AntonJacobsson
Basic
Börjat spana in oris aquis, är det mycket klocka för pengarna? har idag en tag heuer aquaracer 41mm. bärs 43mm stor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker det är jättemycket klocka för pengarna om man gillar formgivningen. Finish är bra och den känns bra på armen. Jag har inga problem alls med 43 mm, men då är jag van vid klockor upp till 45,5 mm. Sellita-urverket är pålitligt och helt OK, vilket jag förmodar att du redan tycker, om du är nöjd med din Aquaracer med ETA eller Sellita.Börjat spana in oris aquis, är det mycket klocka för pengarna? har idag en tag heuer aquaracer 41mm. bärs 43mm stor?
Personligen föredrar jag de nyare 43,5 mm före de äldre 43 mm. Tycker de sitter bättre på något vis som jag inte riktigt kan förklara...Börjat spana in oris aquis, är det mycket klocka för pengarna? har idag en tag heuer aquaracer 41mm. bärs 43mm stor?
Madonn', så snyggt!Så hur gick det?
Tja, allt det där med bikarbonat, ketchup, citron, Ajax och Gud vet vad, det kan ni glömma nu.
Skultuna mässingsputs. Det är grejer, det.
Borstningen är kvar, men oxiderna är borta. Liksom alla fläckar och fingeravtryck som typ inte går att få bort annars. Nu är den... ren.
Sen om man gillar det eller inte, det är upp till var och en.
Det blir intressant att se om den står emot oxider bättre nu.
Burken räcker nog till 10 livstider skulle jag tro, det går åt typ ingenting.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för ett bra svar. jag får pallra mig iväg till en ad och testa helt enkelPersonligen föredrar jag de nyare 43,5 mm före de äldre 43 mm. Tycker de sitter bättre på något vis som jag inte riktigt kan förklara...
Har en 43,5 mm nu, tycker inte den bärs större, mer true to size imho
Mitt råd är att testa hos AD eller på en GTG och bilda dig en egen uppfattning.
Så hur gick det?
Tja, allt det där med bikarbonat, ketchup, citron, Ajax och Gud vet vad, det kan ni glömma nu.
Skultuna mässingsputs. Det är grejer, det.
Borstningen är kvar, men oxiderna är borta. Liksom alla fläckar och fingeravtryck som typ inte går att få bort annars. Nu är den... ren.
Sen om man gillar det eller inte, det är upp till var och en.
Det blir intressant att se om den står emot oxider bättre nu.
Burken räcker nog till 10 livstider skulle jag tro, det går åt typ ingenting.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Börjat spana in oris aquis, är det mycket klocka för pengarna? har idag en tag heuer aquaracer 41mm. bärs 43mm stor?
Kvinnan som sålde mig burken sa att jag skulle ta väldigt lite, och det var alldeles sant. Dutta en mjuk trasa i medlet och gnid en stund. Sen torka rent. Det är allt som krävs.Men det där blev ju galet bra
Det blir att beställa en burk direkt.
Vad kan en Oris från 2016 vara värd?
Allt finns box, cert, kvitto. Köpt av mig. Spår av användning ej några djupa repor.
Kul! Kanske överlever hela semestern!?Har blivit en riktig favorit, lämnar knappt handleden just nu.
![]()
Kanske, kanske inteKul! Kanske överlever hela semestern!?![]()
Har blivit en riktig favorit, lämnar knappt handleden just nu.
![]()
Snyggt! Försöker skapa en bra patina nu under semestern så Skultuna får vänta för egen del. En bekant till mig har den där varianten med svarta urtavlan, mycket fint.Kör samma här med pyputsad från Skultuna![]()