• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

M.U

Rolex
Köpes:
Barnkläder ( unisex eller pojk ) i Stl 80 och uppåt.
Bra billiga solglasögon för bilkörning. ( alltså det spelar mer roll att dom är bra än att man ser cool ut )
100 pix? ;)
China_kids_sunglasses_LD_15020096162249345.jpg
 

RosaCasio

Cartier
Testar här istället eftersom det inte gav några napp i Säljes
Jag förmodar en produktionsbok för 2005 som skickats ut till 1000 Omega-återförsäljare inför det nya året. Mitt ex är 418 av 1000 enligt notis i boken.
Köpt på forumet förra året men sen dess har jag nog bara bläddrat i den 4 ggr.
Köpare i Malmö/Lund/Helsingborg uppskattas då boken är en riktig koloss med sina 3,5 kilo, men självklart kan den skickas.
För att påvisa storleken på boken så har jag lagt min Omega PO XL på vissa bilder
Pris 500:-
DSC00261.jpg DSC00262.jpg DSC00263.jpg DSC00264.jpg DSC00265.jpg DSC00266.jpg IMG_2135.JPG .
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Ett stycke trådlöst Sennheiser MM 400-x säljes, använda ca 2 ggr på flygningar under de två år jag ägt dem. Desvärre har jag lyckats
tappa bort laddare och instruktionsbok. Dock är det micro usb så lurarna går att ladda med en vanlig telefonladdare. :)
Pris : 600 bagare + frakt of your choice! :happyhappy:

IMG_20160507_161109.jpg
IMG_20160507_161129.jpg
IMG_20160507_161132.jpg
Såld
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ny TV skulle vara lattjo, om någon har en TV kring 50+" för ett resonabelt pris är det bara att skicka PM :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Sony Actioncam HDR-AZ1
Full HD
Med massa tillbehör
Totalt 3 batterier (1 original och 2 andra)
Minneskort 64Gb Sandisk MicroSD Utlra 10
Väska
Olika hållare för cykel, MC och axelfäste
Undervattens/regn hus
Sparsamt använd ca 3gånger
går att styra med mobilen

2350kr



IMG_0568.jpg
IMG_0567.jpg
IMG_0569.jpg
IMG_0565.jpg
 

Schildfat

Cartier
KÖPES: Nya (antingen årets eller förra årets) Macbook 12, nära nyskick som möjligt. Alla färger utom guld och roséguld :p
 

Riley

Panerai
Säljes 1.
Ray-ban (många solisar i tråden nu) aviator large, rosatonat glas. Köpt nya på tratten för ett år sen och använda endast ett fåtal gånger och repfria.
Svart fodral ingår.
400:- Swishat och skickat!
DSC_0532.JPG

DSC_0518.JPG

Säljes 2.
Watchwinder för en klocka, köpt på Klockson för knappt en månad sen.
Tyst japansk motor, 850 tpd med rotation åt bägge håll.
Klockan på bilden ingår ej.
700:- Swishat och skickat.
DSC_0537.JPG

DSC_0538.JPG
Tack KS!
Säljes 1. Ray-ban sålda!
Säljes 2. Windern tillbakadragen!
 
Senast ändrad:

Nic

Rolex
2-Faktor
Säljer ett par Ray-Bans (Aviator med guldbågar 3025W323455) i så gott som nyskick. Köpt för ett år sedan men bara använda ett fåtal gånger då jag rätt fort kom fram till att jag inte trivs riktigt i guldbågar. Har köpt ett par nya som passar mig bättre så dessa ligger bara och samlar damm nu.
Fullset med oöppnad putsduk samt servicekort vilket gör att du kan få hjälp med perfekt passform hos alla Synsam-butiker. Nypris 1490 kr, säljes för 900 kr inkl frakt.
Fler (och bättre) bilder på brillorna kan ordnas vid önskemål. Dra iväg ett PM vid intresse.

Bild.jpg
Bumpar och sänker priset till 800:- inkl frakt för dessa Ray-Bans.
 

vistor

Omega
Säljer min moderna speldator, arbetslivet har börjat och jag får köra fulltime Mac.

Tänkt pris är 7000, och upphämtning/leverans kan ordnas i antingen Skövde/Stockholm.

Frakt kan även ordnas, då monteras allt ned och skickas säkert, dvs kräver att du har kunskaperna att montera ihop allt igen. Detta för att skaderisken annars är hög.

Datorn består av följande komponenter:
be quiet! Silent Base 800 Svart/Orange
Gainward GeForce GTX 970 4GB
Intel Core i5 6600K 3.5 GHz, 6MB, Socket 1151
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX
EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W PSU
Crucial BX100 250GB SATA SSD 2.5”
Crucial BX100 250GB SATA SSD 2.5”
ASUS Z170 PRO GAMING, Socket-1151
Noctua NH-D14 CPU Kylare

(Två ssder). Är öppen för bud, en enkel sökning på prisjakt och så kan man se att nypriset är över 10.000 :)

Pma med frågor, Windows 10 ingår givetvis.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
VARNING!
Tänkte ge en heads up i tråden efter att ha mailat med @Spencer66.
Jag köpte ett par byxor av medlem @Sebbev för ett tag sen. Fram till köp var allt superbra. Jag bad om att få betala vid lön då jag sparar till ett bröllop och har taskigt cash flow och säljaren gick till och med detta till mötes. Pengar swishades och byxorna kom rekordfort. So far so good.

