• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

agraw

Cartier
2-Faktor
Mer överflöd till salu... Sparsamt använd Oxfordskjorta. Givetvis inga fläckar eller slitage.
Gant Yale storlek M. Regular passformen. 250 kr skickat i Postens gröna.

DSC_0590.jpg
DSC_0591.jpg
Ingen som vill ha en mer eller mindre oanvänd Yale-skjorta? Den är ju skitsnygg! :D
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Rotade lite på vinden och hittade dessa Adidasskor. Köpte dem för 7-8 år sedan. För små för mig och därmed aldrig använda. Storlek 44 2/3. Svarta (kan vara jävligt, jävligt mörkbrunt också) och bruna. Kommer i en Adidasbox (från ett annat par). 1000 spänn inklusive frakt med Schenker.
a1.jpg
a2.jpg
a3.jpg
a4.jpg
Lite osäker på prisbilden på Adidasdojjor. Ge mig ett schysst bud!
 

Ejnork

Cartier
Hej!

Crockett and Jones swansea storlek UK 8 1/5 i mörkbrun mocka med dainite sula säljes då de är för stora för mig.

Nypris 4500:- NU 3000:-
image.jpg


Säljes även ett par Alfred Sargent. Svart läder med grain bitvis. Storlek UK 9. Samma här, för stora för mig.

Nypris 4500:- NU 2700:-

image.jpg


Skorna finns i Uppsala / Stockholm för påsyn.
Har fler bilder att skicka.

Observera att skorna är oputsade / ej rengjorda för närvarande.

Storleken på C&J är så klart 8 1/2. Inget annat.

AS skorna har lätt grain struktur över hela skon.

BUD?
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Rock från Massimo Dutti, strl 50 - slim fit. Mittenknappen utbytt & extremt dålig bild. Använd ett fåtal gånger.

750:- inklusive frakt.

En ny liknande rock från Massimo Dutti är nu på ingång i en storlek mindre. Därav försäljning.
 

Bilagor

  • IMG_6796.jpg
    IMG_6796.jpg
    138.2 KB · Visningar: 134

Zed

Swissera
Professional Dealer
C&J Hartland MTO (Jermyn Street) 9E och C&J Grasmere 8G säljes. Bra skick på båda paren. Hartland är lite mer använda men fortfarande i kanonskick. Båda skorna är inte burna i regn.

2500 kr/paret inkl. skoblock.

 

Biffbert

Cartier
Säljer en resa till Mexico (Playa Del Carmen).
15 dagars semester i paradiset säljes då jag och sambon ska splittra på oss och inte vill åka.
Flyg från Köpenhamn sista November.
Total kostnad för båda biljetter köpte vi för ca 26000:-, priset kan diskuteras i PM (finns givetvis en del spelrum här).
Mvh
/J

Info-Bump
20 000:- är prisidén, PM om du vill diskutera saken
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag har en resa som jag vill kika intresset på - Puerto Rico. Jag kom över resan snorbilligt med direktflyg men jag och tanten råkade köpa en enormt jävla dyr lägenhet och gifter oss nästa år (Vilket är helt sinnessjukt jävla dyrt. Allt kostar en mindre förmögenhet i samband med bröllop) så någonstans måste jag prioritera och då försvann tyvärr resan till paradiset.

26 januari 16.00 går direktflyget med dream liner och Norwegian och semestern är på 2 veckor (Hem går flyget 9 februari (också direkt).
Vi betalade 9000 SEK för två(!) biljetter (Nej, jag skojar inte).

Jag vill såklart få tillbaks så mycket som möjligt av pengarna. Skicka ett erbjudande per PM.

Lite motiverande bilder:

culebra-puerto-rico.jpg


20121127070019flamingo_area.jpg


san-juan-puerto-rico.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag har en resa som jag vill kika intresset på - Puerto Rico. Jag kom över resan snorbilligt med direktflyg men jag och tanten råkade köpa en enormt jävla dyr lägenhet och gifter oss nästa år (Vilket är helt sinnessjukt jävla dyrt. Allt kostar en mindre förmögenhet i samband med bröllop) så någonstans måste jag prioritera och då försvann tyvärr resan till paradiset.

26 januari 16.00 går direktflyget med dream liner och Norwegian och semestern är på 2 veckor (Hem går flyget 9 februari (också direkt).
Vi betalade 9000 SEK för två(!) biljetter (Nej, jag skojar inte).

Jag vill såklart få tillbaks så mycket som möjligt av pengarna. Skicka ett erbjudande per PM.

Lite motiverande bilder:

culebra-puerto-rico.jpg


20121127070019flamingo_area.jpg


san-juan-puerto-rico.jpg

Enbart flyg?
 
Jag har en resa som jag vill kika intresset på - Puerto Rico. Jag kom över resan snorbilligt med direktflyg men jag och tanten råkade köpa en enormt jävla dyr lägenhet och gifter oss nästa år (Vilket är helt sinnessjukt jävla dyrt. Allt kostar en mindre förmögenhet i samband med bröllop) så någonstans måste jag prioritera och då försvann tyvärr resan till paradiset.

26 januari 16.00 går direktflyget med dream liner och Norwegian och semestern är på 2 veckor (Hem går flyget 9 februari (också direkt).
Vi betalade 9000 SEK för två(!) biljetter (Nej, jag skojar inte).

Jag vill såklart få tillbaks så mycket som möjligt av pengarna. Skicka ett erbjudande per PM.

Lite motiverande bilder:

culebra-puerto-rico.jpg


20121127070019flamingo_area.jpg


san-juan-puerto-rico.jpg


Mycket trevligt ställe, var där förra året. Undrar dock samma som ovan, gissar att detta endast för flyget?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor

Det korta svaret: Yes!
Det långa svaret: Det finns enormt mycket att göra på Puerto rico, bl.a åka till närliggande öarna Culebra och Vieques, besöka regnskogen och åka till Ponce eller till västkusten. (Utöver storstaden San Juan dvs). Om man har möjlighet skulle jag kika in bioluminescent bay som är ett naturfenomen som får vattnet att självlysa:

glowingbay-4.jpg


Med det sagt så skulle jag inte vilja ha en förbestämd semester till Puerto Rico. Jag skulle antingen hyra bil och resa runt, eller hyra via Airbnb (eller VRBO.com som är USA's version).
 
Det korta svaret: Yes!
Det långa svaret: Det finns enormt mycket att göra på Puerto rico, bl.a åka till närliggande öarna Culebra och Vieques, besöka regnskogen och åka till Ponce eller till västkusten. (Utöver storstaden San Juan dvs). Om man har möjlighet skulle jag kika in bioluminescent bay som är ett naturfenomen som får vattnet att självlysa:

glowingbay-4.jpg


Med det sagt så skulle jag inte vilja ha en förbestämd semester till Puerto Rico. Jag skulle antingen hyra bil och resa runt, eller hyra via Airbnb (eller VRBO.com som är USA's version).

Inga problem att byta namn på biljetterna eller?
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Ett sista försök innan de åker ut på Tratten :)

Mackintosh 1500:- (snorbilligt!)
Swims 200:-
J Lindeberg 300:-

Alla priser inkl frakt.

Provar med dessa igen (finns på sidan 6 i denna tråd). Priser inkl frakt. PM:a för fler bilder.

1. Rock från Mackintosh i storlek medium. Använd en gång. Brungrå färg. Pris 2500:-

IMG_6244.JPG


2. Galoscher från Swims, aldrig använda, storlek medium, blå. Pris 300:-

IMG_6243.JPG


3. Ljusgrå kavaj J Lindeberg, modell Hopper. Ofodrad i ull (mycket tunn), storlek 48. Använd kanske 10 gånger. Pris 500:-

IMG_6226.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hur har jag missat den här tråden!? Grymt bra!
Synd att ni är så små bara :D
Inväntar med spänning kläder i 52-54 och skor i 44+.
:)
Varsågod! :) (dra av en hundring på Loakeskorna samt att Adidasdojjorna har ett väldigt förhandlingsbart pris)
Kamakura linneskjorta strl L säljes. Helt ny med lappen kvar. 700 kr inkl frakt. Kommer härifrån: http://www.kamakurashirts.net/shop/g/gLD970323L/
Var lite trängre över bröstet än uppgifter från hemsidan, vilket gör att den inte passar mig. Den är snarare 59-60cm vid bröstet.
kk2.jpg
LOAKE 1880 EDWARD strl UK10,5G
Säljes: ett par Loake Edward (från 1880-serien). För mer bilder se här (dock lite mörkare bilder än verkligheten). Använda max 10 ggr. Har en del skavanker (se bilder), men inget som inte går att fixa med lite schysst skokräm.
PRIS: 1300 kr inkl frakt med Schenker (vill du ha skoblock från Loake, lägg på 200 kr)
Mina referenser: https://klocksnack.se/threads/m-l.10275/
https://klocksnack.se/threads/goodguys-och-badguys.223/page-8#post-8561
1-jpg.180940
2-jpg.180941
3-jpg.180942
4-jpg.180943
LUDWIG REITER WHISKY SHELL CORDOVAN strl UK10
Många nya skor på ingång nu i höst. Därför måste jag göra mig av med några par också. Till salu ett par Ludwig Reiter i Shell Cordovan. Köpte dessa beggat på eBay i våras för €300 plus frakt. Har dock bara använt skorna en gång sen dess så lika bra att låta de gå vidare. Ludwig Reiter är en österrikisk tillverkare och nypriser på deras hemsida verkar vara €500+ för skor med vanligt kalvläder och enligt denna annons €750 för Shell Cordovan.
Skorna är enligt eBayannonsen i färgen whisky, mellanbrunt (bild 1 och 2 återger den verkliga färgen bäst). De har de för Shell Cordovan de karaktäristiska "vågorna" på ovansidan. Det finns naturligtvis spår av användning i lädret (se bilder). Lädersula med ditsatta utanpåliggande tåjärn. Längd/bredd på sulan: c:a 310mm/110mm. Skoblock ingår.
PRIS: 2000 kr inkl frakt med Schenker
Mina referenser: https://klocksnack.se/threads/m-l.10275/
https://klocksnack.se/threads/goodguys-och-badguys.223/page-8#post-8561

