• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Säljer en Louis Vuitton scarf då den aldrig kommit till användning. Inköpt för en herrans massa år sedan. Storlek ca 140x20cm. Tänkte mig ett pris på 1300:- men är jag helt fel ute så släng iväg ett bud!

zE3bqKn.jpg

Vx2xAif.jpg

w2sNYjW.jpg

Bump med lite nya bilder och nytt pris!
900kr inklusive frakt!

Lite fler bilder:
http://i.imgur.com/NYonn24.jpg
http://i.imgur.com/VTnWzNd.jpg
http://i.imgur.com/tMAK3gg.jpg
http://i.imgur.com/Sw7DwSM.jpg

Bra, då hoppas vi att intresseklubben förstått budskapet och flyttar sin armbandsverksamhet till Tradera eller bygger ihop en liten webbshop.
Helt ärligt.. Klagar ni på armbandsförsäljning i en OT säljtråd? Är problemet att Feskarn har flera uppsättningar armband att kränga? Hade det varit ok om det enbart varit en uppsättning?
Det har ju annonserats ut allt från snedtrampade sneakers till radhus här så jag ser faktiskt inte problemet. Tror dessutom inte att han tagit hem en hel container med armband så de är nog snart slut.. Skynda fynda..:)

Är det inte enklare att göra som vuxna människor och bara scrolla vidare? Annonsen i fråga är inte nämnvärt stor. Jag har inget eget sug efter att köpa armband men det gör inte mig något att där finns ett utbud. Ingen som tvingar dig att vare sig läsa eller köpa. Varan som säljs är ju inte ens jätte-OT då många matchar klocka med armband. Storm i ett vattenglas..

Nu tycker jag vi släpper detta, glömmer, stryker ett streck, går vidare (Som Carl Bildt hade sagt).

Någon som har ett nintendo64? Bra skick, vill inte se solljus i sommar... Eller typ ett JAS gripen så är jag intresserad... :)

Om vi nu skall vara allvarliga, denna tråd är inte sanktionerad men indirekt tolererad av ledningen. Att någon av er skall gå in och ha synpunkter på vad andra säljer i en OT-säljtråd är direkt löjligt. Antingen accepterar ni att medlemmar får kränga vad de vill inom lagens ramar eller så konstaterar vi att denna tråd skall bort.

Spencer
Admin

Om vi nu skall vara allvarliga, denna tråd är inte sanktionerad men indirekt tolererad av ledningen. Att någon av er skall gå in och ha synpunkter på vad andra säljer i en OT-säljtråd är direkt löjligt. Antingen accepterar ni att medlemmar får kränga vad de vill inom lagens ramar eller så konstaterar vi att denna tråd skall bort.

Spencer
Admin
Väl rutet!

Spencer
Admin
Så det är unika regler i just denna tråd? Intressant!

Har en iPhone 6s 16GB i guld över.
Köptes i lördags till sambon. Men hon landande nytt jobb idag och kommer få telefon genom dem. Så lika bra att sälja.

Boxen är öppnad och telefonen är avplastad. Men aldrig använd. Allt följer med. Även kassakvitto från butik följer med.

image.jpeg

5500kr vill jag ha.

Finns i Stockholm för F2F.
Bump

iPhone 4s. Fullset i fint skick. Telefonen är brukad av min mor och enligt uppgift från henne funkar inte wi-fi (vem vet, hon kanske bara har stängt av det?). Jag orkar inte ta reda på vad felet är, så det är något köparen bör ha med i kalkylen.

Pris: 1000:-, rimliga bud beaktas. Telefonen finns i Örebro men kan skickas.

Rädda mig från blocket! 700?

Bumpar! Köp en SI i nyskick för 3k fraktat o klart

Stone island 3L performance cotton with primaloft insulation technology
Färg: Marinblå
Producerad/kollektion: 2015
Storlek: XL (Motsvarar L + / sann XL)
Pris: 3000 + frakt

Säljer en Stone island vår/vinter/höst jacka. Inköpt på sweet and tender i julas för 6500 spänn. Nyskick, luktar inget, inga hål, skavanker eller liknande. Jag har vuxit ur den och måste därför sälja den.

Priset är fast på 3000 + frakt, retur om ej som beskriven på din bekostnad.
SI4.jpg

si2.png

SI5.jpg
Si1.jpg
SI3.jpg

I andra säljtrådar kan man, på god grund, inte kommentera alls.
Men detta är, uppenbarligen, inget vanligt K&S. OT-KS har varit självmodererande länge, därför jag undrade om det var speciella regler i just denna tråd nu. Uppenbarligen är det det nu så har inget mer att tillföra. Ville bara få det klart för mig, även en idiot skall ju kunna förstå reglerna...

Men detta är, uppenbarligen, inget vanligt K&S. OT-KS har varit självmodererande länge, därför jag undrade om det var speciella regler i just denna tråd nu. Uppenbarligen är det det nu så har inget mer att tillföra. Ville bara få det klart för mig, även en idiot skall ju kunna förstå reglerna...

Om du läser tråden så ser du att det är en del tjafs om vad som säljs (vilket är lite lattjo i en OT-annonstråd) och om du har hängt med lite så vet du också att den förra OT-annonstråden låstes just pga tjafs. Därmed etablerades en praxis att tråden inte är till för tjafs.
Och om det nu är så att man är en vad du benämner "idiot", så kan man enkelt förstå att en tråd som heter OT: KS-torget köp och sälj innehåller annonser av OT-prylar och inte diskussioner på temat "klaga på vad folk säljer".

99% av alla har förstått vad den här trådens syfte är. Resten tror att det är en tråd för sitt importerade junk från motsvarande https://www.glitter.se/ för att tjäna några spänn.

Kan inte du uppdatera riktlinjerna för detta då?
Jag trodde helt ärligt det var en OT säljtråd, alltså att man kunde kränga icke klockrelaterade prylar. Hade jag haft armbandsfetish, och fått några över hade denna tråd vart min första säljkanal.

Jag ser hellre nya OT-prylar än använda kläder likt myrornas eller annan second hand-försäljning.

Känns som att tråden snarast borde återgå till sitt syfte innan den stängs och OT-försäljning förbjuds från forumet vilket skulle vara trist.

Jag kan starta en ny tråd, "Den stora tråden där man får vädra sitt missnöje över innehåll i övriga trådar", så kan alla antagonister förflytta sig dit istället :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp