• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har den här portföljen från Sandqvist till salu. Den inhandlades för en sisådär 3 år sedan och är använd ca 3 gånger. Den har lite patina (baksida och kanterna på boettens sidor). Lite från min sida och från tillverkaren/transport. Bortsett från det är den som fabriksny. Priset jag begär 1800:-, klappat och klart och då ingår rekad frakt om du bor utanför Stockholm. Skambud undanbedes men så länge du är trevlig och smidig är det mesta möjligt.
Jag tror den har utgått ur deras sortiment, då jag inte kan hitta den längre. Jag vill dock minnas att den gick för runt det dubbla jag begära.

T4lVG1C.jpg

0eo8SSd.jpg

eZaEzNt.jpg

Vufnno5.jpg

E2cQck0.jpg

a46dDDP.jpg

gyHe7aX.jpg

Var också ute efter denna tröjan. Frågade runt i kompaniet och de alla sa att de går att köpa direkt av försvaret då de inte ingår i någon befattnings inventarielista.
Kostar 400;-, finns på alla baser i hela Sverige så det borde inte vara några problem :) Själv hittade jag den på marinbasen Karlskrona.
Numer kan det vara lite problematiskt att köpa dem dock... förrådet kan ej ta emot betalningar då man ingått i system prioritera. Iaf senast jag försökte handlatt innan jag lämnade knekteriet:)

Säljes: Persisk matta Mashad signerad Amale Machmal Baft, med ardebil-mönster. Mått 544 x 356cm. Mkt fint skick, ser mörk ut på den en bild men den är mycket ljusare i verkligheten vilket syns lite bättre på närbilder. Den finns i Stockholm om man vill ta sig en närmare titt. Pris 40k eller rimligt bud.
1314.jpg

1314_1.jpg

1314_2.jpg

1314_3.jpg

1314_4.jpg

1314_5.jpg

Tuggummiautomat. Fullt fungerande men finns skavanker. Lustig proveniens - har stått på Butterick i Stockholm. Ca 150-160cm hög.
KS-pris 1300kr. Ev. byte mot Patek. Finns i Uppsala.
IMG_3515.JPG
IMG_3517.JPG
Köp denna av mig nästa vecka för 1000kr. Åker iväg på långsemester till helgen så måste bli av med den innan dess.

Här kommer de perfekta kostym/casual/sommar byxorna. HELT NYA OANVÄNDA. Detta är modellen Kieran i storlek 48. Ser helt underbara ut, tyvärr är de lite för små för mig, det blir lite tight om låren men jag får på mig byxan och det känns bra. Men det SER lite tight ut.

Nu är det så att denna byxa är fållad samt att man dragit in benen 1cm ca då de är alldeles för breda annars, i mitt tycke. Brukar du bära storlek 48 så ska dessa sitta perfekt. Jag bär själv 48 men just Kieran är lite tightare än vanligt.

Byxan gick på 1699:- samt skräddaren 890:-. Köp byxan för 850:- fraktat.

Mått:

Fotvidd 31cm
Midja: 86
Längd: 100cm
Inside leg (från tigers hemsida): 79,5 CM

T32145041S_284_main.jpg

Perfekta brallorna för uteserveringen, casual men ändå uppklädd! 850kr skickad, vilket är mindre än vad skräddaren kostade..

Säljer ett par Simpson rakborstar i väldigt bra skick. De har använts sparsamt i rotation med andra borstar under några månader.
Simpson Colonel X2L Best Badger (22mm) 450 kr inkl frakt.
Simpson Commodore X3 Best Badger (25mm) 600 kr inkl frakt.

Säljer även ett paket med 4 st raktvålar som är knappt använda för 400 kr inkl frakt.
Crabtree & Evelyn - Sienna (100g)
L'Occitane - Cade (100g)
Mäurer & Wirtz - Tabac Original (125g)
Taylor of Old Bond Street - Jermyn Street (100g)

Hojta till vid intresse eller eventuella frågor.

Bilagor

• Colonel.jpg
    Colonel.jpg
    55.7 KB · Visningar: 59
  • Commodore.jpg
    Commodore.jpg
    59 KB · Visningar: 60
Kollar mest intresset, men finns det någon på fomrumet som vill köpa en ganska ny Samsung Gear S2 smartklocka i fint skick?
Pm:a mig :)

Senast ändrad:
Jag har den här portföljen från Sandqvist till salu. Den inhandlades för en sisådär 3 år sedan och är använd ca 3 gånger. Den har lite patina (baksida och kanterna på boettens sidor). Lite från min sida och från tillverkaren/transport. Bortsett från det är den som fabriksny. Priset jag begär 1800:-, klappat och klart och då ingår rekad frakt om du bor utanför Stockholm. Skambud undanbedes men så länge du är trevlig och smidig är det mesta möjligt.
Jag tror den har utgått ur deras sortiment, då jag inte kan hitta den längre. Jag vill dock minnas att den gick för runt det dubbla jag begära.

T4lVG1C.jpg

0eo8SSd.jpg

eZaEzNt.jpg

Vufnno5.jpg

E2cQck0.jpg

a46dDDP.jpg

gyHe7aX.jpg

Prissänkt, 1500:- inklusive rekad frakt.

Meermin string loafers uk 8. Mer än rimligt skick, använda på kontor och lunchpromenader en sommar.
500 spänn i Stockholm och lägg på en hundring om de ska skickas. Skoblocken ingår ej
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Dji phantom 2 vision.
Komplett med 3 st batterier.
Väska.
Säljes om jag får ett seriöst bud.
Skickas ej hämtas i Göteborg.
Bud under 3 000:- är ej välkomna.
Mvh Mattias
20160605_105028.jpg
20160605_105004.jpg
20160605_104914(0).jpg

Säljer dessa oerhört fina Vass U Wings i mellanbrun mocka. De är på U-lästen och i storlek 43. Kommer med lästade skoblock. Säljer dessa då jag haft de i snart ett år men använt de max 5 gånger. De är helt enkelt lite för små och därför står de bara och dammar.

Lämnade in dem för infällt tågummi, blev inte helt hundra, men enligt MR shoegazing så är detta inget problem och inte jätteovanligt. Glappet minskar ifall man använder de troligtvis, och de bör inte vara något problem för en skomakare att fixa, ifall man anser att det är ett problem vilket jag inte gör. På bilden är det min skugga, inte någon fläck.

http://i.imgur.com/YNksABU.jpg
http://i.imgur.com/RsFWi6u.jpg
http://i.imgur.com/xzRMRIi.jpg
http://i.imgur.com/6lz8Gf1.jpg
http://i.imgur.com/c5833HJ.jpg
http://i.imgur.com/oZwZEyC.jpg

Priset är 2900;- inkl lästade skoblock, skopåsar och skolåda. Köpare betalar frakt, kan hämtas i GBG.

Smsa 0769418050 för bästa kontakt.

Hälsningar,

Christofer AT

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
En fin driver med headcover, Taylor made aeroburner 10.5 regular. Använd 3 rundor inköpt hos dormys. 1400kr skickad , hämtpris 1200kr.

Fin Stone Island half zip storlek large,100% bomull, inköpt hos johnells i mars 2016 för 1899kr, säljes för 999kr skickad.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    69.7 KB · Visningar: 131
Säljer ett par Ray-Bans (Aviator med guldbågar 3025W323455) i så gott som nyskick. Köpt för ett år sedan men bara använda ett fåtal gånger då jag rätt fort kom fram till att jag inte trivs riktigt i guldbågar. Har köpt ett par nya som passar mig bättre så dessa ligger bara och samlar damm nu.
Fullset med oöppnad putsduk samt servicekort vilket gör att du kan få hjälp med perfekt passform hos alla Synsam-butiker. Nypris 1490 kr, säljes för 900 kr inkl frakt.
Fler (och bättre) bilder på brillorna kan ordnas vid önskemål. Dra iväg ett PM vid intresse.

Bild.jpg

Till salu:
Persol 0649 Storlek 54/20 med tonade glas. Inköpta för ett par år sedan i Mood-gallerian men har aldrig kommit till användning p.g.a. att de är för stora. Därav är de också i princip i nyskick. Full set med ytterbox, oanvänd putsduk, garantibevis och instruktionsbok skötsel.

DSC_1720.JPG
DSC_1721.JPG
DSC_1722.JPG
DSC_1723.JPG
DSC_1724.JPG

Nypris ca 1800. Mitt pris 550 inkl frakt.

Bump

Ett par Sanders Stockholm i mörkt brunt. Storlek 8F. Oxford
http://www.pediwear.co.uk/sanders/products/4217.php

Knappt använda då de var aningen för stora för mig. För referens så har jag att par Sanders Cheam i storlek 8F och Barker Cambridge i storlek 8 som sitter perfekt så dessa verkar vara ganska stora i storlekarna.

Obs! skoblocken på bilderna medföljer ej!

ovan.JPG

sida.JPG

under.JPG

Innuti.JPG

Med lådan och skopåsar, kan även skicka med ett par "sämre" skoblock om så önskas (inte de på bilden)
1800kr + ev frakt alternativt hämtning i Karlstad.

Öppen för bud om ni tycker prissättningen är åt skogen.

Har ett par manschettknappar som inte kommer till användning.

Skultuna Tre Kronor modell stor Ø22mm
I princip nya, aldrig använda.

DSC_0273.JPG

350kr + frakt eller hämtning i Karlstad.

Nike internationalist strl 42/26.5 cm. Sulorna är oanvända, skorna är minimalt använda och skick därefter.

Alltid stått med skoblock.

350:- inklusive frakt. Skickar med Posten samma dag som betalning inkommer.
image.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp