• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ernesto

Patek
2-Faktor
Dessa skor säljs nu av mig. Provade de hemma precis och lästen passar inte.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Samma pris - 1000 kr
Fri frakt vid oprutad affär
Ingen retur

Äh, vi kör en röding vid smidig affär ba.

SÅLDA
 
Senast ändrad:

Randel

Cartier
Köpes: kvalitetsskor (Crockett & Jones, Church's, Carmina, Edward Green etc.) i storlek UK 7.5 eller närliggande. Allt av intresse i vettigt skick, hit me!
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Korthållare från Bottega Veneta med plats för sex stycken kort + mittenfack. Varan kommer i original förpackning! Kvitto finns tyvärr inte kvar. Spår av användning finns men alla sömmar är hela (enbart färgändringar) kolla bild! 500 riksdaler :)
image.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Kvalitetsknivar..

För den som har intresse för knivar eller vill starta upp en liten samling av kvalitetsknivar..

CRKT, Columbia River Knife. Modell 111Z (7256Z), Ron Lake design, Ron Lake patented LBD safety. Väldigt mycket kniv för pengarna här. Grymt lås och en riktigt stabil kniv av väldigt god kvalitet.
Pris: 250 kr

CRKT, Columbia River Knife, 1070 Koji Hara Ichi Assisted 2-1/2" Satin Blade, Black and Gray Handles. En liten smidig och blixtsnabb assisted kniv av god kvaliet.
Pris: 250 kr

PM vid intresse..

7255.jpg
14246-MLB4371588579_052013-O.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Rensar garderoben på lite skräp som bokstavligen aldrig används för det är för litet eller inte i min storlek. Allt är storlek S / 46. H&m kavajen är använd en gång, TH skjortan ca 10 och j. Lindeberg kavajen cirka en handfull gånger.
Fler bilder kan ordnas vid intresse
Tänker mig 500kr för den här
image.jpg

250kr för den här
image.jpg

Och 300kr för den här.
image.jpg


F2F i Stockholm eller så kan det skickas på köparens bekostnad. Priserna är inte ristade i sten.
Betalning via swish, Handelsbanken, kontant eller ICA banken föredras. :)
Dra av 100kr på alla. Eller paketpris 700kr
 

Chattras

Cartier
Skor verkar ju populärt så här kommer ett par som aldrig kommer till användning. Ett par Church´s Custom Grade. Modellen heter Sahara. Storleken skulle jag säga är mellan 43-44. Bra skick, väldigt sparsamt använda. Se information om storlek, läst mm på sista bilden. Kommer i kartong men utan skopåsar.

Pris: 1.300:-, kan skickas om så önskas.
IMG_2072.JPG

Fredags-sänker dessa till 1000kr jämnt. Då ingår frakt!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Dags att rensa i skogarderoben. Till priserna tillkommer fraktkostnad. Frakt med Schenker ingår!
1. Loake Trapper Brown Oiled Suede. Strl. 10G Caligula last. Lädersula. Använda runt 5-10 ggr. Längd/bredd på sulan: 327mm/115mm. 700 600kr SUPERPRIS: 400kr inkl. frakt
2. Berwick Superbuck Snuff Suede. Strl 10. Dainitesula. Använda 1 gång. Köpta här men då de var mörkare än i annonsen så är de för lika mina Church's för att användas. Kolla här och här för mer info om Berwick. Längd/bredd på sulan: 320mm/107mm. 900kr 800kr SÅLDA
3. Frank Wright. Strl. 11. Gummisula. Använda 1 gång. Längd/bredd på sulan: 325mm/115mm.300kr SÅLDA

loake-trapper-jpg.164501
loake-trapper-jpg.164502
Äh, nu får ni ju ta och skärpa er! Jag behöver plats i skogarderoben för nya par. Hur tusan kan ni förvägra mig detta?:D Dags att någon hugger dessa nu!
Fynda ett par Loake för fyra hundralappar (och då ingår frakt).
Bumpar denna! Kom igen, vad sägs om att få dessa dojjor mot att du sätter in 200 riksdaler till BCF!
En sk win-win-win-situation: BCF får mer pengar, du får ett par schyssta skor nästan gratis, jag får plats för nya skoinköp! :):happyhappy::D
(Glöm inte bort att vi pratar fullset med box och skopåsar! Kanske nåt papper från Loake också?)
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Bumpar denna! Kom igen, vad sägs om att få dessa dojjor mot att du sätter in 200 riksdaler till BCF!
En sk win-win-win-situation: BCF får mer pengar, du får ett par schyssta skor nästan gratis, jag får plats för nya skoinköp! :):happyhappy::D
(Glöm inte bort att vi pratar fullset med box och skopåsar! Kanske nåt papper från Loake också?)
JÄVLIGT SÅLDA (eller vad man nu ska kalla det) :)
 

ScubaKing

Audemars
Kvalitetsknivar..

För den som har intresse för knivar eller vill starta upp en liten samling av kvalitetsknivar..

CRKT, Columbia River Knife. Modell 111Z (7256Z), Ron Lake design, Ron Lake patented LBD safety. Väldigt mycket kniv för pengarna här. Grymt lås och en riktigt stabil kniv av väldigt god kvalitet.
Pris: 250 kr

CRKT, Columbia River Knife, 1070 Koji Hara Ichi Assisted 2-1/2" Satin Blade, Black and Gray Handles. En liten smidig och blixtsnabb assisted kniv av god kvaliet.
Pris: 250 kr

PM vid intresse..

7255.jpg
14246-MLB4371588579_052013-O.jpg

Sålda!
 

Randel

Cartier
Jag bumpar denna, ingen som är intresserad?

Säljes: Harley Davidson skinnjacka. Jag köpte den via Bukten för något år sedan i samband med en maskerad, och har således bara använt den en gång. Har ingen aning om hur gammal den är men modellen var ganska vanlig när jag jagade efter den typen av jacka. Storlek Medium. Passar mig helt OK, 183cm lång. Något långa ärmar för mig men så är det ganska ofta för mig med t.ex. kavajer. Fint skick, fodret är helt, alla dragkedjor funkar bra. Liten repa i skinnet som syns på en av bilderna men annars fin. Jag vill minnas att jag betalade drygt 2.000:- så jag testar med 1.400:- inklusive frakt inom Sverige. Full retur om den inte stämmer med beskrivning eller bilder.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Randel

Cartier
Jag hittade dessa i sina skopåsar på kontoret förra veckan bakom några pärmar o_O Känns ju som att man äger för många par skor när man så lätt glömmer bort vad man har i gömmorna...De har legat orörda i sina skopåsar sedan mars 2014 (!) ungefär, och är inte använda sedan jag tog bilderna på dem.

Jag blev helt såld på dessa när jag såg dem på Herrings hemsida i hösten 2013 eftersom jag letat efter något liknande ett bra tag. Herring gör butiks-MTO hos Alfred Sargent (och andra tillverkare) och denna modell som Herring kallar för ”Holmes II” är ett bra exempel på en sådan. Alfred Sargent har en nästan identisk sko i sitt Handgrade-sortiment som heter ”Miller”. Den har i och för sig ritsnedlagd sula och det ingår skoblock, men de kostar £575. I övrigt är de vad jag kan se identiska med ”Holmes II”, det är till och med samma namn på färgerna (Antique oak läder och Espresso mocka), och modellbeteckningen sitter på samma sätt ”inramad” i en liten oval på insidan av skorna. Lästen är Alfred Sargents 109. Dessa Balmoral Boots är otroligt följsamma och mjuka, inte alls så styva som t.ex. Carminas.

Här är Miller-varianten:
http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/alfred-sargent-handgrade/products/as-handgrade-miller

Här är Holmes II:
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=7303

Jag har normalt sett mellan storlek UK 7 och UK 7.5 beroende på läst, så det var naturligtvis naivt att beställa dessa i storlek UK 8. Men, det var det enda som fanns i lager i höstas när jag köpte dem, och de hade ingen prognos på när de eventuellt skulle få in fler, så jag hoppades att kunna komma undan med att lägga i en extra sula. Men, det funkar helt enkelt inte. Även om lästen 109 är väldigt elegant och långsmal så uppfattar jag den som relativt bred, och då räcker inte med en extra sula inuti. Jag köpte dessa mitt i vintern, och kunde inte börja använda dem förrän nu i våras. Jag gissar att jag använt dem 5-7 gånger (kör bil i dem in till Malmö, går några hundra meter från garaget till kontoret, traskar runt i dem på kontoret, är ute en sväng på lunchen etc. så det är inte många meter som jag använt dem).

Jag har putsat dem ett antal gånger eftersom jag upplevde dem som lite trista i skinnet från början, och har patinerat tåpartiet för att göra det lite mörkare. Självklart inga som helst repor, skador eller annat.

Skoblock ingår INTE, men däremot original kartong och skopåsar. Skorna kan hämtas i Malmö under dagtid, eller så kan jag så klart skicka dem. Jag ger 100% ”nöjd kund”-garanti på dessa. Om du får hem dem och av någon anledning tycker att de inte stämmer med min beskrivning eller mina bilder får du skicka tillbaka dem på min bekostnad, och alla pengar tillbaka.

Jag gav £335 för dem, och jag begär nu 1750:- för dem inklusive frakt.

