Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SåldRetro/industri skrivbordslampa i rostfritt stål, troligen tillverkad i mitten av 1900-talet. Från början en UV-lampa men nu sitter en vanlig 12 V halogenlampa i den. Mycket fint skick för sin ålder, inga större repor, märken eller bucklor. Delvis nydragen el, i foten sitter en ny transformator så elen som går ut i resten av lampan är 12 volt vilket medför att original strömbrytare samt sladd mellan fot och lampa kan användas på ett säkert sätt. Ny grå tygsladd. Höjd ca 60 cm (när den står utfälld som på bilden), diameter fot ca 21 cm. Tillverkare: Sun Kraft ,Chicago, USA. Som kuriosa medföljer original skyddsglasögon. Länk till reklamfilm för denna modell från 1946:
Testar här innan den åker ut på blocket. Kan eventuellt ordna transport till sthlm on/to/fr denna vecka. Skickas ej.
Pris 1200 Kr
.
Svarta lackskor i storlek 43 säljes med märket Cavaliere. Skorna är oanvända och endast provade på inomhus, kan finnas ngn "hairline" från hantering annars i ett mycket bra skick. Skulle ha använts till ett bröllop men paret gick skilda vägar innan. Har tyvärr slängt lådan. Finns i Stockholm för f2f.
Nypris: 1695 kr
Pris nu: 900 kr eller bud
Ett jävla sätt. Köpte själv frack inför ett bröllop och paret bryter upp en månad innan bröllopet. Sorry för OT men pga ilskan!!
Säljer en ljusblå button-down skjorta från Morris i storlek 37/38, något slimmad modell, upplevs mycket ljusare i verklighet. Priset sätts till 300kr+frakt.
Paketpris 400kr+frakt. Hjälp en KS-kompis att få klockan han suktat efter en längre tidSäljer denna vita button-down skjortan från Morris. Storlek 37, något slimmad modell, inköpt på Zgander i Hbg. Priset sätts till 300kr+frakt.
Bumpar denna till 1300kr!Säljer en beige jacka från Bomboogie, storlek L. Inköpt på Zgander i Helsingborg för något år sedan men endast använd en säsong. Priset sätts till 2000kr+frakt, PM för fler bilder.
Nevermind, inte slimmade modeller.Säljer tre tycken jeans från märket Edwin och av modell ED-55 (Relaxed Tapered) Alla tre är bara testade, tyvärr för små för mig. Alla är 31x32 men är betydligt större,
skulle gissa på 33x32 (sök runt lite på google så är Edwin jeansen lite större än vad som står)
F8.GL.32 (Tror det är Glover Wash)
F8.BC.32 (Bronco Wash)
F8.PZ.32
Nypris per styck var 1000-1200.
Mitt pris: 400 styck eller 1000 för alla tre. Finns i Lund men kan säkert skickas.
Kläder och skor till salu, alla priser inkl frakt (vid F2F något billigare således).
1. Oxfords från Loake, modell 758 i strlk 8 UK. Använda men i gott skick. Slitsula pålagd. Pris 750:-
2. Loafers från Santoni, strlk 8 UK. Fint skick, väldigt lite använda. Pris 1100:-
3. Dubbelknäppt kavaj i ull från J Lindeberg. Mörkbrun i strlk 48. Sydd i Italien i Lumbians fabrik (samma som L.B.M 1911). Mycket fint skick, en knapp lite lös. Färgen återspeglas bäst på bild 2. Pris 1500:-
4. Jeansskjorta från Acne, strlk 50. Mycket fint skick. Pris 250:-
5. Jeansskjorta från Wrangler med armbågspatches, medium (regular fit). Mycket fint skick. Pris 150:-
PM:a med frågor. Fler bilder kan skickas vid intresse. Referenser finns.
//Andreas
Finnes:
Två nygjorda läderskärp.
Allt handgjort utom spännet.
