• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tycker själv det är tråkigt att man tar överpriser till sin forumkompisar. Lika illa som att ta överpriser till en fotbollsmatch till sitt egna lags fans.
Alla gör dock som dom vill.
Jag håller med och skulle helst se att man inte försökte profitera på klockbröderna, vare sig det gäller perlon-band eller evenemangsbiljetter.

Jag tycker det är riktigt fånigt att fråga en annonsör vad inköpspriset var, riktigt fånigt. Gör ni det när ni svarar på en annons i k&s också? Ni tänker kanske att folk säljer grejor till er för att vara snälla? Ni kanske helst skulle vilja få betalt för att ta över en biljett, plånbok eller Rolex? Tröttsamt.

Imo.

Det är en fri marknad om det så gäller klockor eller biljetter.
Är ni inte nöjda med priserna så köp inte eller lägg ett motbud. Börjar tröttna på allt tjafs. KÖP eller KÖP INTE. -.-

Minst prisvärda saken i köp och sälj kanske dyker upp snart? Eller en "KS gnidigaste medlem"-tråd?

De flesta vill väl tjäna få så mycket pengar de kan. Men det jag tycker man får här, genom att ge ett lägre pris, är en enklare affär. Ett k(ompi)spris helt enkelt.
Nja, det kommer nog inte dyka upp. :)
Ja, som tur är så tänker de flesta som dig också.

Oj, det fanns många åsikter om mina biljettpriser.
Det finns nog åsikter om samtliga priser i alla säljtillfällen på detta forum.
Skillnaden är att konserter alltid verkar ligga under benämningen mänskliga rättigheter. Strax bredvid rätten till vård och utbildning. ;)

Helt plötsligt så är det en medmänsklighet att sälja biljetter till lägsta pris möjliga. Gärna under ursprungspris. Personer som är kapitalister i alla andra bemärkelser brukar dyka upp i dessa diskussioner och ha en mer mysig ”alla för en attityd"

Men OK. Jag fattar. Det är kontroversiellt, jag köper det. Men såhär har jag resonerat (och agerat).

Alla priser som sätts i detta forum är föremål för diskussion. Det borde alla veta om. Ibland med invändningen ”inga skambud” skrivet.
Jag fick ett bud, på annat ställe, på 1400:- vid köp av alla 4 biljetter och snabb affär. Jag personligen tycker att 400:- är en rimlig peng för att slippa köa och få den sittplats som biljetten ger. En av de bästa på Ullevi.

Att jag "utnyttjar Springsteenfans"… Jag vet inte. Det finns biljetter att få tag i. Både Främre Barrikad och bra sittplatser om man engagerar sig i Springsteensfären oftare än de tillfällen han turnerar. Facebooksidor, forum etc. Att vara aktiv, på samma sätt som här.

Dessutom är det 150 000 biljetter sålda. Har man ändå inte fått tag i biljetter har man inte försökt särskilt mycket utan man vill köpa på enklaste sätt.

Jag i min enfald trodde att detta forum, och min ambition att fortsätta vara medlem skulle vara ett bra sätt för en ”forumkompis” att handla. Säkrare och smidigare än Blocket.. Men jag hade kanske fel

Så återigen, med minimal insats få i princip bästa sittplats för 400:-? Är det ”gnidigt”? Jag som köade fysiskt och behövde ta ledigt från jobbet?

Jag ber verkligen om ursäkt om jag trampat på fötter. Min ambition är att vara kvar och att bidra (och lära mig massor om klockor). Min ton i tidigare inlägg kanske var vasst, men som ett brev på posten kom just alla åsikter om priser på biljetter som sällan dyker upp på andra ställen.

Senast ändrad:
Skillnaden är att konserter alltid verkar ligga under benämningen mänskliga rättigheter. Strax bredvid rätten till vård och utbildning. ;)

Helt plötsligt så är det en medmänsklighet att sälja biljetter till lägsta pris möjliga. Gärna under ursprungspris. Personer som är kapitalister i alla andra bemärkelser brukar dyka upp i dessa diskussioner och ha en mer mysig ”alla för en attityd"

Men OK. Jag fattar. Det är kontroversiellt, jag köper det. Men såhär har jag resonerat (och agerat).

Alla priser som sätts i detta forum är föremål för diskussion. Det borde alla veta om. Ibland med invändningen ”inga skambud” skrivet.
Jag fick ett bud, på annat ställe, på 1400:- vid köp av alla 4 biljetter och snabb affär. Jag personligen tycker att 400:- är en rimlig peng för att slippa köa och få den sittplats som biljetten ger. En av de bästa på Ullevi.

Att jag "utnyttjar Springsteenfans"… Jag vet inte. Det finns biljetter att få tag i. Både Främre Barrikad och bra sittplatser om man engagerar sig i Springsteensfären oftare än de tillfällen han turnerar. Facebooksidor, forum etc. Att vara aktiv, på samma sätt som här.

Dessutom är det 150 000 biljetter sålda. Har man ändå inte fått tag i biljetter har man inte försökt särskilt mycket utan man vill köpa på enklaste sätt.

Jag i min enfald trodde att detta forum, och min ambition att fortsätta vara medlem skulle vara ett bra sätt för en ”forumkompis” att handla. Säkrare och smidigare än Blocket.. Men jag hade kanske fel

Så återigen, med minimal insats få i princip bästa sittplats för 400:-? Är det ”gnidigt”? Jag som köade fysiskt och behövde ta ledigt från jobbet?

Jag ber verkligen om ursäkt om jag trampat på fötter. Min ambition är att vara kvar och att bidra (och lära mig massor om klockor). Min ton i tidigare inlägg kanske var vasst, men som ett brev på posten kom just alla åsikter om priser på biljetter som sällan dyker upp på andra ställen.
Du ska givetvis sälja till det pris någon är beredd att betala. Jag antar att köparen känner sig nöjd i alla fall. Resten är ointressant.

Crockett & Jones
Westfield
Läst 341
UK 7,5

image.jpeg

image.jpeg

Ej använda mer än åtta gånger, alltid skoblock. Lädersula och sulkant med normalt slitage efter att ha blivit använda så få gånger, kan skicka fler bilder via PM.

Pris: 3 299 :-

Senast ändrad:
Crockett & Jones
Westfield
Läst 341
UK 7,5

image.jpeg

image.jpeg

Ej använda mer än åtta gånger, alltid skoblock. Lädersula och sulkant med normalt slitage efter att ha blivit använda så få gånger, kan skicka fler bilder via PM.

Pris: 3 299 :-
Perfekta ju! Tänkte precis skriva "synd att man har hobbitfötter då", men kom senare på hur de såg ut... Okej, "för små jävla fötter" då.

Ikoniskt ljudkort. fungerar med mac o pc, dock inte el capitan vad jag läst, googla innan köp.

Mbox 2 mini. Bara enheten, inga tillbehör eller sladdar.

450kr skickat.
ingen retur.
vend335505_630x630 (1).jpg
vend335505_630x630.jpg

Ohh...kulturskymning.;)
Finns ju en mängd historia inpräntat i gamla trägalgar.
Min favvo hemma har trycket "Bergelin&Frid, Herr och Damskrädderi.
Tel. 149
Ånge".
Sen finns ju förstås bottennappet "Postens centralförråd".:arghh:
Grymt! Har hört att man fick telefonnummer efter den ordning man införskaffade telefon. Här kommer en av mina. Dags för en galgtråd? :)
image.jpeg

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    101.5 KB · Visningar: 18
Tänkte kolla intresset för ett xbox one. Den dyra varianten med kinect. 2 handkontroller, laddstation, 2 st dansspel, gta5, deadrising3, evolve, the witcher, rayman origins. Vid rätt köpare kan kanske mitt personliga konto med ytterliggare spel följa med :)

Priside 3500

Du ska inte be om ursäkt. Självklart ska du sälja till marknadspris. I annat fall skulle man lika gärna kunna resonera att man inte har rätt att ta ut ett högre pris på alla Rolex som ju stigit i värde sedan de köptes in en gång i tiden. Tillgång och efterfrågan, den som inte gillar det kan bosätta sig i någon kommunist-stat.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp