• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Barbour Quilted jacka strl 38. Olivgrön.
Använd men i skift med andra jackor. Lite lösa trådar men annars vra skick.

300kr inkl frakt.

image.jpeg
image.jpeg

Säljer att par vintage Ray-Ban Pilot med sk "gold wire frame". Väldigt lite använda. Köpte de här på forumet för ett tag sen men de har mest samlat damm. Finns ett mikroskopiskt korn i nedre del av vänster glas, utanför synfältet. Kommer med original krämfärgat förvaringscase.
Pris: 700 plus frakt:)
Bild från förra ägaren:)
9FC9A74C-391B-4001-B7F0-FB2AA54CEF1E_zpszzfu950n.jpg

Testar om det finns något intresse för denna:

HTPC/Plex server/Minidator
i3-4160
Noctua NH-L9i
Asus H81l-Deluxe
8GB DDR3 1600mhz
60GB SSD
Fractal Design Array R2 med ett 300W
Mindre än ett år gammalt, finns kartonger till det mesta. Hämtas med fördel.

2500?

(lånad bild)
ladda ned.jpg

Säljes 1.
Ray-ban (många solisar i tråden nu) aviator large, rosatonat glas. Köpt nya på tratten för ett år sen och använda endast ett fåtal gånger och repfria.
Svart fodral ingår.
400:- Swishat och skickat!
DSC_0532.JPG

DSC_0518.JPG

Säljes 2.
Watchwinder för en klocka, köpt på Klockson för knappt en månad sen.
Tyst japansk motor, 850 tpd med rotation åt bägge håll.
Klockan på bilden ingår ej.
700:- Swishat och skickat.
DSC_0537.JPG

DSC_0538.JPG
Tack KS!

Till salu:
Persol 0649 Storlek 54/20 med tonade glas. Inköpta för ett par år sedan i Mood-gallerian men har aldrig kommit till användning p.g.a. att de är för stora. Därav är de också i princip i nyskick. Full set med ytterbox, oanvänd putsduk, garantibevis och instruktionsbok skötsel.

DSC_1720.JPG
DSC_1721.JPG
DSC_1722.JPG
DSC_1723.JPG
DSC_1724.JPG

Nypris ca 1800. Mitt pris 550 inkl frakt.
Sålda!

Har en stationär dator samt två skärmar till salu
Delar
Processor: Intel i7 2600, 3,4ghz
Processorkylare: Hyper Evo 212
RAM: 16gb
Grafikkort: ASUS GTX770 DirectCU II 2GB
Hårddisk 1: 128gb OCZ agility SSD
Hårddisk 2: 1TB HDD
Chassi: Fractal Design Define R5

Skärmar
Två st Acer 60Hz 23' skärmar

Datorn kommer med en installerad windows 7 licens.
Pris: 8300 kr
IMG_0400.JPG

Har en stationär dator samt två skärmar till salu
Delar
Processor: Intel i7 2600, 3,4ghz
Processorkylare: Hyper Evo 212
RAM: 16gb
Grafikkort: ASUS GTX770 DirectCU II 2GB
Hårddisk 1: 128gb OCZ agility SSD
Hårddisk 2: 1TB HDD
Chassi: Fractal Design Define R5

Skärmar
Två st Acer 60Hz 23' skärmar

Datorn kommer med en installerad windows 7 licens.
Pris: 8300 kr
IMG_0400.JPG

Ganska dyrt imo

Vill inte peka finger eller så. Men du får en nybyggd med dagens delar för 8500kr... Dock utan skärmar..

Någon som är sugen på ny portfölj? Jag har denna från Bottega Veneta som jag knappt använder längre tyvärr. Jag köpte den på NK i Göteborg för ca. 3 år sedan. Väskan är fortfarande i kanonskick. Den enda defekten är att lädret på låset har skavts bort lite. Pratade med Bottega och detta går att åtgärda för max 1000kr om man vill då ingår även ett litet "spa" för väskan. Väskan ligger på ca. 20.000kr ny.

Fler bilder kan ordnas.

Pris: 14.000kr, byter gärna mot en messenger-bag från Bottega eller Goyard.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Någon som är sugen på ny portfölj? Jag har denna från Bottega Veneta som jag knappt använder längre tyvärr. Jag köpte den på NK i Göteborg för ca. 3 år sedan. Väskan är fortfarande i kanonskick. Den enda defekten är att lädret på låset har skavts bort lite. Pratade med Bottega och detta går att åtgärda för max 1000kr om man vill då ingår även ett litet "spa" för väskan. Väskan ligger på ca. 20.000kr ny.

Fler bilder kan ordnas.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Jag kan inget om portföljer, jag bär min matlåda i en System-påse... Men det verkar vara ett imponerande andrahandsvärde på dom där.

Fler bilder kan ordnas.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Hysteriskt snygg. Så då är frågan vad är snyggare? Hur kommer det sig att du inte har den? :)

Bildskärm med IPS-panel sökes. Gärna runt 24". Om någon har en till övers så kan jag hjälpa er att bli av med den ;)

Långskott, någon som har en vit "plantageägarkostym" i linne till övers?
Annars kan en "vanlig" vit - eller väldigt ljus - också funka. Även omodernt snitt ok. Jag är 182 cm.

Alltså. Hur sjukt det än kan låta så har jag en vit linnekostym, uppsydd i Thailand för 15 år sedan. Så den torde uppfylla dina önskemål med bravur. Har krökat rätt hårt i den vid ett antal tillfällen. I princip ligg-garanti med den, ett par pilotbrillor och en schysst solbränna. Den är dock ej till salu. När min son är redo att axla det ansvar som följer med en vit linnekostym ska han nämligen få ärva den. Lite som en Patek, alltså.

Alltså. Hur sjukt det än kan låta så har jag en vit linnekostym, uppsydd i Thailand för 15 år sedan. Så den torde uppfylla dina önskemål med bravur. Har krökat rätt hårt i den vid ett antal tillfällen. I princip ligg-garanti med den, ett par pilotbrillor och en schysst solbränna. Den är dock ej till salu. När min son är redo att axla det ansvar som följer med en vit linnekostym ska han nämligen få ärva den. Lite som en Patek, alltså.
:D P.I.M.P

Säljer att par vintage Ray-Ban Pilot med sk "gold wire frame". Väldigt lite använda. Köpte de här på forumet för ett tag sen men de har mest samlat damm. Finns ett mikroskopiskt korn i nedre del av vänster glas, utanför synfältet. Kommer med original krämfärgat förvaringscase.
Pris: 700 plus frakt:)
Bild från förra ägaren:)
9FC9A74C-391B-4001-B7F0-FB2AA54CEF1E_zpszzfu950n.jpg
Bump: 500sek plus frakt :)

Säljer dessa oerhört fina Vass U Wings i mellanbrun mocka. De är på U-lästen och i storlek 43. Kommer med lästade skoblock. Säljer dessa då jag haft de i snart ett år men använt de max 5 gånger. De är helt enkelt lite för små och därför står de bara och dammar.

Lämnade in dem för infällt tågummi, blev inte helt hundra, men enligt MR shoegazing så är detta inget problem och inte jätteovanligt. Glappet minskar ifall man använder de troligtvis, och de bör inte vara något problem för en skomakare att fixa, ifall man anser att det är ett problem vilket jag inte gör. På bilden är det min skugga, inte någon fläck.

http://i.imgur.com/YNksABU.jpg
http://i.imgur.com/RsFWi6u.jpg
http://i.imgur.com/xzRMRIi.jpg
http://i.imgur.com/6lz8Gf1.jpg
http://i.imgur.com/c5833HJ.jpg
http://i.imgur.com/oZwZEyC.jpg

Priset är 2900;- inkl lästade skoblock, skopåsar och skolåda. Köpare betalar frakt, kan hämtas i GBG.

Smsa 0769418050 för bästa kontakt.

Hälsningar,

Christofer AT

2500;-

Jag gör ett nytt försök med att sälja min ena longboard.
Det är ett custombygge från Soda Factory i USA, dropthrough och dropdown med hampa i mitten för att minska vibrationerna. Den är oerhört låg och lätt att kicka utan att för den delen fastna på saker. Väger en del och är stabil som fan, passar utmärkt att glida runt på stan med, slajda eller om du vill bomba ner för backar. Det sitter Surf Rodz 200 mm truckar, bara dessa kostade strax över 2000 kr. Löjligt sköna att åka på. Det finns i princip inte en skråma på brädan, har bara använt den ett 10-tal gånger då jag haft en del andra brädor att åka på. Nypris för brädan + truckar och hjul var runt 4400 vill jag minnas.
Pris: 2500, finns i Göteborg.

IMG-20151217-WA0001.jpg

IMG-20151217-WA0002.jpg

IMG-20151217-WA0003.jpg

Köpes:
Barnkläder ( unisex eller pojk ) i Stl 80 och uppåt.
Bra billiga solglasögon för bilkörning. ( alltså det spelar mer roll att dom är bra än att man ser cool ut )

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp