• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
VARNING!
Tänkte ge en heads up i tråden efter att ha mailat med @Spencer66.
Jag köpte ett par byxor av medlem @Sebbev för ett tag sen. Fram till köp var allt superbra. Jag bad om att få betala vid lön då jag sparar till ett bröllop och har taskigt cash flow och säljaren gick till och med detta till mötes. Pengar swishades och byxorna kom rekordfort. So far so good.

Byxorna hade annonserats ut som ett par 52:eek:r vilket de var i midjan. På längden var de iaf 3,5 dm kortare än ett par 52:eek:r. Jag är strax över 190 cm och brukar ha 52or som standard (gillar lite kortare byxor, har 33 i längd på jeans). Jag påtalade detta för Sebbev och han godtog att ta tillbaka byxorna.
Supertrevlig kille tänkte jag.

Men sen dess har han gått AWOL och svarar inte på mess (Jag har skickat 3 påminnelser sen dess). Jag bad om en adress att skicka tillbaka byxorna på den 28e maj. Sebbe har varit online ett antal ggr sen dess, senast i onsdags - men ännu inget svar.

Det hade varit betydligt hederligare att säga: "Köpt är köpt, ledsen men jag pallar inte". Detta är bara bedrägligt beteende. (Och fett drygt).
Det handlar inte om de 350 kronorna som byxorna kostade (Även om jag inte direkt har det tvärfett just nu då jag sparar till ett bröllop) - utan principen att inte ära sina åtaganden.

Tråkigt! Har också varit med om en dålig affär här på KS OT-sida. Köpte en Oneplus One-telefon av @WBergdahl och det visade sig att den inte fungerade, ville helt enkelt inte läsa SIM-kort. Påtalade detta och han blev helt okontaktbar. Så sjukt dåligt beteende även om det var en ganska så låg summa (500kr). Så ja, jag skulle avråda från affärer även med denne.

Måste vara mycket bättre att skapa två bad guy trådar på dessa användare. Sannolikheten att någon upptäcker dessa varningar är minimala i takt med att tråden växer.

Ja, faktiskt borde man göra det. Jag gör en för "min" iaf.

Sony Actioncam HDR-AZ1
Full HD
Med massa tillbehör
Totalt 3 batterier (1 original och 2 andra)
Minneskort 64Gb Sandisk MicroSD Utlra 10
Väska
Olika hållare för cykel, MC och axelfäste
Undervattens/regn hus
Sparsamt använd ca 3gånger
går att styra med mobilen

2350kr

IMG_0568.jpg
IMG_0567.jpg
IMG_0569.jpg
IMG_0565.jpg

En Sony HDR-AZ1 action cam säljes. Aldrig använd, jag har endast öppnat och kikat i förpackningen. Inklusive: Kamera, batteri, USB-kabel, vattentätt case, olika fästen, manualer.

Information: https://www.dustinhome.se/product/5...207298640.234939802.1465540176#specifications

Affär görs med fördel i Göteborg, kan dock även skickas med önskat fraktsätt mot förskottsbetalning (swish eller banköverföring).

Pris: 1200kr

image.jpeg

Priskrig! :D

Böcker, skönlitteratur.
Tänkte kanske en tjuga per bok hämtning i Malmö fram till augusti sen finns möjlighet i en månad att hämta i sthlms inre skärgård. Vill ni att jag ska skicka så får ni betala frakten.
Keith - life är helt oöppnad
Huckleberry finn och den siste mohikanen är från 1968 så pk-känsliga läsare undanbedes.
DSC_0188.JPG DSC_0194.JPG DSC_0193.JPG DSC_0192.JPG DSC_0191.JPG DSC_0189.JPG

Ralph Lauren Custom Fit strl S. Köpt i USA av mig och är helt ny. Borde passa personer mellan 174 cm- 180 cm.

Pris: 500 kr inkl frakt
image.jpeg

Senast ändrad:
Prisbump

1500 kr + frakt för skorna
300 kr + frakt för manschettknapparna

Ett par Sanders Stockholm i mörkt brunt. Storlek 8F. Oxford
http://www.pediwear.co.uk/sanders/products/4217.php

Knappt använda då de var aningen för stora för mig. För referens så har jag att par Sanders Cheam i storlek 8F och Barker Cambridge i storlek 8 som sitter perfekt så dessa verkar vara ganska stora i storlekarna.

Obs! skoblocken på bilderna medföljer ej!

ovan.JPG

sida.JPG

under.JPG

Innuti.JPG

Med lådan och skopåsar, kan även skicka med ett par "sämre" skoblock om så önskas (inte de på bilden)
1800kr + ev frakt alternativt hämtning i Karlstad.

Öppen för bud om ni tycker prissättningen är åt skogen.

Har ett par manschettknappar som inte kommer till användning.

Skultuna Tre Kronor modell stor Ø22mm
I princip nya, aldrig använda.

DSC_0273.JPG

350kr + frakt eller hämtning i Karlstad.

Sony Actioncam HDR-AZ1
Full HD
Med massa tillbehör
Totalt 3 batterier (1 original och 2 andra)
Minneskort 64Gb Sandisk MicroSD Utlra 10
Väska
Olika hållare för cykel, MC och axelfäste
Undervattens/regn hus
Sparsamt använd ca 3gånger
går att styra med mobilen

2350kr

IMG_0568.jpg
IMG_0567.jpg
IMG_0569.jpg
IMG_0565.jpg

Bump nu endast 1900kr.... tillbehör för över 1000kr ingår

Någon som är sugen på ny portfölj? Jag har denna från Bottega Veneta som jag knappt använder längre tyvärr. Jag köpte den på NK i Göteborg för ca. 3 år sedan. Väskan är fortfarande i kanonskick. Den enda defekten är att lädret på låset har skavts bort lite. Pratade med Bottega och detta går att åtgärda för max 1000kr om man vill då ingår även ett litet "spa" för väskan. Väskan ligger på ca. 20.000kr ny.

Fler bilder kan ordnas.

Pris: 14.000kr, byter gärna mot en messenger-bag från Bottega eller Goyard.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Vi säker väl priset och ser om någon blir sugen.

Nytt pris: 12.500kr

Coldplay 2st ståplats.
3/7 på Friends.

695kr / st säljes endast tillsammans.

SÅLDA.

Obetydligt använda Ray-Ban New Wayfarer Polarized Matte Tortoise (RB 2132 894/76) i storlek 55-18.
Inkl case och oöppnad putsduk.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Pris: 700 sek + ev frakt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp