Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Går plus ekonomiskt. Lättgooglat. Resten av Sverige går back eller eventuellt +/- 0. det är iofs inte unikt för Sverige, men att höra lantisar konstant dissa Sthlm för deras ex-flickvänner flytt hit (och sen drygat sig hemma på statshotellet på juldagen) är bara så tröttsamt.
Att det skulle vara bönderna som "byggde" Sverige är rent nonsens. Fram till slutet av 1800-talet (det agrara samhället, bondesamhället) hade Sverige en knappt nämnvärd tillväxt. Det är först vid industrialiseringens inträde som Sverige påvisar betydande BNP och tillväxt, detta skedde i städerna och erfordrade en urbanisering. Bondesamhället stod för en sketen hushållsbaserad byresmarknad och är således ingen hållbar argumentation.
"Kom med lite fakta istället för google. Låter som en korkad pundare."
"För mig är grundstommen i ett land jordbruket."
...Låter som en korkad pundare.
Du borde försöka hålla dig till en lite trevligare ton.
Jag svarar som jag blir bemött. Men du kanske inte är kapabel att läsa andras svar.
Jag är en småkorkad, naiv men framgångsrik småföretagare född, uppvuxen och verksam i den konungeliga hufvudstaden STOCKHOLM. Det räcker för mig. Vi är, har alltid varit, kommer alltid vara numero - fukken - uno i Sverige. Men jag är inte bara för fin för resten av landet generellt, jag är dessutom för fin att svara på tillmälen från lågpannor på internet - Worldwide.
Nej, jag tycker såklart inte jag är bättre för att jag är från stockholm. Jag skulle inte heller, till skillnad från vissa, klumpa ihop egenskaper, bra eller dåliga, med härkomst. Det känns unket och obildat.
trodde jag skrev att han argumenterade som en knarkare, inte att han var en. För mig är detta samma ton som använder emot mig tidigare. Fast jag är inte så känslig.Det är ingen som har bemött dig med den tonen du använde, samt kallat dig för opassande saker.
Jag är en småkorkad, naiv men framgångsrik småföretagare född, uppvuxen och verksam i den konungeliga hufvudstaden STOCKHOLM. ....
Den här afrikanen du skall gifta dig med...
Blev också sugen på popcorn när jag började läsa de sista sidorna i denna trådenFör att återföra diskussionen lite närmare klockor, här kommer iaf en afrikaaner som jag (om jag skulle vara ogift) gärna skulle gifta mig med.
Mumma!För att återföra diskussionen lite närmare klockor, här kommer iaf en afrikaaner som jag (om jag skulle vara ogift) gärna skulle gifta mig med.
Jag påstår att vi har en bostadsbubbla, det är också ett internationellt accepterat faktum.
http://www.reuters.com/article/2013/10/25/us-sweden-housing-analysis-idUSBRE99O0KG20131025
Att det skulle vara bönderna som "byggde" Sverige är rent nonsens. Fram till slutet av 1800-talet (det agrara samhället, bondesamhället) hade Sverige en knappt nämnvärd tillväxt. Det är först vid industrialiseringens inträde som Sverige påvisar betydande BNP och tillväxt, detta skedde i städerna och erfordrade en urbanisering. Bondesamhället stod för en sketen hushållsbaserad byresmarknad och är således ingen hållbar argumentation.
...öööhhh, inget i den artikeln som styrker det iallafall... snarare tvärtom?
"We have built around half of what other countries have over the last 20 years. That shows that we have a long-term problem," Sweden's Minister for Public Administration and Housing, Stefan Attefall told Reuters"
utbud och efterfrågan.... ...gissa om priserna här har stigit mer än på andra ställen?
...däremot citerar artikeln IMF som menar att Norge är övervärderat...
Liten undran.....vad tror ni händer när/om en amortering lagstadgas, på säg 1%, samt 20% i kontantinsats?!
Kommer det påverka prisutveckligen nämnvärt eller är det andra faktorer som styr mer?
Kom igen nu!...någon som vill sälja?
Utan mäklarprovision och stylingkostnader?....hör av er!
...fortsätt läs marxistiska malthusianer om du vill, och hyr din bostad, men så här ser andra på det:
http://ekonomistas.se/2013/10/07/bo...la-och-i-forhallande-till-disponibel-inkomst/
Lars E.O. Svensson "Att bostadspriserna är förenliga med fundamenta innebär att det sannolikt krävs att fundamenta ska försämras betydligt för att bostadspriserna skall falla"
Liten undran.....vad tror ni händer när/om en amortering lagstadgas, på säg 1%, samt 20% i kontantinsats?!
Kommer det påverka prisutveckligen nämnvärt eller är det andra faktorer som styr mer?