0003-jpg.178068
0064-jpg.178069
1004-jpg.178070
1009-jpg.178071
1012-jpg.178072
1013-jpg.178073
burgol-cordovan-pomade-50-ml_b5-jpg.179883
Rotade lite på vinden och hittade dessa Adidasskor. Köpte dem för 7-8 år sedan. För små för mig och därmed aldrig använda. Storlek 44 2/3. Svarta (kan vara jävligt, jävligt mörkbrunt också) och bruna. Kommer i en Adidasbox (från ett annat par). 1000 spänn inklusive frakt med Schenker.
a1.jpg
a2.jpg
a3.jpg
a4.jpg
 

Frourez

Omega
IMG_0366.jpg IMG_0379.jpg IMG_0380.jpg IMG_0393.jpg IMG_0394.jpg IMG_0396.jpg
1. Converse 26.5, 4.5, UK8 Nya
2. Whyred storlek 46
3. Whyred storlek 46
4. Nike Flyknit Racer Oreo 2.0 UK8, 27cm (TTS smal fot annars 0.5 upp). Helt nya och kan skickas tillbaka till Nike. Bud börjar på 1600kr, slutsålda och restock har redan varit.
5. Morris Offwhite chinos 28/33
6. Stenströms Slimline storlek 38(casual kollektionen)

Skorna är nya och kläderna är använda MAX 5 gånger om ens det.

Bud på allt utom skorna. Säljer när jag fått det bud jag vill ha, så är det inget skambud så accepterar jag förmodligen. För mer info bara fråga.
Converse och Stenströms skjortan sålt.
 

PatrikN

Omega
Tömmer övernattningslägenheten och hittade lite godis. Först ut är dessa Carmina string loafers i storlek 8. Väldigt sparsamt använda under en sommar (2014), skulle höfta på ca. tio tillfällen, stått i garderoben sedan dess. Tvättade en gång och påsprejade med Saphirs Renovateur efteråt. Skickar med skopåsarna samt original skoblock från Carmina. Lådan finns tyvärr inte kvar. Pris: 2 000kr hämtat i centrala Sthlm, vill någon ha dessa skickade så står köparen för transporten. Ser gärna en betalning via Swish och säger nej till bytesrätt.
IMG_5561.JPG

IMG_5564.JPG IMG_5560.JPG

Bumpar dessa. Någon som kanske kan vara intresserade av ett par fina String Loafers från Carmina.
 

Linkan

Rolex
Ska nu sälja min iPhone 6 plus 64gb spacegray då jag fått en iPhone 6 ifrån jobbet. Kommer utan en skråma och repa då jag haft den i ett lädercase från Apple och repskydd. Bägge saker medföljs till ett värde utav 600:-. Orginallåda, och kvitto finns, nya hörlurar som jag tagit ifrån arbetstelefonen medföljs också samt laddningssladd och plastskyddet som följde med när jag köpte den.

Den är bunden till 3 i 1år till sen kan man låsa upp den, för allt detta begär jag 6500:-

Låter annonsen gå ut på KS först men på Torsdag kväll lägger jag den på blocket.

Skriv om det är något ni undrar över
(PS bilden är dålig pga tagen utav sambons 4s)
image.jpeg


/Johan
 

sjstrm

Cartier
Säljer min Acne Oliver strlk 52 (M/L) gen:2 från ca 2011. Sparsamt använd skick 3/5 i mjukt och fint läder. Denna modell är en klassiker och har ett högt andrahandsvärde.
Nypris ca 9'. KS pris 3500:- alt. byte mot en storlek mindre. Har tydligen tappat en del :/ Kommer bilder på aktuellt objekt asap men det är modellen jag bifogat bilder på.

10071282_d1.jpg


10071282_d3.jpg


Bilder lånade från nätet.
 

mosse

Omega
Söker Iphone 6 (ej plus). 16GB räcker! Se till att sälja din i tid innan 6S kommer ;)
Har en 5s som kan bytas + cash vid intresse. PMA!
 

Ejnork

Cartier
4 st Brooks Brothers skjortor säljes. Modell extra slim fit. Storleken är 16 1/2 amerikansk vilket ska motsvara svensk storlek 40 1/2.

Använda 2 ggr var max.

2 blåa och 2 vita.

500:- / st.

image.jpg
 

Chattras

Cartier
Ett par i princip oanvända sneakers från Car Shoe's i storlek 43. Har kvar låda, skopåse.

Prisidé: 600kr, finns i Göteborg men kan skickas.

#8 Car Shoe Sneaker-4 fri.jpg
#8 Car Shoe Sneaker-6 fri.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp