Oj, det fanns många åsikter om mina biljettpriser.
Det finns nog åsikter om samtliga priser i alla säljtillfällen på detta forum.
Skillnaden är att konserter alltid verkar ligga under benämningen mänskliga rättigheter. Strax bredvid rätten till vård och utbildning.
Helt plötsligt så är det en medmänsklighet att sälja biljetter till lägsta pris möjliga. Gärna under ursprungspris. Personer som är kapitalister i alla andra bemärkelser brukar dyka upp i dessa diskussioner och ha en mer mysig ”alla för en attityd"
Men OK. Jag fattar. Det är kontroversiellt, jag köper det. Men såhär har jag resonerat (och agerat).
Alla priser som sätts i detta forum är föremål för diskussion. Det borde alla veta om. Ibland med invändningen ”inga skambud” skrivet.
Jag fick ett bud, på annat ställe, på 1400:- vid köp av alla 4 biljetter och snabb affär. Jag personligen tycker att 400:- är en rimlig peng för att slippa köa och få den sittplats som biljetten ger. En av de bästa på Ullevi.
Att jag "utnyttjar Springsteenfans"… Jag vet inte. Det finns biljetter att få tag i. Både Främre Barrikad och bra sittplatser om man engagerar sig i Springsteensfären oftare än de tillfällen han turnerar. Facebooksidor, forum etc. Att vara aktiv, på samma sätt som här.
Dessutom är det 150 000 biljetter sålda. Har man ändå inte fått tag i biljetter har man inte försökt särskilt mycket utan man vill köpa på enklaste sätt.
Jag i min enfald trodde att detta forum, och min ambition att fortsätta vara medlem skulle vara ett bra sätt för en ”forumkompis” att handla. Säkrare och smidigare än Blocket.. Men jag hade kanske fel
Så återigen, med minimal insats få i princip bästa sittplats för 400:-? Är det ”gnidigt”? Jag som köade fysiskt och behövde ta ledigt från jobbet?
Jag ber verkligen om ursäkt om jag trampat på fötter. Min ambition är att vara kvar och att bidra (och lära mig massor om klockor). Min ton i tidigare inlägg kanske var vasst, men som ett brev på posten kom just alla åsikter om priser på biljetter som sällan dyker upp på andra ställen.