Guden
Basic
Min polare fick in BLGM & Island vinner @19.Trodde faktiskt att det skulle vara mer, vad är sannolikheten att lilla Island vinner mot England, där bara Rooney tjänar mer än hela det isländska landslaget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min polare fick in BLGM & Island vinner @19.Trodde faktiskt att det skulle vara mer, vad är sannolikheten att lilla Island vinner mot England, där bara Rooney tjänar mer än hela det isländska landslaget.
Då var kvartsfinal lagen klara, roligt att det var några mindre etablerade lag med hit till denna runda. Är väl tre lag som från början var omnämnda till att kunna vinna detta EM, ( Tyskland, Frankrike, Belgien ) . Att Portugal är här, är väl ingen jätte stor skräll i sig, men efter ha sett hur dom spelat i detta EM, så kan iaf jag tycka att det känns helt otroligt att dom är i kvartsfinal. Italien ska man väl aldrig räkna bort när man kommer till stora mästerskap, dock har detta landslag varit det mest nederlag tippade landslag på väldigt länge, det tycker nog varenda Italienare, iaf innan EM satte igång, men som dom spelade igår, så kan dom faktiskt ha en liten chans att gå vidare mot Tyskland. Då var vi klara med dom lite mer stora och etablerade lagen.
Nu finns det ju även tre mindre etablerade lag, visserligen så har Polen faktiskt 2 VM-brons i bagaget, men det är några år tillbaka sedan senast, 1982 när VM spelades i Spanien. För vem kan glömma Grzegorz Lato briljans och målfarlighet och Zbigniew Boniek som inte heller var fy skam som fotbollsspelare. Hm, får gushud när jag tänker tillbaka på detta VM, bland det bästa mästerskap jag sett, och då har jag alla sedan 1978.
Det återstår två lag nu, dessa lag måste ju få lite av bragdstämpel på sig för att dom har tagit sig hit, ingen klok jävel kan påstå att så skulle vara fallet innan EM startade. Men dom har visat att dom helt klart är värdiga denna kvartsfinal plats, lagen jag pratar om är naturligtvis ISLAND och Wales. Som gammal bollirare man är så blir man ju helt varm i hela kroppen att se dessa lag spela, vilket hjärta dom visar, moral, beslutsamhet osv. Jämför detta med Sveriges spelare som lallar omkring som yra höns, blir mörkrädd bara jag tänker på det, känns som att vi har mycket att lära av dessa två landslag, för om dom kan så borde vi ju också som nation klara det, då vi har flera spelare att tillgå.
Jaja...så hur kommer det att gå i kvartsfinalerna då?!
Första matchen ut är.
Polen-Portugal; här tror jag tyvärr att Portugal vinner med 1-0 efter 90 minuter med sin tråkfotboll, Ronaldo snubblar in bollen i 68 min.
Wales-Belgien; här tar tyvärr Gareth Bales och Wales saga slut dessvärre, Belgien vinner med 2-0, efter mål av Lukaku i 37 min och Kevin De Bruyne i 77 min.
Tyskland-Italien; svåraste matchen att tippa hittills, men det kommer definitivt att bli jämt, här tippar jag 1-1 efter full tid, mål av Thomas Müller i 28 min och mål av Italiens Pellé i 83e. Förlängningen blir mållös, och måste avgöras på straffar. 5-3 till Tyskland efter en stormatch av Neuer då han räddar 2 av straffarna.
Sista matchen i kvartsfinalerna är mellan.
Frankrike-Island; tycker med all rätt att Frankrike ska vara nödiga, ISLAND gör en heroisk match vinner med 1-0, målet görs av nummer 6 Ragnar Sigurdsson i 49 match minuten, detta är nog den största EM skrällen alla kategorier, trots att Grekerna tog hem EM 2004 mot Portugal i Portugal. ISLAND är i semifinal, herregud, vad är det som händer, Lars Lagerbäck for PRESIDENT!!!
Missade du matchen mot Ungern?Håller inte med mellan Wales-Belgien. Belgien har inte levt upp till deras hype under någon sekund detta EM, Wales har däremot precis som Tyskland och Island visat hur man spelar bollen runt hela laget och gjort riktigt bra matcher. Tror faktiskt att Wales tar det med 2-1!
Missade du matchen mot Ungern?
Där visade de precis vad alla förväntat. Snabbt spel, bra fart i de unga benen.
Tidigare matcher har de sett ut som ett lag som försökt lira Barcelona/Spanien-spel, dvs handboll runt motståndarnas straffområde men det har gått på tok för långsamt. Mot Ungern som förvisso är ett sämre motstånd på pappret lirade de riktigt bra, inget snack om saken. Den matchen är i mitt tycke EM's roligaste match, där båda lagen vågade spela ordentligt.
Helt enig om att deras plats som nr 2 på världsrankningen är en smula överdriven för stunden. Potentialen finns dock där inom något år.Nejdå jag såg matchen. Absolut spelade de bra mot Ungern, men visade inte att de tillhör till de tre bästa lagen i världen. Vet inte varför men jag tror så extremt mycket på Wales, det är väl för att de är underdogs i turneringen precis som Island. Tråkigt nog finns det inte mer att spekulera om, när Tyskarna drar på sina krafter så finns det inte ett enda lag som kan stoppa dem tyvärr.....
Detta har ju inte med EM att göra, men jag vill inte skapa en tråd för detta heller! Och inte för att jag bryr mig nämnvärt vad han skulle hamna då jag inte är någon större fan av han, men visst FAN är det kul att Zchlatan är klar för Manchester United , ska bli kul och se hur han kommer att tas i mot i Premier League!!!
jag hoppas verkligen att ni slår detta tråkigt fotbollspelande Portugal, med 2 av världens muppigaste spelare i Ronaldo och Oscarsvinnaren Peppe!
Håller inte med mellan Wales-Belgien. Belgien har inte levt upp till deras hype under någon sekund detta EM, Wales har däremot precis som Tyskland och Island visat hur man spelar bollen runt hela laget och gjort riktigt bra matcher. Tror faktiskt att Wales tar det med 2-1!
Tyskland vinner med ett mål. Dvs troligast 2-1. Italienarnas försvarsspel är ju av en annan värld, men tyskarna kommer få igenom det. Sålänge båda iallafall gör mål blir jag nöjd, hehe.Kul match ikväll, Tyskt stål mot Italienskt hjärta. Kan bli en av EMs roligaste matcher. Svårtippat, men gissar att Tysklands maskin drar hem det. Fast hjärtat önskar att pastabagarna vinner. Det var länge sen man såg ett så disciplinerat och samspelt Italien. Ett av de få lagen i turneringen som kan skaka Tyskland.
Jag minns förr när Italien bara var primadonnor med A+ i teater, mycket talang och mycket hårgéle. Kul att se förändringen, nu har de både talang och lagmoral.
Primadonnorna finns numera i Portugal.
Då gissar jag 2-1 till Italien, bara för att...Tyskland vinner med ett mål. Dvs troligast 2-1. Italienarnas försvarsspel är ju av en annan värld, men tyskarna kommer få igenom det. Sålänge båda iallafall gör mål blir jag nöjd, hehe.
Vill också att Italien vinner fakiskt! Men tror tyskarna får igenom det!Då gissar jag 2-1 till Italien, bara för att...
Kul match kommer det att bli!
Forza Italia!!