• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

ScubaKing

Audemars
Ankarkedja/Silverkedja/265g/60cm/Handgjord

Ankarkedja/Ankarlänk. Silverkedja i 92.5 Sterling Silver. Facettslipad ankar.
Vikten är 265 gram. Längd 60 cm.
Ordentligt Integrerat lås på kedjan med karbin.
Tillverkad för hand, d.v.s inte maskintillverkat.
Absolut nyskick. Fler bilder kan givetvis sändas och kedjan kan även ses hos mig.
Nypris runt 12.000 kr hos valfri silversmed.

Pris 4000 kr (Klocksnack pris) ;)
Ankarlänk.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Pusceddu (Paolo Pusceddu), (F.Pusceddu på mitt ex) Arburesa craft knives. En helt igenom handgjord custom fällkniv. Inget exemplar är det andra likt. Perfekt till jakt, fiske eller för att kapa cigarren med ;)
En "one of a kind" och helt fantastisk kniv att ha i samlingen. Nypris från 1500 kr och upp.
Pris: 500 kr eller bästa bud!

27425.jpg
27426.jpg
1p.jpg
1z1.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
LUDWIG REITER WHISKY SHELL CORDOVAN strl UK10
Många nya skor på ingång nu i höst. Därför måste jag göra mig av med några par också. Till salu ett par Ludwig Reiter i Shell Cordovan. Köpte dessa beggat på eBay i våras för €300 plus frakt. Har dock bara använt skorna en gång sen dess så lika bra att låta de gå vidare. Ludwig Reiter är en österrikisk tillverkare och nypriser på deras hemsida verkar vara €500+ för skor med vanligt kalvläder och enligt denna annons €750 för Shell Cordovan.
Skorna är enligt eBayannonsen i färgen whisky, mellanbrunt (bild 1 och 2 återger den verkliga färgen bäst). De har de för Shell Cordovan de karaktäristiska "vågorna" på ovansidan. Det finns naturligtvis spår av användning i lädret (se bilder). Lädersula med ditsatta utanpåliggande tåjärn. Längd/bredd på sulan: c:a 310mm/110mm. Skoblock ingår.

PRIS: 2000 kr inkl frakt med Schenker
Mina referenser: https://klocksnack.se/threads/m-l.10275/
https://klocksnack.se/threads/goodguys-och-badguys.223/page-8#post-8561

0003.JPG
0064.JPG
1004.jpg
1009.jpg
1012.jpg
1013.jpg
 
Senast ändrad:

Randel

Cartier
Dom där är så sjukt grymma - jag tror tom att vi pratat lite om just detta ex på Shoegazing.

Tyvärr har jag normalt samma storlek som dig. Så jag vågar helt enkelt inte chansa - annars hade jag klippt den direkt.
Japp, stämmer att vi diskuterat det där :) Och jag håller med dig, dom är grymma och hade det inte varit fel storlek hade jag haft kvar dem utan tvekan!
 

E.Z.

Panerai
Hej,

Jackan finns kvar!

En Barbour International Ouston Waxed Jacket till salu, storlek XL, färg svart. Jackan är en lite tunnare variant för vår/höst. Använd i bägransad omfattning under våren och i mycket bra skick utan missfärgningar. Kostade 2995kr ny, säljes för 1000kr

Med vänlig hälsning,
E.Z.

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

SSL

Audemars
image.jpg


Ligger ute på tradera för 2 men kan kränga grejerna för 1,5 nu. Finns i Solna. PM för mer info om så önskas. Är ett LG hemmabio.

Bumpe.
1 500 kr är finfint pris.
Tror det är denna: https://www.komplett.se/product/602181#

Grejerna ligger nere i Källaren numer. Knappt använt det under åren det varit inkopplat. På slutet låg det framme men frånkopplat efter att lghten målades om o allt flyttades runt osv.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
LG 50PS2000 - 50" dum-tv, plasma, fungerar fint, inkl låda för frakt. Hämtas söder om Sthlm. Pris: 2000kr

50PS2000-53211-big.png
 

Randel

Cartier
SÅLDA!

Jag hittade dessa i sina skopåsar på kontoret förra veckan bakom några pärmar o_O Känns ju som att man äger för många par skor när man så lätt glömmer bort vad man har i gömmorna...De har legat orörda i sina skopåsar sedan mars 2014 (!) ungefär, och är inte använda sedan jag tog bilderna på dem.

Jag blev helt såld på dessa när jag såg dem på Herrings hemsida i hösten 2013 eftersom jag letat efter något liknande ett bra tag. Herring gör butiks-MTO hos Alfred Sargent (och andra tillverkare) och denna modell som Herring kallar för ”Holmes II” är ett bra exempel på en sådan. Alfred Sargent har en nästan identisk sko i sitt Handgrade-sortiment som heter ”Miller”. Den har i och för sig ritsnedlagd sula och det ingår skoblock, men de kostar £575. I övrigt är de vad jag kan se identiska med ”Holmes II”, det är till och med samma namn på färgerna (Antique oak läder och Espresso mocka), och modellbeteckningen sitter på samma sätt ”inramad” i en liten oval på insidan av skorna. Lästen är Alfred Sargents 109. Dessa Balmoral Boots är otroligt följsamma och mjuka, inte alls så styva som t.ex. Carminas.

