• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
image.jpg

Helt nya Persol 649 från butik. Priset är galet bra men jag har ett par likadana typ (svårt att motivera köp...). Passerar butiken i morgon igen och kan köpa och skicka mot portot om någon KSare är sugen. Helt nya, halva priset.

Persol 649 Havanna strl 52 (verkar vanligast, strl M vad nu än CareOfCarl säger).
Har också ett par, men vill ändå tacka för ett trevligt initiativ! Schysst!

Hallå.
OHPT (On Hold Pending Test) ;)
Har ett par nästan nya Adidas Stan Smith Originals White-Green (B24364) till salu!
Använda 4 tillfälle (max totalt 2 timmar), men de måste säljas, eftersom dom är för stora för mig.
Storlek: US 9 ½, (UK 9)
Nypris 999:-
Säljes för 500:- inkl oförsäkrad frakt med posten.
Betalning via Swish eller banköverföring (varan skickas när pengarna finns på kontot).
25FDA8D7-65B6-48AA-86F3-A6FF49A157AB.jpg

89A1495F-39D3-454A-BA77-A535D41E3FF8.jpg

'
50A984F2-E1F3-4DD0-A9B6-0BECFC71A1D2.jpg

Senast ändrad:
LUDWIG REITER WHISKY SHELL CORDOVAN strl UK10
Många nya skor på ingång nu i höst. Därför måste jag göra mig av med några par också. Till salu ett par Ludwig Reiter i Shell Cordovan. Köpte dessa beggat på eBay i våras för €300 plus frakt. Har dock bara använt skorna en gång sen dess så lika bra att låta de gå vidare. Ludwig Reiter är en österrikisk tillverkare och nypriser på deras hemsida verkar vara €500+ för skor med vanligt kalvläder och enligt denna annons €750 för Shell Cordovan.
Skorna är enligt eBayannonsen i färgen whisky, mellanbrunt (bild 1 och 2 återger den verkliga färgen bäst). De har de för Shell Cordovan de karaktäristiska "vågorna" på ovansidan. Det finns naturligtvis spår av användning i lädret (se bilder). Lädersula med ditsatta utanpåliggande tåjärn. Längd/bredd på sulan: c:a 310mm/110mm. Skoblock ingår.

PRIS: 2000 kr inkl frakt med Schenker
Mina referenser: https://klocksnack.se/threads/m-l.10275/
https://klocksnack.se/threads/goodguys-och-badguys.223/page-8#post-8561

0003-jpg.178068
0064-jpg.178069
1004-jpg.178070
1009-jpg.178071
1012-jpg.178072
1013-jpg.178073
Bumpar denna! Missa inte chansen att få ett par fina Cordovanskor med trevlig patina till ett modest pris. Riktigt fin färg och mycket bra skick på ovanlädret!
Slänger med en burk med speciell Cordovankräm från Burgol som är nästan full (putsat de en gång).
Burgol-Cordovan-Pomade-50-ml_b5.jpg

Jag har inte skickat kläder här men en hel del via Tradera och Blocket. Tycker att Postens Skicka Lätt är riktigt bra! Du kan ha egen låda med olika maxmått beroende på hur stort plagg (eller skor etc) som du vill skicka. Sedan är det spårbart både för säljare och köpare. 59 kr! Mer info här: http://www.postnord.se/sv/privat/skicka/inrikes/standard/Sidor/brev-skicka-latt.aspx
Du kanske inte kan skicka de allra största dunjackorna men funkar för rätt mycket annat.

PS. Det heter tydligen Postnord nu, inte Posten. Tiderna förändras.
Det där var ett bra tips :) När det inte är så dyra saker skickar jag alltid i Postens gröna påsar (t.ex. kläder) men annars kör jag Postens vanliga pakettjänst. Jag tror man betalar 155:- oavsett storlek och upp till 20kg. Men, det är ju kanon att få det spårbart för under hundringen (och under 2kg) med "Skicka Lätt".

Det där var ett bra tips :) När det inte är så dyra saker skickar jag alltid i Postens gröna påsar (t.ex. kläder) men annars kör jag Postens vanliga pakettjänst. Jag tror man betalar 155:- oavsett storlek och upp till 20kg. Men, det är ju kanon att få det spårbart för under hundringen (och under 2kg) med "Skicka Lätt".

Slänger ner i en påse, trycker ut så mycket luft jag kan. Sen på med brunt brevpapper och handskriven adresslapp för extra premiumkänsla.

Har inte användning av manschettknappar mer än någon enstaka gång per år så tänkte att dessa kan komma till mer användning hos någon Omega-förtjust "kostymnisse" :)
Levereras i originalaskar. Oanvända.
Pris? Egentligen ingen aning, runt 200 £ för nya så... 1500 kr? Alla bud är dock välkomna!
DSC_0110.jpg
DSC_0113.jpg

Sänker till 750 kr.

Morriskjortan till 600 kr.

Någon som har en uddakavaj så där lite lagom höstig? Typ strl 50-ish, jag är så dålig på storlekar, men jag är 182, normalbyggd med lite grövre axlar.

Köpes!

Android-telefon!
Toppmodell inget krav men den måste ha minst 2GB ram.

Fortfarande intresserad av ett WiiU ifall någon har en i gömmorna!

Väl mött!

Säljer att par vintage Ray-Ban Pilot Shooting solglasögon med sk "gold wire frame", dvs bågarna går runt bakom öronen. Köpta NOS av mig 1989, sedan väldigt, väldigt lite använda. Finns ett mikroskopiskt korn i nedre del av vänster glas, utanför synfältet. Kommer med original krämfärgat förvaringscase. Sätter ett KS-vänligt pris till 700 kr eller som delbetalning till klocka, ex Seiko. Kan förstås skickas eller så ses vi i Stockholm. PM till mig så tar vi det därifrån. Både säljare och köpare skall vara nöjda, en hederssak.

Senast ändrad:
Oanvänd skjorta från Morris. Strl 39, men jag skulle säga mer 38. Rejäl cutaway-krage, 100% bomull. Köpt i sommar för 1099 :- Aldrig använd, lappen sitter fortfarande kvar.

Pris: 700 :- inkl. frakt. Ingen retur.

DSC_0099.jpg
DSC_0105.jpg

En sista prisjustering ner till 500 kr inkl frakten annars kan skjortan gått komma till användning nån enstaka gång.

Bytesförslag: Någon som sitter på en iPhone 6 plus men tycker att den är i största laget, så kan vi göra ett byte. Har en vanlig iPhone 6.

Mer överflöd till salu... Sparsamt använd Oxfordskjorta. Givetvis inga fläckar eller slitage.
Gant Yale storlek M. Regular passformen. 250 kr skickat i Postens gröna.

DSC_0590.jpg
DSC_0591.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp