• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

MartinL

Omega
Retro/industri skrivbordslampa i rostfritt stål, troligen tillverkad i mitten av 1900-talet. Från början en UV-lampa men nu sitter en vanlig 12 V halogenlampa i den. Mycket fint skick för sin ålder, inga större repor, märken eller bucklor. Delvis nydragen el, i foten sitter en ny transformator så elen som går ut i resten av lampan är 12 volt vilket medför att original strömbrytare samt sladd mellan fot och lampa kan användas på ett säkert sätt. Ny grå tygsladd. Höjd ca 60 cm (när den står utfälld som på bilden), diameter fot ca 21 cm. Tillverkare: Sun Kraft ,Chicago, USA. Som kuriosa medföljer original skyddsglasögon. Länk till reklamfilm för denna modell från 1946:

Testar här innan den åker ut på blocket. Kan eventuellt ordna transport till sthlm on/to/fr denna vecka. Skickas ej.

Pris 1200 Kr


.
DSC_1199_redigerad-1.jpg
Såld
 
Svarta lackskor i storlek 43 säljes med märket Cavaliere. Skorna är oanvända och endast provade på inomhus, kan finnas ngn "hairline" från hantering annars i ett mycket bra skick. Skulle ha använts till ett bröllop men paret gick skilda vägar innan. Har tyvärr slängt lådan. Finns i Stockholm för f2f.
Nypris: 1695 kr
Pris nu: 900 kr eller bud

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

Ett jävla sätt. Köpte själv frack inför ett bröllop och paret bryter upp en månad innan bröllopet. Sorry för OT men pga ilskan!!
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Ergorapido (lila) fungerar perfekt med lång batteritid.
Byter gärna mot något annat.
Bytesvärde 500. Säljer för 300.
Lämnas i centrala Göteborg. Skickar inte.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Säljer tre tycken jeans från märket Edwin och av modell ED-55 (Relaxed Tapered) Alla tre är bara testade, tyvärr för små för mig. Alla är 31x32 men är betydligt större,
skulle gissa på 33x32 (sök runt lite på google så är Edwin jeansen lite större än vad som står)
2016-01-17 14.43.16.jpg


F8.GL.32 (Tror det är Glover Wash)
F8.BC.32 (Bronco Wash)
F8.PZ.32
2016-01-17 14.43.46.jpg
2016-01-17 14.44.08.jpg
2016-01-17 14.44.52.jpg


Nypris per styck var 1000-1200.
Mitt pris: 400 styck eller 1000 för alla tre. Finns i Lund men kan säkert skickas.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Säljer en ljusblå button-down skjorta från Morris i storlek 37/38, något slimmad modell, upplevs mycket ljusare i verklighet. Priset sätts till 300kr+frakt.
image.jpeg

image.jpeg
Säljer denna vita button-down skjortan från Morris. Storlek 37, något slimmad modell, inköpt på Zgander i Hbg. Priset sätts till 300kr+frakt.
image.jpeg

image.jpeg
Paketpris 400kr+frakt. Hjälp en KS-kompis att få klockan han suktat efter en längre tid:angel:
 

Sjobedan

Rolex
Säljer tre tycken jeans från märket Edwin och av modell ED-55 (Relaxed Tapered) Alla tre är bara testade, tyvärr för små för mig. Alla är 31x32 men är betydligt större,
skulle gissa på 33x32 (sök runt lite på google så är Edwin jeansen lite större än vad som står)
2016-01-17 14.43.16.jpg


F8.GL.32 (Tror det är Glover Wash)
F8.BC.32 (Bronco Wash)
F8.PZ.32
2016-01-17 14.43.46.jpg
2016-01-17 14.44.08.jpg
2016-01-17 14.44.52.jpg


Nypris per styck var 1000-1200.
Mitt pris: 400 styck eller 1000 för alla tre. Finns i Lund men kan säkert skickas.
Nevermind, inte slimmade modeller.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Loake sålda, bara JL kavaj kvar nu 900:- inkl frakt.

Kläder och skor till salu, alla priser inkl frakt (vid F2F något billigare således).

1. Oxfords från Loake, modell 758 i strlk 8 UK. Använda men i gott skick. Slitsula pålagd. Pris 750:-
IMG_6733.JPG

IMG_6734.JPG


2. Loafers från Santoni, strlk 8 UK. Fint skick, väldigt lite använda. Pris 1100:-
IMG_6735.JPG
IMG_6736.JPG


3. Dubbelknäppt kavaj i ull från J Lindeberg. Mörkbrun i strlk 48. Sydd i Italien i Lumbians fabrik (samma som L.B.M 1911). Mycket fint skick, en knapp lite lös. Färgen återspeglas bäst på bild 2. Pris 1500:-
IMG_6737.JPG
IMG_6738.JPG


4. Jeansskjorta från Acne, strlk 50. Mycket fint skick. Pris 250:-
IMG_6731.JPG


5. Jeansskjorta från Wrangler med armbågspatches, medium (regular fit). Mycket fint skick. Pris 150:-
IMG_6732.JPG


PM:a med frågor. Fler bilder kan skickas vid intresse. Referenser finns.

//Andreas
 

Camo00

Patek
unspecified (17).jpg

Finnes:
Två nygjorda läderskärp.
Allt handgjort utom spännet.
Tillverkade av en vegetabiliskt garvad, svensk kohud. Tillskurna för hand. Färgade med Fiebing's Oil Dye Light Brown. Ytbehandlade med ROC Gold Quality Läderfett, med bla vaselin och bivax.
Kanterna är polerade för hand med rent, svenskt bivax. Sömmarna handsydda med nylontråd vaxad med bivax.
Valfri längd! Välj själv längd på skärpet, längd till hål och antal hål. Sedan fixar jag till änden såhär:
unspecified (18).jpg


Sökes: 400 kronor. Självklart med 100% Bli-Nöjd-Garanti...
unspecified (19).jpg

Ett skärp finns kvar! 400:- med frakt, måttsytt till Dina önskemål..!!
unspecified (19).jpg



Har även en nygjord plånbok i samma tjocka, vegetabiliskt garvade läder.
100% handmade!
Rymmer upp till åtta kort när den töjt sig lite.
400:- inkl frakt. 100% Bli-Nöjd-Garanti!
unspecified (16).jpg

DSC_0236.JPG
DSC_0224.JPG
DSC_0221.JPG
unspecified (13).jpg
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Två st coola vintage portföljer. Roliga och med karaktär :). Båda rymmer en 13 tums macbook i skyddsfodral. Inga nycklar.
Betalning med Swish, ingen retur. Se min goodguy tråd för referenser.
Priserna är inklusive spårbar frakt.

1: Svart i tjockt patinerat läder. Går säkert att få polera upp, men som den ser ut nu bygger mer på karaktären och patinan så jag har låtit den vara som den är. Det kan medfölja en axelrem som inte matchar helt hundra vid intresse. Flera fack som bilderna visar.
Pris: 750 kr inkl frakt
DSC_0128.JPG
DSC_0134.JPG DSC_0135.JPG DSC_0132.JPG DSC_0131.JPG DSC_0129.JPG DSC_0128.JPG DSC_0130.jpg
2: Mörkbrun. Vet inte om det är läder. Kanske? Hur som helst är det fint skick. Denna är väldigt bra stuktur på, rigid och bra för att transportera ömtåliga papper och rymmer mycket. Diverse innerfack och mörkgrönt randigt foder.
Pris: 700kr inkl frakt
DSC_0136.JPG
DSC_0137.JPG DSC_0138.JPG DSC_0139.JPG DSC_0140.jpg DSC_0139.JPG DSC_0142.JPG
 

Bilagor

  • DSC_0141.JPG
    DSC_0141.JPG
    10.9 KB · Visningar: 46
  • DSC_0133.JPG
    DSC_0133.JPG
    161.9 KB · Visningar: 50

Erik1

Patek
2-Faktor

Oli

Omega
2-Faktor
Gick igenom garderoben idag, hittade bl.a. ett par Clark loafers som köptes av mig i Miami för x-antal år sedan, användes under en(1) dag sen föll jag tillbaka till sneakers. Tänkte om det finns någon här på forumet som kanske gillar denna typen av sko.
Nypris är $120 (995kr) säljer dessa för 600kr inkl frakt eller bästa bud. - lyssnar på alla rimliga bud då dem ska bort, kommer aldrig använda dem skälv. Först till kvarn.
Storleken är US 10,5 (EU 44,5).
Trevlig kväll!

image.jpeg
 

WBergdahl

Panerai
Har en systemkamera som används allt för lite, och som knappt använts sedan jag köpte den...
Kameran i frågan är en Nikon D60 med ett tillhörande Nikkor 18-105mm AF-S VR 1:3,5-5,6 G ED.
Alla tillbehör som följde med kameran vid köp hänger även med nu (laddare, motljusskydd, linsskydd).
Skickar även med en väska till kameran och minneskortet som sitter i.
Slänger in en bild lånad från nätet, men fixar självklart egna bilder om någon vill ha det :)
Tänkte mig typ 2000kr, låter det orimligt så kom med ett bud!
Finns i Sthlm och skickas inte
540x405_nikon-d-nikkor-582731.jpg
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Parajumpers, vinterjacka utan päls säljes!
Köpt förra vintern på Kajs i Göteborg, använd en vinter.
Fint skick, liten spricka i högerarmen som synns på bild 1 om ni kollar noga.
Färg: Mörkblå
Storlek: Large
Säljes för: 2999kr
Finns i Göteborg.
Allt som kommer vid nyköp ingår (extra tag etc)
Förövrigt en jävligt snygg jacka, dock har jag fått en annan så denna får gå.


IMG_2082.JPG

IMG_2083.JPG

IMG_2084.jpg

Ingen som behöver en schysst jacka? :D
 

Anti

Cartier
Tänkte försöka bli av med lite kläder som ändå bara samlar damm. Alla är i bra skick utan hål och dylikt.

Brun kavaj ifrån Boomerang i ett tweedliknande material. Lite tjockare än en vanlig. Cirka 2 år gammal, dock knappt använd, fortfarande i bra skick. Nypris cirka 2500kr. Säljer min för 400kr. Storlek M.
IMG_7751.JPG



Röd kavaj ifrån Gant. Köptes förra sommaren men har endast blivit testad en gång. Alla tags kvar. Nypris cirka 2800kr. Säljer för 500kr. Storlek 48.
IMG_7752.JPG



Röd skepparkavaj/jacka ifrån Gant. Modell tjockare. Köpt förra sommaren men endast testad, alla tags kvar. Tyvärr trasigt "hänge". Nypris 3000kr. Mitt pris är 500kr. Storlek M.
IMG_7755.JPG


Rosarandig skjorta ifrån Gant. Aldrig använd. 250kr. Storlek L.
IMG_7756.JPG



Två pikéer. Ralph Lauren och Henri Lloyd. Använda men i bra skick. 200kr/styck. Båda i storlek M
FullSizeRender kopia.jpg



Priserna är exkl frakt. Om du köper fler så kommer vi såklart överens om ett bättre pris. Om du tycker priserna är helt åt skogen så kom med ett bud, vill bli av med dom.

/Anton

Kavajerna 250kr/st och pikéerna 100kr/st

Måste bli av med skiten, bomba mig med skambud!
 

Kim

Panerai
Till Salu en Subwoofer !
Audio Pro Mondial Sub S.1

Den är lite sliten i lädret?! men fullt fungerande.
Funkar kanon till film, inte lika rapp till musik.


Basreflex med 6,5 tum baselement
Lågpass och högpass Lågpassfilter: 50-100 Hz

Väldigt liten och smidig. 250 × 250 × 250 mm

Vikt 8,5 kg

Pris 500:-
Hämtas i Stockholm City
Retur: Ingen

SUB1.jpg
SUB2.jpg
SUB3.jpg
 

Oli

Omega
2-Faktor
Gick igenom garderoben idag, hittade bl.a. ett par Clark loafers som köptes av mig i Miami för x-antal år sedan, användes under en(1) dag sen föll jag tillbaka till sneakers. Tänkte om det finns någon här på forumet som kanske gillar denna typen av sko.
Nypris är $120 (995kr) säljer dessa för 600kr inkl frakt eller bästa bud. - lyssnar på alla rimliga bud då dem ska bort, kommer aldrig använda dem skälv. Först till kvarn.
Storleken är US 10,5 (EU 44,5).
Trevlig kväll!

image.jpeg
400kr skickat!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp