Sond
Diamant
Kan ej tala av egen erfarenhet men känns som många hävdar Vass snarare
Ägde ett par Vass. Köpte på eBay men tyvärr passade de inte mig så de fick gå vidare. Men de kanske kan få 2:a platsen efter CJ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan ej tala av egen erfarenhet men känns som många hävdar Vass snarare
Jag provade några olika modeller och hade höga förväntningar. Känslan i skorna när jag höll i dem var super. Dock var det ingen av dem som satt bra på min fot.C&J däremot
handlar ju väldigt mkt om vad man har för fötter.
Dessutom tur för plånboken att C&J passade bättre...
Närapå att jag hade kunnat snickra ihop de där svaren själv..Jo, jag gillat det jag set och läst om EG. Men jag har aldrig träffat någon nekat som verkligen ägt några. Skulle vara kul att få höra hur de upplev efter ett år eller två.
Om man jämför EG med JL(John Lobb), vad tror ni då?
Rent allmänt kommer jag hålla fast vid att CJ Handgrade är den mest prisvärda linjen man kan finna. Håller ni med?
Och till sist en fråga om Church's flex soul. Vad säger experterna om den sulan? Jag köpte ett par skor förra sommaren från Church's med den Flex soul. Kan inte påstå att jag tycker den är mer flexibel eller bekvämare. Men däremot verkar den ha en extremt bra slittålighet. Tyvärr passar intre lästen alternativt är det något konstigt med lädret. De är riktigt sköna men lädret blir buckligt på insidan(alltså utsidan av skon men insidan... Hur beskriver man det? Utsidan som är mot den andra skon..
. Man kan ju tro att det är fredag och man är lite småberusad..
) under ankeln. Tråkigt.
Vad trevlig med en skotråd också i klockforumet. Då är ju mina intressen kombinerade på ett bra sätt
lägger upp en bild på hur glada mina puppor var i helgen när det var dags för putsning
CJ och Alden är de märken som har min gunst, just nu.....
![]()
Vad trevlig med en skotråd också i klockforumet. Då är ju mina intressen kombinerade på ett bra sätt
lägger upp en bild på hur glada mina puppor var i helgen när det var dags för putsning
Oj! Imponerande!Vad trevlig med en skotråd också i klockforumet. Då är ju mina intressen kombinerade på ett bra sätt
![]()
Är Loake 1880 normala i storleken?
Är Loake 1880 normala i storleken?
Normala och normala... Allt beror på lästen. Exempelvis, jag kan ha uk 7, 7.5 samt 8 i Carmina. Detta pga av lästerna.
It's all about the last compadre!
Jag har 42 vanligtvis. Skulle då Mayfair F 8 passa bra?
Jag har 42 vanligtvis. Skulle då Mayfair F 8 passa bra?
Man vet aldrig egentligen förrän man provat ut olika läster. En del vill att skor ska vara snygga och bryr sig mindre om passformen. Det är dock bättre, tycker jag, att bry sig om passformen också. Det säger jag av erfarenhet. Har sålt av mina Loake samt mitt enda par Meermin just för att de inte satt perfekt.
F är normallbredd. Pediwear.com har en bra storleksguide. Om du dessutom är sugen på just Loake skulle jag köpt de från Pediwear. Du får polish och en slips på köpet.
Du bor väl i Stockholms området om jag minns rätt? Vet att Jupiter har Loake, dessutom finns C&J och SkoAB inte så långt därifrån om du vill testa läster från andra tillverkare.
Rekommenderar Carmina starkt! Inte världens bästa finish, men den arbetar du lätt upp själv. Det är yoga!
Har 9 både i G-fit och F-fit på 1880
Damnit. Du har 42 också? Jag funderade på att slå till på careofcarlrean imorgon. Kanske hinner prova några par innan iofs...
Nix, har mer eller mindre alltid motsvarande UK9... det vill säga 43...
Vilka 1880 hade du tänkt dig?
Nix, har mer eller mindre alltid motsvarande UK9... det vill säga 43...
Vilka 1880 hade du tänkt dig?
Säkert kort! Dock blir jag osäker när jag ser på storlekarna.... 43,5 är inte UK 9,5.
Jämför med footway som har, i min värld, korrekta konverteringstabeller:
http://www.footway.se/savoy-black.html
Alla europeiska storlekar är i det här fallet mer eller mindre dåliga avrundningar av brittiska - kör på UK-storlek annars blir det fel.43.5 brukar inte finnas överhuvudtaget. I min värld är 44 en halv storlek större än 43.
43.5 brukar inte finnas överhuvudtaget. I min värld är 44 en halv storlek större än 43.
Ja, fast UK9 är inte heller riktigt 43. Som sagt, använd rätt storlekssystem från början istället för risigt avrundade konverteringar.Precis... UK9,5 = 44