Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En vän betalar 4500 i månaden för sin hyresrätt ovanför Oleary's mittemot Gröna Lund på Djurgården. En tvåa på 50 kvm. Utsikt över Skeppsholmen... Hatar honom!
Juste, snittväntetiden för en sån här lägenhet på Djurgården ligger på 30 år om man inte köper kontraktet.
o snittväntetiden ökar ungefär med ett år per år va?
Hej,
Jag och sambon förbereder oss för tillfället för en flytt till vår vackra hufvudstad Stockholm.
Det har nog inte undgått någon att det är relativt svårt att hitta bostad så nu vädjar jag till er alla:
-Finns det någon själ som sitter på en central (inom tullarna) etta eller tvåa med hyra på 6000 kr eller lägre? Vi är inte intresserade av del i någons lägenhet.
Vi arbetar som revisor respektive analytiker och har fasta arbeten. Självklart inga husdjur.
Om rätt lägenhet dyker upp kanske någon klocka av roligare slag tillfaller den som hjälper oss!
Tack på förhand!
Tack!
Det du skriver gäller givetvis bara bostadsrätter (inte hyresrätter). Men som ni skriver så är kanske 6000kr i underkant.
7000 kr tycker jag dock är rimligt för en etta. Hyr man ut en bostadsrätt med 1000-1500 kr i hyra med en kapitalkostnad för lån på 1-1,5 msek så är 6-7 tkr ganska rimligt vid andrahandsuthyrning.
Om det inte går att hitta en etta för 7000kr eller lägre så kommer vi att köpa en lägenhet. Det lönar sig givetvis att köpa en lägenhet men vi tänkte att vi kanske kunde hyra till en början för att känna in bostadsmarknaden och hitta en bra lägenhet.
Jag hör många som vill hyra ut sina lägenheter för >10-12 tkr, men frågan är vem som betalar detta?
En lägenhet på ca 30-35 kvm med 1500 kr i hyra går på ca 2 msek på kungsholmen eller dylikt. Kostnaden totalt landar på ca 5000 kr/månad med 3,5% ränta och ränteavdrag. Schysst vinst på det om man sedan hyr ut den för 12000 kr.
Blir nog till att skaffa två lägenheter och hyra ut en på KS.
En vän betalar 4500 i månaden för sin hyresrätt ovanför Oleary's mittemot Gröna Lund på Djurgården. En tvåa på 50 kvm. Utsikt över Skeppsholmen... Hatar honom!
Juste, snittväntetiden för en sån här lägenhet på Djurgården ligger på 30 år om man inte köper kontraktet.
Vilket bara understryker hur uruselt hyresmarknaden fungerar. Att vissa får hyra för billigt är lika dåligt för marknaden som att vissa får betala för mycket.
Välkommen till Kungsholmen
Vilket bara understryker hur uruselt hyresmarknaden fungerar. Att vissa får hyra för billigt är lika dåligt för marknaden som att vissa får betala för mycket.
Hyr billigt, spara och flytta ifrån den stan. Flytta till götet eller en vacker stad. Personligen klarar jag inte av stekare och liknande pack som finns där uppe.
Stockholm må inte passa alla, men att säga åt någon som bor i Stockholm att flytta till en vacker stad är för mig en gåta. Vackrare stad än Stockholm får man leta efter i Sverige. Säger skåningen som bor i Göteborg...
Stockholm må inte passa alla, men att säga åt någon som bor i Stockholm att flytta till en vacker stad är för mig en gåta. Vackrare stad än Stockholm får man leta efter i Sverige. Säger skåningen som bor i Göteborg...
Du är å andra sidan bra stekig du med..
Hear Hear!!
Som infödd men sedan länge frånflyttad Göteborgare får jag bara hålla med! Gbg må vara en trevlig stad men särskilt vacker kan man väl inte påstå att den är??
Jim
Vissa delar. Under sommaren.