Tillverkade av en vegetabiliskt garvad, svensk kohud. Tillskurna för hand. Färgade med Fiebing's Oil Dye Light Brown. Ytbehandlade med ROC Gold Quality Läderfett, med bla vaselin och bivax.
Kanterna är polerade för hand med rent, svenskt bivax. Sömmarna handsydda med nylontråd vaxad med bivax.
Valfri längd! Välj själv längd på skärpet, längd till hål och antal hål. Sedan fixar jag till änden såhär:
Sökes: 400 kronor. Självklart med 100% Bli-Nöjd-Garanti...
Såld!Oanvänd Benetton merino tröja
250kr exkl. frakt eller bytes mot typ något läder, länk, verktyg
Märkt large men är en medium
Färg: mörk grön (mobil kameran gör inte färgen rätta)
Pit to pit (armhåla till armhåla): 52-53cm
Neck to hem (nacke till slutet): 68-69cm
Köpt från Asos (http://www.asos.com//United-Colors-...th-Crew-Neck/Prod/pgeproduct.aspx?iid=4274179) varför jag inte returnerade den, dyr frakt till UK.
Bump!Paketpris 2st Morris-skojortor 400kr+frakt. Hjälp en KS-kompis att få klockan han suktat efter en längre tid
Ingen som behöver en schysst jacka?Parajumpers, vinterjacka utan päls säljes!
Köpt förra vintern på Kajs i Göteborg, använd en vinter.
Fint skick, liten spricka i högerarmen som synns på bild 1 om ni kollar noga.
Färg: Mörkblå
Storlek: Large
Säljes för: 2999kr
Finns i Göteborg.
Allt som kommer vid nyköp ingår (extra tag etc)
Förövrigt en jävligt snygg jacka, dock har jag fått en annan så denna får gå.
Tänkte försöka bli av med lite kläder som ändå bara samlar damm. Alla är i bra skick utan hål och dylikt.
Brun kavaj ifrån Boomerang i ett tweedliknande material. Lite tjockare än en vanlig. Cirka 2 år gammal, dock knappt använd, fortfarande i bra skick. Nypris cirka 2500kr. Säljer min för 400kr. Storlek M.
Röd kavaj ifrån Gant. Köptes förra sommaren men har endast blivit testad en gång. Alla tags kvar. Nypris cirka 2800kr. Säljer för 500kr. Storlek 48.
Röd skepparkavaj/jacka ifrån Gant. Modell tjockare. Köpt förra sommaren men endast testad, alla tags kvar. Tyvärr trasigt "hänge". Nypris 3000kr. Mitt pris är 500kr. Storlek M.
Rosarandig skjorta ifrån Gant. Aldrig använd. 250kr. Storlek L.
Två pikéer. Ralph Lauren och Henri Lloyd. Använda men i bra skick. 200kr/styck. Båda i storlek M
Priserna är exkl frakt. Om du köper fler så kommer vi såklart överens om ett bättre pris. Om du tycker priserna är helt åt skogen så kom med ett bud, vill bli av med dom.
/Anton
Bump! 500 spänn. Skicka PM!
http://www.williams-sonoma.com/products/technivorm-moccamaster-coffee-ginder/
Moccamaster kaffekvarn. Använd cirka 5 ggr.
Finns i Stockholm. Tyvärr ingen kartong.
Priside: 600 kr
400kr skickat!Gick igenom garderoben idag, hittade bl.a. ett par Clark loafers som köptes av mig i Miami för x-antal år sedan, användes under en(1) dag sen föll jag tillbaka till sneakers. Tänkte om det finns någon här på forumet som kanske gillar denna typen av sko.
Nypris är $120 (995kr) säljer dessa för 600kr inkl frakt eller bästa bud. - lyssnar på alla rimliga bud då dem ska bort, kommer aldrig använda dem skälv. Först till kvarn.
Storleken är US 10,5 (EU 44,5).
Trevlig kväll!