• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fabian

Patek
2-Faktor
lyckades ta några foton på de två kavajer jag menade. Vet om att det är fel säsong - Men om en mindre än 30 dagar går vi mot mörkare tider igen.

LBM grå fiskben strl 50 - 53% ull och 47% bomull
DSC_0014.JPG


DSC_0015.JPG


DSC_0017.JPG




J.Lindeberg - grå/blå window pane strl 48 - 100% Ull

DSC_00145.JPG


DSC_0018.JPG
 

ScubaKing

Audemars
Säljes:

Skjorta Canali (Made in Italy), Snygg modell med lite större krage, Ljusblå, Storlek L.
(Nypris: 900 kr) Pris: 300kr

Pullover, Cedar Wood State, Mörk grå, Storlek XL (Mer som en L). Perfekt till kyliga sommarkvällar.
(Nypris 600 kr) Pris: 200kr

Kavaj, Tiger Of Sweden, Grå, L-XL (Mer som en L). Mycket snygg kavaj ur Tigers dyrare kollektion med många snygga detaljer. Behöver en kemtvätt vilket återspeglas i priset.
(Nypris: 5995kr) Pris: 700kr

Finns i Sthlm men kan givetvis sändas med posten.

Sänd ett privat PM vid intresse.

fBwx5xg.jpg


tl2oJ7y.jpg


0HGSXVB.jpg


8fFhXAP.jpg


KyOxx8R.jpg


vqBufvx.jpg


EQT8Tu3.jpg
 
Vet inte om man kanske skulle haft den i cykeltråden istället men men...Säljer min racercykel då jag tyvärr inte har den minsta tid att använda den. Har kört kanske 5 mil förra året och inget än i år så känns onödigt att den bara står även om det är en speciell och ganska fräsig pjäs tycker jag :)

Berikad med följande:

Ram: Nicolai tillverkad i Tyskland i alu.
Växlar och bromsar: Campagnolo chorus 11'
Fälgar: är Campagnolo neutron assymetric
Däck: Vittoria open pave EVO CG
styre: Deba 1000
Styrstång: deda zero 1
Framgaffel: Easton ec90 SL carbon
Pedaler: Time rsx carbon
Sadelstolpe: Deda
Sadel: San Marco

Har bara en usel bild från mitt förra förråd men bättre kan ordnas vid intresse, man får ju hum om den iaf.
nico.jpg

Pris: Diskonterbart för KS:are men tänker mig 11.500:-
 

ScubaKing

Audemars
Säljes:

Skjorta Canali (Made in Italy), Snygg modell med lite större krage, Ljusblå, Storlek L.
(Nypris: 900 kr) Pris: 300kr

Pullover, Cedar Wood State, Mörk grå, Storlek XL (Mer som en L). Perfekt till kyliga sommarkvällar.
(Nypris 600 kr) Pris: 200kr

Kavaj, Tiger Of Sweden, Grå, L-XL (Mer som en L). Mycket snygg kavaj ur Tigers dyrare kollektion med många snygga detaljer. Behöver en kemtvätt vilket återspeglas i priset.
(Nypris: 5995kr) Pris: 700kr

Finns i Sthlm men kan givetvis sändas med posten.

Sänd ett privat PM vid intresse.

fBwx5xg.jpg


tl2oJ7y.jpg


0HGSXVB.jpg


8fFhXAP.jpg


KyOxx8R.jpg


vqBufvx.jpg


EQT8Tu3.jpg


Kom igen nu, kavajen från Tiger är verkligen snygg och passar lika bra som del i en udda kostym som till ett par jeans.
Visst den behöver en kemtvätt men det är ju inte hela världen. Kom igen nu, jag tar bud på den, även skambud! Samma gäller dem andra kläderna.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Bärbar dator från märket Acer, modell Aspire E1 - 571 som är använd snart 2 år, dock bara via strömkabel så batteriet är nästintill oanvänt.
Intel Core i5 3230M 2.6GHz with Turbo Boost up to 3.2 GHz.
Intel HD Graphics 4000 up to 1760 MB Dynamic Video Memory.
15.6" HD LED LCD.
750 GB HDD.
DVD-Super Multi DL drive.
Acer Nplify 802.11b/g/n
6-cell Li-ion battery (som är använts MAX 4 timmar).
8GB ram.
Windows 8 64-bit.

Perfekt filmdator, surfdator och det går även spela vissa krävande spel på. 4990 kr nypris, 2000 kr eller ett rimligt bud så är den din. Kvitto finns.

Har även ett par Logitech högtalare med tillhörande sub, nypris 1490, priset är satt till 500kr. Kvitto finns ej, men buda på även här.
Swishbetalning föredras.

MVH
5522079291.jpg
 
Senast ändrad:

Amme

Cartier
Tiger skor som använts tiotal gånger. Båda har fått slitsula och båda är i Storlek 42. Den mörka har en fläck på klacken som försvinner med rätt färg skowax. Ena mörkbrun och den andra ljusbrun (tan)
600:- styck, frakt ingår
Märken under hålfoten är från cykelns pedaler...
Även en helt oanvänd Pelle P vårjacka i marinblå färg
600:- inkl frakt

Eller allt tillsammans för 1400:- inkl frakt








 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Sista försöket innan den åker ut på ebay. Schysst klassisk beige trench från Burberry's. Gamla Burberry's från Prorsum och den är tillverkad i UK, till skillnad från de moderna trencharna som är tillverkade i bl.a. Taiwan, Singapore, Kina och Ukraina.

Den är vintage men som förre ägaren kortade till modernt längd, arbetet gjort av burberry själva. Fodret är klassiskt mönster samma som undersidan av kragen. Mycket fint skick, men med tanke på att det är ett vintageplagg så kan det synas små små prickar osv, inget som man inte ser om man inte kollar väldigt nära och som säkert försvinner med en kem.

Spännen i läder och knappar i äkta horn. Alla tillbehör såsom bälte och axelklaffar. Två djupa fickor på insidan.

Storleken är en 48R och har även tagit mått när den legat platt mot golvet:

Längd, mätt från nacksömmen till där jackan slutar: 89cm
Ärmen, mätt från armhålan, längs sömmen till manschetten: 44,5-45cm
Bröst, mätt rakt över, där armsömmen börjar: 55cm på framsidan
Midjan samma som bröst, 55cm
Axlar, mätt mellan öglorna till axelklaffarna och rakt över: 45-46cm.

Har mätt enligt sättet som Care of Carl mäter, se bild längst ned.

Pris 2800 och då bjussar jag på frakten, är inte heller omöjlig på bud eller bytesförslag, även andra kläder funkar som byten/delbyten.



Foto 2015-05-29 11 07 45.jpg
Foto 2015-05-29 11 05 06.jpg
Foto 2015-05-29 11 08 14.jpg
Foto 2015-05-29 11 08 43.jpg
Foto 2015-05-29 11 08 54.jpg
Foto 2015-05-29 11 09 35.jpg
Foto 2015-05-29 11 13 31.jpg
Foto 2015-05-29 11 13 47.jpg
Foto 2015-05-29 11 13 58.jpg
Foto 2015-05-29 11 14 40.jpg





Skärmavbild 2015-05-29 kl. 12.17.19.png
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Meermin string loafer strl 8 (42).

Endast provade, levererade igår, fel storlek. 1600:- inklusive frakt.

Skickar snabbt som fan.

https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=4337




image.jpg


... I hate to say I told you so...

Köpa loafers på nätet är fan knepigare än att skriva en avhandling i teknisk fysik... Nja skämt åsido gvs men det är ingen kul idé. Har själv gått på nit två gånger av två möjliga. (dock kunde en duktig skomakare fixa till ett par)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
... I hate to say I told you so...
Det verkar lösa sig. Jag blev stämplad som fan igår på fotbollsmatchen så nu borde skorna sitta bra på båda fötterna.

Lite havlknepigt att ha strl 41.5 på vänster och strl 42 på högerfoten...

Men i alla fall, de sitter jättebra nu, men jag är rädd att de ska töja sig vid användning. Det kanske är rätt size ändå.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det verkar lösa sig. Jag blev stämplad som fan igår på fotbollsmatchen så nu borde skorna sitta bra på båda fötterna.

Lite havlknepigt att ha strl 41.5 på vänster och strl 42 på högerfoten...

Men i alla fall, de sitter jättebra nu, men jag är rädd att de ska töja sig vid användning. Det kanske är rätt size ändå.


Det går att lösa hos en bra skomakare, har svårt att gå barfota i meermins loafers så jag ber skomakaren sy in en skinlapp i hälen och sätter på en liten utfyllnad på "tungan" om de är för stora.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det går att lösa hos en bra skomakare, har svårt att gå barfota i meermins loafers så jag ber skomakaren sy in en skinlapp i hälen och sätter på en liten utfyllnad på "tungan" om de är för stora.


Det är det som jag har tänkt att göra. Vid storlek 7,5 så kommer högerskon att vara för liten. Frågan är bara ur mycket de kommer töja sig...

Inser även nu att det här inte är skotråden. Svara gärna i PM.:D
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Stone Island Sweatshirt strl. M använd endast ett få par timmar! Nypris som ni ser 1100DKK (ca 1400sek)
8yZbbB4.jpg


Prisidé 1000kr

Henri Lloyd vinterparka strl. S (ganska stor i storleken, mer som en M) Använd knappt en vinter! Nypris låg på 4,5k,



Prisidé 1000kr
 

card

Panerai
2-Faktor
iPhone 5s 64GB (olåst)

Kommer i originalkartong, dock utan laddare/hörlurar.
Har fått lite nagg på vissa ställen som kan ses på bilderna, några hairlines på skärmen men överlag i bra skick.
Pris: 3200 kr

Finns i Göteborg men kan skickas.

fwy6Hns.jpg


bJZc0EM.jpg


kExERbN.jpg
 

SSL

Audemars
Aspesi Carcoat, storlek M och passar som en M.
1650 kr, fri rek frakt inom SVE.
Använd en dag t.o.f bröllop och bröllopsfest. Alltså använd kanske 3 tim totalt.
image.jpg
 

Anti

Cartier
Köpes: R.M Williams boots, strl 43 eller 44. PMa om ni har några som ligger och skräpar :)
 

paradis

Audemars
Fast han har en poäng i att 600 är ett ganska så saftigt pris. Men är upp till dig så inget jag kommer lägga mig i.

Det mesta i priset är frakt kostnad , men du har rätt. Tänkte inte tjäna stora pengar på KS. Senare så har jag ALDRIG gillat , den personen,från början av KS start. Av 6000 medlemmar,så hittar han han exakt hit. Det kommer inte att säljas en enda t-shirt på KS.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp