kväll.
 

Spellrong

Omega
Då måste du ändå vara väldigt inaktiv😄
Jag har på mig min från jag går upp vid 06 tills jag går och lägger mig på kvällen normala arbetsdagar.
Har väl någonstans runt 3000-7000 steg per dag.
Jag fick ju nästan fyra dygn utan att ha vridit upp den alls.

Haha ja jag vet inte hur många steg jag går men jag har ändå en treåring som håller mig igång 😁

Jag ska vrida upp min max och sedan lägga den i byrålådan utan att röra den.
Den ska ju utan problem gå till söndag kväll.

Och jag måste prova att skaka igång min, det har jag aldrig gjort 👌
 

Niklgu

Breitling
20210522_143407.jpg
En bico på visingsö å solar sig in i det sista innan regnet kommer :)
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Hälsar på min gamla mamma, som precis blev fullvaccinerad👍🏻🙂
Och den här rackarns klockan växer hela tiden, kan verkligen rekommendera den. Sjukt snygg i verkligheten, lite tråkig på produktbilder.

20210522_172844.jpg


Fin klocka, men funderar lite varför är det 2 datumvisare, både nere vid 6:an och inre ringen.
Eller visar nån av dom något annat?
 

Makkanxd

Rolex
Testade nu de nya ”Quick Strap Change system”. Snacka om smidigt, här har andra märken en hel del att ta efter.
För er som inte vet hur det fungerar så kan man byta från länk till gummi utan verktyg och endast genom att ”knäppa upp” länken, grymt bra löst av oris!

D8E70B41-CC4C-4329-9514-B18BE6B7FB93.jpeg

1CE173D8-C765-41E5-8304-6A90D69303E3.jpeg

8C44241C-AF6B-46B2-A91B-0F289817F3A7.jpeg
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Haha ja jag vet inte hur många steg jag går men jag har ändå en treåring som håller mig igång 😁



Och jag måste prova att skaka igång min, det har jag aldrig gjort 👌

Nu testade jag min 400:a igen.
Jag lät den ligga tills den stannade, sedan skakade jag igång den lätt, vred upp den och lade tillbaka den i klocklådan.
Efter 5 dygn och sex timmar stannade den.
Kollade tiden efter precis 5 dygn och då låg den på +4spd (+20sek under hela perioden) med tavlan upp.

Nu ska jag testa att ha på mig den i fem dagar och se vilken gångreserv jag jobbar upp vid normal användning och utan att vrida upp den.
 

lofgreno

Audemars
Testade nu de nya ”Quick Strap Change system”. Snacka om smidigt, här har andra märken en hel del att ta efter.
För er som inte vet hur det fungerar så kan man byta från länk till gummi utan verktyg och endast genom att ”knäppa upp” länken, grymt bra löst av oris!

D8E70B41-CC4C-4329-9514-B18BE6B7FB93.jpeg

1CE173D8-C765-41E5-8304-6A90D69303E3.jpeg

8C44241C-AF6B-46B2-A91B-0F289817F3A7.jpeg
Grymt för en annan som suger på att byta till länk. :) (Få av den brukar inte vara nåt problem...)
 

Spellrong

Omega
Nu testade jag min 400:a igen.
Jag lät den ligga tills den stannade, sedan skakade jag igång den lätt, vred upp den och lade tillbaka den i klocklådan.
Efter 5 dygn och sex timmar stannade den.
Kollade tiden efter precis 5 dygn och då låg den på +4spd (+20sek under hela perioden) med tavlan upp.

Nu ska jag testa att ha på mig den i fem dagar och se vilken gångreserv jag jobbar upp vid normal användning och utan att vrida upp den.

Grymt! Kul att du orkar testa och jag är tacksam för att du delar med dig 😊 Tänker att jag ska orka testa lika noga någon gång jag oxå 😁

Min har gått +1spd under en månads användning nu.
 

aquvist

Cartier
2-Faktor
Första dagen intryck, väldigt bekväm, lätt och smidigt armband.. gillar verkligen detaljerna i urtavlan som är svåra att fånga på bild!
Förvånansvärt stort armband, jag har ca: 17,5-18cm handled och på minsta hålet sitter den riktigt perfekt men har man mindre handled än så misstänker jag att man får göra egna hål, kan vara bra att veta :)

1621945969651.png


1621946486806.png
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Då har man varit och besökt Magnussons Ur igen och det kan bara sluta på ett sätt😅

Tre blev fyra....

20210526_170819.jpg


Och här är den nya med en liten present👍🏻

20210526_170857.jpg

En liten Oris björn.
20210526_170932.jpg


Och nyförvärvet.

20210526_171519.jpg

20210526_171539.jpg

20210526_171707.jpg


Valmöjligheter😅

20210526_172141.jpg
Grattis!
Vilken jäkla Oris-samling du har nu, flest Orisar på forumet?! Riktigt bra bredd på dem också😃
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Grattis!
Vilken jäkla Oris-samling du har nu, flest Orisar på forumet?! Riktigt bra bredd på dem också😃

Kanske, men det kan nog finnas fler galningar där ute😁
Jo, det är helt ok bredd med olika storlekar och färger på Aquisarna och Artix som bryter helt, dressad i roséguld.
Femtioelva olika armbandskombinationer gör ju att det blir än mer variation.

Har iofs varit på jakt efter en Chronoris Grand Prix '70 utan tur.
Hade varit en trevlig klocka som komplement.
Och kanske en Diver Carl Brashear....🤦🏻‍♂️
 
Senast ändrad:
Topp