Här är Miller-varianten:
http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/alfred-sargent-handgrade/products/as-handgrade-miller

Här är Holmes II:
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=7303

Jag har normalt sett mellan storlek UK 7 och UK 7.5 beroende på läst, så det var naturligtvis naivt att beställa dessa i storlek UK 8. Men, det var det enda som fanns i lager i höstas när jag köpte dem, och de hade ingen prognos på när de eventuellt skulle få in fler, så jag hoppades att kunna komma undan med att lägga i en extra sula. Men, det funkar helt enkelt inte. Även om lästen 109 är väldigt elegant och långsmal så uppfattar jag den som relativt bred, och då räcker inte med en extra sula inuti. Jag köpte dessa mitt i vintern, och kunde inte börja använda dem förrän nu i våras. Jag gissar att jag använt dem 5-7 gånger (kör bil i dem in till Malmö, går några hundra meter från garaget till kontoret, traskar runt i dem på kontoret, är ute en sväng på lunchen etc. så det är inte många meter som jag använt dem).

Jag har putsat dem ett antal gånger eftersom jag upplevde dem som lite trista i skinnet från början, och har patinerat tåpartiet för att göra det lite mörkare. Självklart inga som helst repor, skador eller annat.

Skoblock ingår INTE, men däremot original kartong och skopåsar. Skorna kan hämtas i Malmö under dagtid, eller så kan jag så klart skicka dem. Jag ger 100% ”nöjd kund”-garanti på dessa. Om du får hem dem och av någon anledning tycker att de inte stämmer med min beskrivning eller mina bilder får du skicka tillbaka dem på min bekostnad, och alla pengar tillbaka.

Jag gav £335 för dem, och jag begär nu 1750:- för dem inklusive frakt.
 

Randel

Cartier
Ett par Herring Tregoose, köpta för 1,5 år sedan men använda Max 10 gånger pga fel storlek. Tillverkade av Loake för Herring Shoes. UK 7.5 men Loake är stora i storlekarna så jag skulle säga att den är som UK 8. Smäcker läst för att vara en känga. Inga repor eller skador, väldigt nära nyskick. Nypris £220. Jag säljer för 900:- inklusive frakt. Original kartong och skopåsar ingår. 24 timmars retur om de inte stämmer med beskrivningen.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Randel

Cartier
SÅLDA!

Ett par Herring Tregoose, köpta för 1,5 år sedan men använda Max 10 gånger pga fel storlek. Tillverkade av Loake för Herring Shoes. UK 7.5 men Loake är stora i storlekarna så jag skulle säga att den är som UK 8. Smäcker läst för att vara en känga. Inga repor eller skador, väldigt nära nyskick. Nypris £220. Jag säljer för 900:- inklusive frakt. Original kartong och skopåsar ingår. 24 timmars retur om de inte stämmer med beskrivningen.
 
image.jpg Barbour Augustine i gott skick.
Storleken är märkt XS, men enligt mig är den mer som en S. Testade deras Liddlesdale, men de satt inte alls bra. Sprang på denna som är slim-fit, och den passade utmärkt.
500:- (STHLM)
Fler bilder och mer info tas via PM.
 

Greven

Audemars
Datorfodral i canvas och läderdetaljer från Filippa K Man. Knappt använd alls. Mått 35x30 cm. Köpte den för runt tusenlappen och byter den gärna mot en kul klocka. Eller kom med ett bud så gör vi affär. Swisch finnes. PM så tar vi därifrån. Bor i centrala Stockholm och kan ses, eller så löser vi frakt på smidigt sätt.

 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Fick en present från mamma efter hennes semester i USA... Hon hade nog glömt bort att jag inte hänger i Skärgårn, vaskar champagne och sliter ut pappas plastkort.

Perfekt nu när vi får en förlängd sommar!

- Ralph Lauren
- Jacka
- Oanvänd med tags kvar
- Storlek M

image.jpg
image.jpg


Pris: 550 kr
Fri frakt vid oprutad affär
 
Senast ändrad:

Ilux

Omega
Lyckades beställa fel parfym från beautystore samt öppna den och spruta ett sprut innan jag insåg hur fel det hade blivit... Därför får den vandra vidare till någon som uppskattar den mer.
Jean paul gaultier le male beau 75ml i orginalkartong säljes för 270kr fraktad, kvitto medföljer för att garantera en äkta vara.

Bild: http://i.imgur.com/nrPYUFz.jpg
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Letar följande:
Loake skor storlek UK size 10 samt
Kavajer, gärna tjockare tyg stl 50
Burberry eller Aquascutum trenchcoat i Large
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Acne Neil. Kalvskinn, storlek 48. Bra skick, inte buren mer än tio gånger.
image.jpg

3000:- inklusive frakt. Ordnar bilder i morgon.

Aspesi Minifield Nylon M65 Jacket, Navy strl medium. Liten skada längst, ingenting som jag stört mig på. Ordnar bild i morgon.
image.jpg
image.jpg

1000:- inklusive frakt.

Lee rider jacket. Använd en gång. Strl medium, slim fit. Nypris 1100:-, mitt pris 350:- inklusive frakt.
image.jpg
 
Har ett gäng SF-biobiljetter som är giltiga i hela landet fram till mitten av februari 2016. Det kommer släppas flera storfilmer under hösten så som James Bond, Star Wars och Hunger Games, så passa på nu.
Köp av 1 biobiljett: 60kr inkl frakt.
Köp av 2 eller flera: 50kr/st inkl frakt.
image.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp