• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: KS-torget köp och sälj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Köpte fel storlek på födelsedagströjan till sonen, och Unisportstore byter inte tröjor med tryck... :bag: Det är en herr strl M, Reals bortatröja för säsongen 15/16, lyxversionen med FIFA Club World Cup winner-loggan i guld på bröstet. "Ronaldo" och nummer 7 på ryggen, därför inget byte. Den sitter moderiktigt tight på mig, 184 cm och 80 pannor, men lite för löst och ledigt på sonen, 164/48... Nypris 979:- . Önskar 700:-, måste pynta igen för en ny small...:grumpy:
617e842513d5.jpg
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Säljer en oanvänd Barbour Ware jacket i storlek Small.
Köpte jackan i April, men blev aldrig använd då jag har tre andra Barbour jackor. Lapparna är alltså borta, men har inte haft på mig jackan utanför lägenheten, så vaxet är fortfarande väldigt hårt.
Jag är 179 lång och väger 70 pannor och den passar mig perfekt.
Nypris på en Ware jacket var 3999:- hos CareofCarl, så jag testar med 2000:- för en oanvänd jacka :)
Huvan är avtagbar.
Saxar lite info nedan ;
Inspired by traditional Barbour hunting jackets, the Ware features a washable leather gun recoil patch and a 5-cartridge pocket detail. Made of 6oz. beeswax waxed cotton for protection against the elements with a classic Barbour tartan cotton lining. Two-way front zip with storm flap. Three front pockets with snap-close flaps. In fern. Waxed cotton outer. Cotton lining. Sponge clean.

IMG_20150902_132607.jpg

IMG_20150905_123445.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Riktigt bra skor till bra priser! :)
Loake är en perfekt höstsko med gummisula. Kommer som fullset ;)(box & papper samt skopåsar). Köp till skoblock från Loake för bara tvåhundra.
Det andra paret, Ludwig Reiter är gjorda i Shell Cordovan, ett underbart material:heart:, här i en riktigt fin mellanbrun nyans. Passa på att testa detta fantastiska läder för en rimlig peng. Skoblock och speciell cordovankräm ingår. Drar av priset en hundring för Loakeskorna. Ludwig Reiterskorna är redan asbilliga.
NU: 1200 spänn för Loake (+ 200 för skoblock). 2000 spänn för Ludwig Reiter (inkl. skoblock). Frakt med Schenker ingår.
l-lr-jpg.184364

LOAKE 1880 EDWARD strl UK10,5G
Säljes: ett par Loake Edward (från 1880-serien). För mer bilder se här (dock lite mörkare bilder än verkligheten). Använda max 10 ggr. Har en del skavanker (se bilder), men inget som inte går att fixa med lite schysst skokräm.
PRIS: 1300 kr inkl frakt med Schenker (vill du ha skoblock från Loake, lägg på 200 kr)
Mina referenser: https://klocksnack.se/threads/m-l.10275/
https://klocksnack.se/threads/goodguys-och-badguys.223/page-8#post-8561
1-jpg.180940
2-jpg.180941
3-jpg.180942
4-jpg.180943
LUDWIG REITER WHISKY SHELL CORDOVAN strl UK10
Många nya skor på ingång nu i höst. Därför måste jag göra mig av med några par också. Till salu ett par Ludwig Reiter i Shell Cordovan. Köpte dessa beggat på eBay i våras för €300 plus frakt. Har dock bara använt skorna en gång sen dess så lika bra att låta de gå vidare. Ludwig Reiter är en österrikisk tillverkare och nypriser på deras hemsida verkar vara €500+ för skor med vanligt kalvläder och enligt denna annons €750 för Shell Cordovan.
Skorna är enligt eBayannonsen i färgen whisky, mellanbrunt (bild 1 och 2 återger den verkliga färgen bäst). De har de för Shell Cordovan de karaktäristiska "vågorna" på ovansidan. Det finns naturligtvis spår av användning i lädret (se bilder). Lädersula med ditsatta utanpåliggande tåjärn. Längd/bredd på sulan: c:a 310mm/110mm. Skoblock ingår.

PRIS: 2000 kr inkl frakt med Schenker
Mina referenser: https://klocksnack.se/threads/m-l.10275/
https://klocksnack.se/threads/goodguys-och-badguys.223/page-8#post-8561

0003-jpg.178068
0064-jpg.178069
1004-jpg.178070
1009-jpg.178071
1012-jpg.178072
1013-jpg.178073
burgol-cordovan-pomade-50-ml_b5-jpg.179883
 
Senast ändrad:

PatrikN

Omega
Tömmer övernattningslägenheten och hittade lite godis. Först ut är dessa Carmina string loafers i storlek 8. Väldigt sparsamt använda under en sommar (2014), skulle höfta på ca. tio tillfällen, stått i garderoben sedan dess. Tvättade en gång och påsprejade med Saphirs Renovateur efteråt. Skickar med skopåsarna samt original skoblock från Carmina. Lådan finns tyvärr inte kvar. Pris: 2 000kr hämtat i centrala Sthlm, vill någon ha dessa skickade så står köparen för transporten. Ser gärna en betalning via Swish och säger nej till bytesrätt.
IMG_5561.JPG

IMG_5564.JPG IMG_5560.JPG

Nästa på tur är ett par Meermin Black Calf Oxfords i storlek 8. Använda ett halvt bröllop (kom hem med ett par loafers, fråga inte varför). Min skomakare har lagt på en slitsula från Vibram. Skickar med skopåsarna samt original skoblock från Meermin. Samma här, lådan finns tyvärr inte kvar. Pris: 1 000kr hämtat i centrala Sthlm, vill någon ha dessa skickade så står köparen för transporten. Ser gärna en betalning via Swish och säger nej till bytesrätt. Tack Klocksnack!
IMG_5694.JPG

IMG_5695.JPG IMG_5696.JPG
 

Calfen

Panerai
Här kommer en bild bump på sneakers:
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    247.6 KB · Visningar: 84
  • image.jpg
    image.jpg
    287.2 KB · Visningar: 86
  • image.jpg
    image.jpg
    261.6 KB · Visningar: 86

Calfen

Panerai
Här kommer en bild bump på bootsen.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    206.3 KB · Visningar: 86
  • image.jpg
    image.jpg
    215.2 KB · Visningar: 84
  • image.jpg
    image.jpg
    169.8 KB · Visningar: 82

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Har två sterling silver armband till salu. Handgjorda och stämplade 925. Som på mina blider undertill men hel-borstade(supersnyggt). Tänker mig 1499:- inkl. porto alt. F2F-deal någonstans innanför tullarna i stockholm eller strax norr om stan. [Ringen kan även säljas vid intresse, men inte tänkt så i nuläget].
11292909_10152785263416046_1214995608_n_jpg_oh_e.jpg

11287181_10152785311966046_1279267477_n_jpg_oh_b.jpg

PM vid intresse.
BummmP här följer även en extra bild:
12007136_10153049770331046_1674744353_n.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Högtalare säljes.
Dynaudio DM 2/6 med tillhörande DM center och Dynaudio stativ. 5000:-
Nypris idag 12-13k
 

Gavve

Greven
2-Faktor
3 par skor får ryka, samtliga skor i UK9
Provar igen. samtliga priser inkl frakt.

1880 Loake Cannon i polo suede. Sparsamt använda med slitsula på "framdelen", behöver tvättas samt limmas lite framtill i slitsulan. Capital last. 1000 kr

Church's kilton, custom grade. Också dessa på G-fit men smalare över mitten på foten vilket gör att jag ej riktigt trivs med dem. Något längre läst än capital-lästen på 1880 Loake. Obetydligt använda samt med slitsula på framdelen! 1800 kr

Skoblock ingår ej

2PEApMH.jpg
 

PatrikN

Omega
Tömmer övernattningslägenheten och hittade lite godis. Först ut är dessa Carmina string loafers i storlek 8. Väldigt sparsamt använda under en sommar (2014), skulle höfta på ca. tio tillfällen, stått i garderoben sedan dess. Tvättade en gång och påsprejade med Saphirs Renovateur efteråt. Skickar med skopåsarna samt original skoblock från Carmina. Lådan finns tyvärr inte kvar. Pris: 2 000kr hämtat i centrala Sthlm, vill någon ha dessa skickade så står köparen för transporten. Ser gärna en betalning via Swish och säger nej till bytesrätt.
IMG_5561.JPG

IMG_5564.JPG IMG_5560.JPG

Nästa på tur är ett par Meermin Black Calf Oxfords i storlek 8. Använda ett halvt bröllop (kom hem med ett par loafers, fråga inte varför). Min skomakare har lagt på en slitsula från Vibram. Skickar med skopåsarna samt original skoblock från Meermin. Samma här, lådan finns tyvärr inte kvar. Pris: 1 000kr hämtat i centrala Sthlm, vill någon ha dessa skickade så står köparen för transporten. Ser gärna en betalning via Swish och säger nej till bytesrätt. Tack Klocksnack!
IMG_5694.JPG

IMG_5695.JPG IMG_5696.JPG
Meermin Oxfords sålda.
 

Amme

Cartier
Tiger skor som använts tiotal gånger. Båda har fått slitsula och båda är i Storlek 42. Den mörka har en fläck på klacken som försvinner med rätt färg skokräm. Ena mörkbrun och den andra ljusbrun (tan)
600:- styck, frakt ingår
Märken under hålfoten är från cykelns pedaler...
Även en helt oanvänd Pelle P vår/höstjacka i marinblå färg
600:- inkl frakt

Eller allt tillsammans för 1000:- inkl frakt








 

danne10

Panerai
2-Faktor
Sänkt..1200kr för en ypperlig vinterjacka!!

image.jpg
image.jpg
Mellanblå Peak Performance dunjacka stl Large, modell Air Down J. Köpt för ett par år sedan men sparsamt använd, den går strax över midjan.

Kopierat från nätet
"Lättvikts dunjacka från Peak Performance med perfekt flexibilitet. Air Down Jacket är framtagen för både skidåkning och extrema väderförhållanden. Denna modell passar lika bra i pisten som till vardags. Avtagbart snölås. Dun blandning 80/20. Fillpower 650"

pris 1200kr plus frakt

// Danne
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Köpte en Boglioli kavaj modell coat som tyvärr är för lång för mig i ärmarna.
mörkbrun/olivgrön skulle jag säga att färgen är. Är bara provad. storlek 50
Säljer den för samma pris som jag köpte den för, 2200kr skickat.
2015-09-18 12.30.59.jpg
2015-09-18 12.31.26.jpg
 
Senast ändrad:

Vincent

Cartier
Har en Rottefella bindning för längdskidor som någon här kanske har användning för. Modellen heter xcelerator pro classic och är i obruten förpackning.
Pris på dessa brukar ligga på 700 kr så jag hade tänkt mig 500 kr och jag kan stå för frakten.
(stulen bild från nätet)
15837035054_d66deffd12_b.jpg


IMG_1379.jpg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Bumpar den här... Öppen för bud.

Köpte fel storlek på födelsedagströjan till sonen, och Unisportstore byter inte tröjor med tryck... :bag: Det är en herr strl M, Reals bortatröja för säsongen 15/16, lyxversionen med FIFA Club World Cup winner-loggan i guld på bröstet. "Ronaldo" och nummer 7 på ryggen, därför inget byte. Den sitter moderiktigt tight på mig, 184 cm och 80 pannor, men lite för löst och ledigt på sonen, 164/48... Nypris 979:- . Önskar 700:-, måste pynta igen för en ny small...:grumpy:
617e842513d5.jpg
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
glömde skriva det i annonsen, storlek 50.
Tyvärr är det funktionella knapphål och pga mina korta armar skulle jag bli tvungen att ta bort så pass mycket tyg att det skulle sabba proportionerna på kavajen.

Du kan väl få skräddaren att korta uppifrån? Kommer bli perfekt när det inte är nån mönsterpassning.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Du kan väl få skräddaren att korta uppifrån? Kommer bli perfekt när det inte är nån mönsterpassning.
Du menar sprätta upp i axeln och sedan kapa ned den, det skulle gå men efter att ha snackat med skräddaren tyckte han att det inte riktigt skulle vara värt mödan med tanke på priset. Dessutom vet jag inte hur hans slutresultat skulle vara på en sådan halvavancerad procedur, har ingen lust att skicka den till "min" skräddare i Sthlm.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Tänkte kolla intresset för två rätt ovanliga, preppy bälten, båda från amerikanska J. Crew. Den randiga är i 100% siden och den andra patchwork i bomull.
Så vitt jag vet så säljs de inte i Sverige och för tillfället inte heller av J. Crew. Båda är i storleken amerikansk S/M vilket innebär att de är ca 110 cm långa. Jag har strl 30 och det fungerar, men flera storlekar större fungerar ännu bättre!
Inga fläckar eller annan skit. Bara schyssta bälten!
Intresserad? Ge mig ett bud du tycker är rimligt för båda eller ena. Köp av båda prioriteras. Har du någon kul idé för byte så får den som frågar ett svar :)

DSC_0159.jpg
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Oanvänd skjorta från Morris. Strl 39, men jag skulle säga mer 38. Rejäl cutaway-krage, 100% bomull. Köpt i sommar för 1099 :- Aldrig använd, lappen sitter fortfarande kvar.

Pris: 700 :- inkl. frakt. Ingen retur.

DSC_0099.jpg
DSC_0105.jpg
375 kr för en oanvänd Morris-skjorta med lapparna kvar? Inkl frakten på 50 kr. Ingen som nappar? :D
 
Tänkte kolla intresset för två rätt ovanliga, preppy bälten, båda från amerikanska J. Crew. Den randiga är i 100% siden och den andra patchwork i bomull.
Så vitt jag vet så säljs de inte i Sverige och för tillfället inte heller av J. Crew. Båda är i storleken amerikansk S/M vilket innebär att de är ca 110 cm långa. Jag har strl 30 och det fungerar, men flera storlekar större fungerar ännu bättre!
Inga fläckar eller annan skit. Bara schyssta bälten!
Intresserad? Ge mig ett bud du tycker är rimligt för båda eller ena. Köp av båda prioriteras. Har du någon kul idé för byte så får den som frågar ett svar :)

DSC_0159.jpg
Någon bild i "utrullat" tillstånd? Tolkar det som att du menar att 30 i byxor är i minsta laget att kunna ha?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp