Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har burit min Oris dykare med skjorta å kavaj i 10 år och aldrig störts av storleken. Dock har jag aldrig burit en sub så vet inte hur den känns. Däremot köpte jag en dykare från Oris i 49mm. Den fungerade mindre bra med skjorta.Många fina Oris i tråden! Jag går i tankarna att slå till på en Oris och främst är det Aquis Date, 43 mm som ligger högst på listan just nu. Ställer en fråga rakt ut i tråden då det förekommer många dykare här: hur upplever ni tjockleken på klockan? Jag har själv bland annat en Sub men en Oris dykare är väl rätt mycket tjockare? Tänker på själva känslan att bära en så pass hög klocka och den funkar till exempel när man har skjorta på sig och så. Kul att få höra lite expertutlåtanden.![]()
Tack för svar! Bra att det funkar. 49mm är inte att leka med, respekt för den dinkan!Har burit min Oris dykare med skjorta å kavaj i 10 år och aldrig störts av storleken. Dock har jag aldrig burit en sub så vet inte hur den känns. Däremot köpte jag en dykare från Oris i 49mm. Den fungerade mindre bra med skjorta.
Så skulle inte oroa mig.
.... Jag går i tankarna att slå till på en Oris och främst är det Aquis Date, 43 mm som ligger högst på listan just nu. Ställer en fråga rakt ut i tråden då det förekommer många dykare här: hur upplever ni tjockleken på klockan? Jag har själv bland annat en Sub men en Oris dykare är väl rätt mycket tjockare? Tänker på själva känslan att bära en så pass hög klocka och den funkar till exempel när man har skjorta på sig och så. Kul att få höra lite expertutlåtanden.![]()
Är de någon som vet:
Om man köper ett gummi till Aquisen utan spänne, kan man använda spännet från länken? Eller är det två helt olika mekanismer?
Tack för svar!Nya går tyvärr inte heller, du behöver ett spänne till gummit helt enkelt.
Var inne på Magnussons och testade Oris Big Crown Propilot Altimeter precis. En cool pryl men inte så snygg. Cool att kolla på, inte lika cool att bära. Stor som tusan och de dubbla lagerna av tavlor är inte jättesnyggt. Ett viklås jag inte sett tidigare. Smidigt som tusan och ganska litet = pluspoäng.
![]()
Plasten sitter kvar på glaset. Svårt att förstå djupet i de dubbla tavlorna på bild men irl va det rätt speciellt.
![]()
Och nej, jag vet inte vad som står före 700kr. Glömde kolla![]()
Nån som haft problem med att Aquisen går för snabbt? Min går just nu ca 12 - 15 sek per dag, beror det på att det är en ny klocka och borde jag lämna in den för ruckning/kontroll?
hmm tycker min bezel är rätt glappig,
ska det vara så på en aquis? eller är det min som de e fel på?
Maffig!Ny länk på Aquisen idag
![]()