Byxorna hade annonserats ut som ett par 52:eek:r vilket de var i midjan. På längden var de iaf 3,5 dm kortare än ett par 52:eek:r. Jag är strax över 190 cm och brukar ha 52or som standard (gillar lite kortare byxor, har 33 i längd på jeans). Jag påtalade detta för Sebbev och han godtog att ta tillbaka byxorna.
Supertrevlig kille tänkte jag.

Men sen dess har han gått AWOL och svarar inte på mess (Jag har skickat 3 påminnelser sen dess). Jag bad om en adress att skicka tillbaka byxorna på den 28e maj. Sebbe har varit online ett antal ggr sen dess, senast i onsdags - men ännu inget svar.

Det hade varit betydligt hederligare att säga: "Köpt är köpt, ledsen men jag pallar inte". Detta är bara bedrägligt beteende. (Och fett drygt).
Det handlar inte om de 350 kronorna som byxorna kostade (Även om jag inte direkt har det tvärfett just nu då jag sparar till ett bröllop) - utan principen att inte ära sina åtaganden.
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
VARNING!
Tänkte ge en heads up i tråden efter att ha mailat med @Spencer66.
Jag köpte ett par byxor av medlem @Sebbev för ett tag sen. Fram till köp var allt superbra. Jag bad om att få betala vid lön då jag sparar till ett bröllop och har taskigt cash flow och säljaren gick till och med detta till mötes. Pengar swishades och byxorna kom rekordfort. So far so good.

Byxorna hade annonserats ut som ett par 52:eek:r vilket de var i midjan. På längden var de iaf 3,5 dm kortare än ett par 52:eek:r. Jag är strax över 190 cm och brukar ha 52or som standard (gillar lite kortare byxor, har 33 i längd på jeans). Jag påtalade detta för Sebbev och han godtog att ta tillbaka byxorna.
Supertrevlig kille tänkte jag.

Men sen dess har han gått AWOL och svarar inte på mess (Jag har skickat 3 påminnelser sen dess). Jag bad om en adress att skicka tillbaka byxorna på den 28e maj. Sebbe har varit online ett antal ggr sen dess, senast i onsdags - men ännu inget svar.

Det hade varit betydligt hederligare att säga: "Köpt är köpt, ledsen men jag pallar inte". Detta är bara bedrägligt beteende. (Och fett drygt).
Det handlar inte om de 350 kronorna som byxorna kostade (Även om jag inte direkt har det tvärfett just nu då jag sparar till ett bröllop) - utan principen att inte ära sina åtaganden.
Han verkar inte ha en goodguy tråd heller så förståeligt att du tar det i denna tråd. Tråkigt beteende som lär förstöra hans utsikter på KS om han inte steppar upp.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Säljer att par vintage Ray-Ban Pilot med sk "gold wire frame". Väldigt lite använda. Köpte de här på forumet för ett tag sen men de har mest samlat damm. Finns ett mikroskopiskt korn i nedre del av vänster glas, utanför synfältet. Kommer med original krämfärgat förvaringscase.
Pris: 500 plus frakt:)
Bild från förra ägaren:)
9FC9A74C-391B-4001-B7F0-FB2AA54CEF1E_zpszzfu950n.jpg
Sålda!
 

DrKlocka

Audemars
VARNING!
Tänkte ge en heads up i tråden efter att ha mailat med @Spencer66.
Jag köpte ett par byxor av medlem @Sebbev för ett tag sen. Fram till köp var allt superbra. Jag bad om att få betala vid lön då jag sparar till ett bröllop och har taskigt cash flow och säljaren gick till och med detta till mötes. Pengar swishades och byxorna kom rekordfort. So far so good.

Byxorna hade annonserats ut som ett par 52:eek:r vilket de var i midjan. På längden var de iaf 3,5 dm kortare än ett par 52:eek:r. Jag är strax över 190 cm och brukar ha 52or som standard (gillar lite kortare byxor, har 33 i längd på jeans). Jag påtalade detta för Sebbev och han godtog att ta tillbaka byxorna.
Supertrevlig kille tänkte jag.

Men sen dess har han gått AWOL och svarar inte på mess (Jag har skickat 3 påminnelser sen dess). Jag bad om en adress att skicka tillbaka byxorna på den 28e maj. Sebbe har varit online ett antal ggr sen dess, senast i onsdags - men ännu inget svar.

Det hade varit betydligt hederligare att säga: "Köpt är köpt, ledsen men jag pallar inte". Detta är bara bedrägligt beteende. (Och fett drygt).
Det handlar inte om de 350 kronorna som byxorna kostade (Även om jag inte direkt har det tvärfett just nu då jag sparar till ett bröllop) - utan principen att inte ära sina åtaganden.
Tråkigt! Har också varit med om en dålig affär här på KS OT-sida. Köpte en Oneplus One-telefon av @WBergdahl och det visade sig att den inte fungerade, ville helt enkelt inte läsa SIM-kort. Påtalade detta och han blev helt okontaktbar. Så sjukt dåligt beteende även om det var en ganska så låg summa (500kr). Så ja, jag skulle avråda från affärer även med denne.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Plånbok i läder 100 kr skickat, bifold med flärp i mitten för körkort och kort, myntfack, liten.
Ingen retur, betalning med swish.
20160610_131702.jpg
20160610_131719.jpg DSC_0243.JPG DSC_0244.JPG
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tråkigt! Har också varit med om en dålig affär här på KS OT-sida. Köpte en Oneplus One-telefon av @WBergdahl och det visade sig att den inte fungerade, ville helt enkelt inte läsa SIM-kort. Påtalade detta och han blev helt okontaktbar. Så sjukt dåligt beteende även om det var en ganska så låg summa (500kr). Så ja, jag skulle avråda från affärer även med denne.
Hm. Han är dessutom aktiv på forumet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp