Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är vulkaner en livsstil Denke?![]()
Det är ett askhelvete av episka proportioner
När fan blev denna tråd en livsstil?![]()
Inte sett vare sig rapport eller vetenskapens värld (ännu).Kvällens Rapport innehöll ett inslag från Island och den seismiska aktivitet som diskuteras i tråden. Tydligen ska även kvällens Vetenskapens värld ha handlat om Islands vulkaner men det får jag kolla imorgon kväll.
Inte sett vare sig rapport eller vetenskapens värld (ännu).
Men jag kollade svt.se och en artikel har kommit upp http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/fortfarande-risk-for-stort-vulkanutbrott-pa-island
Intressant att artikeln har några faktafel både kring det nuvarande utbrottet och utbrottet i Laki 1783.
Fan jag vill ha en dagskiva på isländska!En Isländsk klocka har varit uppe innan här men jag tycker inte den här tråden kan fortsätta utan den här skönheten från samma företag. Tavlan är gjord av aska från Eyjafjallajökull.
![]()
Tyvärr inte så mycket som händer
Senaste rapporten är att kratern slutade sjunka run den 10 april, det pågår fortfarande skalv under och omkring vulkanen men annars är det lugnt för tillfället. Aktiviteten kan komma att öka igen men för tillfället verkar det som vulkanen bara slutade med en djup suck![]()
Jupp, är road av folk som är upprörda över att t ex Eyafjallajökul sabbade deras weekend i New York eller London. Så länge skiten inte blåser mot Rejkavik där det orsakar direkta hälsoproblem ser jag egentligen ingen större förlust av att flygtrafiken stannar i några veckor. Skapar egentligen inga verkliga problem utan mest i-landsproblem.Vänta lite nu. Har jag förstått rätt så sitter du och hoppas på ett "samhällsförlamande askhelvete"???