12171516016_3d700aac6a_b.jpg

12171514796_fa26c3f505_b.jpg

13852721134_419dcd4dc1_b.jpg


13852377703_fc462047c3_b.jpg
 

_jonte

Patek
Jag hittade dessa i sina skopåsar på kontoret förra veckan bakom några pärmar o_O Känns ju som att man äger för många par skor när man så lätt glömmer bort vad man har i gömmorna...De har legat orörda i sina skopåsar sedan mars 2014 (!) ungefär, och är inte använda sedan jag tog bilderna på dem.

Jag blev helt såld på dessa när jag såg dem på Herrings hemsida i hösten 2013 eftersom jag letat efter något liknande ett bra tag. Herring gör butiks-MTO hos Alfred Sargent (och andra tillverkare) och denna modell som Herring kallar för ”Holmes II” är ett bra exempel på en sådan. Alfred Sargent har en nästan identisk sko i sitt Handgrade-sortiment som heter ”Miller”. Den har i och för sig ritsnedlagd sula och det ingår skoblock, men de kostar £575. I övrigt är de vad jag kan se identiska med ”Holmes II”, det är till och med samma namn på färgerna (Antique oak läder och Espresso mocka), och modellbeteckningen sitter på samma sätt ”inramad” i en liten oval på insidan av skorna. Lästen är Alfred Sargents 109. Dessa Balmoral Boots är otroligt följsamma och mjuka, inte alls så styva som t.ex. Carminas.

Här är Miller-varianten:
http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/alfred-sargent-handgrade/products/as-handgrade-miller

Här är Holmes II:
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=7303

Jag har normalt sett mellan storlek UK 7 och UK 7.5 beroende på läst, så det var naturligtvis naivt att beställa dessa i storlek UK 8. Men, det var det enda som fanns i lager i höstas när jag köpte dem, och de hade ingen prognos på när de eventuellt skulle få in fler, så jag hoppades att kunna komma undan med att lägga i en extra sula. Men, det funkar helt enkelt inte. Även om lästen 109 är väldigt elegant och långsmal så uppfattar jag den som relativt bred, och då räcker inte med en extra sula inuti. Jag köpte dessa mitt i vintern, och kunde inte börja använda dem förrän nu i våras. Jag gissar att jag använt dem 5-7 gånger (kör bil i dem in till Malmö, går några hundra meter från garaget till kontoret, traskar runt i dem på kontoret, är ute en sväng på lunchen etc. så det är inte många meter som jag använt dem).

Jag har putsat dem ett antal gånger eftersom jag upplevde dem som lite trista i skinnet från början, och har patinerat tåpartiet för att göra det lite mörkare. Självklart inga som helst repor, skador eller annat.

Skoblock ingår INTE, men däremot original kartong och skopåsar. Skorna kan hämtas i Malmö under dagtid, eller så kan jag så klart skicka dem. Jag ger 100% ”nöjd kund”-garanti på dessa. Om du får hem dem och av någon anledning tycker att de inte stämmer med min beskrivning eller mina bilder får du skicka tillbaka dem på min bekostnad, och alla pengar tillbaka.

Jag gav £335 för dem, och jag begär nu 1750:- för dem inklusive frakt.

12171516016_3d700aac6a_b.jpg

12171514796_fa26c3f505_b.jpg

13852721134_419dcd4dc1_b.jpg


13852377703_fc462047c3_b.jpg
Sjukt snygga! Synd det var fel storlek...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag hittade dessa i sina skopåsar på kontoret förra veckan bakom några pärmar o_O Känns ju som att man äger för många par skor när man så lätt glömmer bort vad man har i gömmorna...De har legat orörda i sina skopåsar sedan mars 2014 (!) ungefär, och är inte använda sedan jag tog bilderna på dem.

Jag blev helt såld på dessa när jag såg dem på Herrings hemsida i hösten 2013 eftersom jag letat efter något liknande ett bra tag. Herring gör butiks-MTO hos Alfred Sargent (och andra tillverkare) och denna modell som Herring kallar för ”Holmes II” är ett bra exempel på en sådan. Alfred Sargent har en nästan identisk sko i sitt Handgrade-sortiment som heter ”Miller”. Den har i och för sig ritsnedlagd sula och det ingår skoblock, men de kostar £575. I övrigt är de vad jag kan se identiska med ”Holmes II”, det är till och med samma namn på färgerna (Antique oak läder och Espresso mocka), och modellbeteckningen sitter på samma sätt ”inramad” i en liten oval på insidan av skorna. Lästen är Alfred Sargents 109. Dessa Balmoral Boots är otroligt följsamma och mjuka, inte alls så styva som t.ex. Carminas.

Dom där är så sjukt grymma - jag tror tom att vi pratat lite om just detta ex på Shoegazing.

Tyvärr har jag normalt samma storlek som dig. Så jag vågar helt enkelt inte chansa - annars hade jag klippt den direkt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp