Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag säger inte att han är dålig (förutom de här två matcherna då han varit katastrof) men sett till medieutrymme, lön och allmänna hyllningskörer så presterar han långt under vad man han förvänta. En s.k. världsstjärna som man borde kunna kräva mycket mer utav.
Vad skulle du annars kalla det! Dom är bra i 88min, sen står man plötsligt och sover, du kan ju inte kalla det för otur i alla fall!!!!
Även en stor spelare måste ha någon form av understöd och en och annan bra passning för att kunna presentera.Jag säger inte att han är dålig (förutom de här två matcherna då han varit katastrof) men sett till medieutrymme, lön och allmänna hyllningskörer så presterar han långt under vad man han förvänta. En s.k. världsstjärna som man borde kunna kräva mycket mer utav.
Ja om man ska ha någon chans att vinna mot Belgien så krävs en sådan inställning. Det gillas Big timeÄlskar Guidetti!!!!!!! Intervju i SvT:
- Nu är det en vinst som krävs. Det är en vinst mot Belgien som är rankade 1:a i världen som gäller för att vi ska ta oss vidare...och tror vi att det är möjligt? Till 100%.
Jag skiter i om det är realistiskt eller inte...bara det att han säger orden högt spelar så enormt stor roll. Inget jäkla titta ner i marken och....nääääeeeee, njjjaaaaaa, niiiiäääääeeeeee.
Zlatan är ju vår bästa spelare genom tiderna. Det går liksom inte att argumentera mot den statistiken hur man än vrider och vänder på det, (om man inte är Bagdad-Bob). Men...jag håller med om att han inte har presterat i de här två matcherna, och man kan jämföra det med Bale som också är en superstjärna men som med sin inställning har höjt hela Wales. Den förmågan saknar Zlatan tyvärr.
Zlatan pratar ofta om att man inte kan bestämma själv om man är en ledare, utan en ledare blir man. Underförstått så tycker han att han är ledaren. Tyvärr tycker jag att han missförstår det hela. Att de andra spelarna har respekt/är lite småskraja för honom utanför planen betyder inte att de skulle gå genom eld och vatten för honom på planen...det är vad en riktig ledare får sina medspelare att göra.
Fast idag var väl ändå Zlatan själv sämre än mittfältarna..?!EMs mest väntade resultat - tyvärr.
Dum i huvudet som man är spelade man inte på det (eller nåt överhuvudtaget).
Sverige gör en bra match men är klassen sämre.
Zlatan kan givetvis inte göra nånting när vi har exakt noll mittfältare som kan slå en vettig passning.
Även en stor spelare måste ha någon form av understöd och en och annan bra passning för att kunna presentera.
Gillar han inställning, hans hjärta och kämparglöd...tyvärr så har han inte presterat och hade max gett honom en halvlek nästa match och sen gett KujovicÄlskar Guidetti!!!!!!! Intervju i SvT:
- Nu är det en vinst som krävs. Det är en vinst mot Belgien som är rankade 1:a i världen som gäller för att vi ska ta oss vidare...och tror vi att det är möjligt? Till 100%.
Jag skiter i om det är realistiskt eller inte...bara det att han säger orden högt spelar så enormt stor roll. Inget jäkla titta ner i marken och....nääääeeeee, njjjaaaaaa, niiiiäääääeeeeee.
En riktigt bra analys!
Själv ser jag det som att det i det svenska spelet och den svenska mentaliteten (och jantelagen) så passar det inte med en diva som tror att han är Jesus. Sverige är inte bättre än att alla 11 måste kämpa till 100%, "en för alla, alla för en". Tar man bort det första och bara går efter "alla för en" som det blir när Zlatan är med så fallerar allting. Alla andra blir osäkra och väntar på att Zlatan ska göra stordåd medan han själv blir irriterad för att han inte får "rätt bollar".
Nu var det många år sen som Zlatan missade en viktig landskamp men vi minns väl alla för några år sen då Sverige alltid spelade bättre när inte han var med...
Vi saknar Lagerbäck?Lite skillnad för några år sedan med Ljungberg, Mellberg, Larsson, Anders S (i högform), etc mot de som spelar idag. Då hade Sverige flera världsspelare/väldigt bra, idag har de inte det. Idag är Zlatan den enda världstjärnan vi har, och har haft på många år.
Tänker att det borde vara de andra spelarna som inser de bör ta lite mer ansvar framåt än sätta allt hopp till att ge Zlatan bollen. Se hur Island raderade ut Ronaldo men där då andra försökte (Sverige saknar dock den tekniken och finessen).
För mig är han en av de största svenska idrottsstjärnor och profiler vi haft, och en spelare som betytt så mkt för sin sport (och vårt landslag) att han är värd komma ihåg som en av våra största i modern tid. I början var jag inget fan av Zlatan men under årens lopp går det inte blunda för hans storhet, han är helt enkelt fantastisk. Att han skulle se sig som Jesus tror jag är bullshit, det är snarare typiskt "kom inte hit och tro du är något bara för du lyckats, är bra/bäst på något" svensk jantelag avundsjuka i sitt esse. "Nerå tacka vet jag Håkan mild" (förövrigt också en bra spelare). Jag är dock säker på att du inte delar den synpunkten då du uppenbarligen inte är speciellt förtjust i honom.
Vi saknar Lagerbäck?
Zlatan är forward. Att mittfältet gör ett ok jobb med att förutom jaga boll också kortpassa varandra och backlinjen hjälper knappast honom - nej.Fast idag var väl ändå Zlatan själv sämre än mittfältarna..?!
Att han skulle se sig som Jesus tror jag är bullshit, det är snarare typiskt "kom inte hit och tro du är något bara för du lyckats, är bra/bäst på något" svensk jantelag avundsjuka i sitt esse.
Vet inte om du missade det men det är bara bara några veckor sen som han uttryckte " Came like a king and left like a legend"... -OM SIG SJÄLV!!
Och någon dag senaste sprang sönerna in på planen med tröjor där det stod "King" och "Legend" tryckt på ryggen.
Värre än så blir det liksom inte och du har rätt; jag gillar honom verkligen inte!
En jämförelse med Mild blir väl för övrigt sisådär då det är två helt olika spelartyper.. Men visst du har rätt, jag imponeras mer av fighters som Mild, Schwarz, Linderoth och andra grovjobbare som löper och kämpar som om det inte fanns någon morgondag..
Glömde att lägga till att domarn var...
Ja vad säger man egentligen? Vart 17 finns jämnheten????
Modet att VÅGA döma en solklar straff i slutminuten fanns tydligen inte iaf..
Självfallet, jag gillade Lagerbäck. Hamren saknar mkt av det han hade rent taktiskt känns det som, dock var Lagerbäcks lag mkt bättre än det hamren någonsin kunde ställa upp med. Hamren fick ett lag där en "ny" backlinje skulle byggas etc. Inte det lättaste uppdraget. Han lyckas ta oss till två mästerskap, det ger ändå ok i min bok. VM kvalifikation var inte så långt borta ändå. Jag är inte hans största fan men ändå.
Kanske finns det hopp om att Janne nu kan bygga något på kommande generation som har många lovande spelare. Kanske misslyckas han totalt och hamrens tid omvärderas. Lite som alla Liverpoolfan. De klagade högljudd på benitez för han endast kvalificerade sig till Champions league varje år (vann dessutom det en gång) medan de nu tänker tillbaka på den tiden då de iaf tog sig dit jämnt
Med det sagt, förutom att vi inte fick poäng idag gjorde Sverige en stabil insats och jag lever på möjligheten att gå vidare, större under har hänt
Lite skillnad för några år sedan med Ljungberg, Mellberg, Larsson, Anders S (i högform), etc mot de som spelar idag. Då hade Sverige flera världsspelare/väldigt bra, idag har de inte det. Idag är Zlatan den enda världstjärnan vi har, och har haft på många år.
Tänker att det borde vara de andra spelarna som inser de bör ta lite mer ansvar framåt än sätta allt hopp till att ge Zlatan bollen. Se hur Island raderade ut Ronaldo men där då andra försökte (Sverige saknar dock den tekniken och finessen).
För mig är han en av de största svenska idrottsstjärnor och profiler vi haft, och en spelare som betytt så mkt för sin sport (och vårt landslag) att han är värd komma ihåg som en av våra största i modern tid. I början av hans karriär var jag inget jättefan av Zlatan men under årens lopp går det inte blunda för hans storhet, han är helt enkelt fantastisk. Att han skulle se sig som Jesus tror jag är bullshit, det är snarare typiskt "kom inte hit och tro du är något bara för du lyckats, är bra/bäst på något" svensk jantelag avundsjuka i sitt esse. "Nerå tacka vet jag Håkan mild" (förövrigt också en bra spelare). Jag är dock säker på att du inte delar den synpunkten då du uppenbarligen inte är speciellt förtjust i honom.
Jag som är cynikern nr1 kan inte ens klaga idag. Realisten i mej hade tippat 2-0 till Italien, naturligtvis via sylvassa kontringar (hade fått rätt om nicken satt under ribban).
MEN fan vad vi stod upp bra (frånsett att vi inte kan träffa mål) o jag har svårt att klaga på dom för kämparinsatsen (älskade Seb's höfttackling på Chiellini).
Det enda trevliga igår var den familjära stämningen på Friends dit min familj hade tagit sej. Den tystaste på hela arenan måste ha varit min som som är 4-veckor, han sov som en stock hela matchen haha.
Solklar i den bemärkelsen att han till 100% hade dömt frispark i den situationen. Italienarna fick det iaf varenda gång så hade han varit KONSEKVENT så skulle vi haft straff.Om den lilla tröjdragningen är en solklar straff så borde det vara lika många straffar som hörnor i varje match. Granqvist lägger sig dessutom när försvararen hade släppt, vilket gör det ännu svårare för domaren. Hade Granqvist lagt sig någon sekund tidigare så hade försvararen följt med och tröjdragningen hade varit mer uppenbar och större chans till straff.
Mycket känslor och engagemang i denna tråd, Jag gillar
Oavsett vad man tycker känner, inget rätt inget fel!
Så är det riktigt kul och trevlig diskussion. Jag säger KS för förbundsposten Landslaget så vinner vi hela EM
Vi har i alla fall en på KS som är nöjd @Luckyluciano