Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, det gör det - men det är på decimalnivå.Det finns ofta ingen absolut övergång från EU storlekar till UK, US eller dylikt. Allt beror på tillverkaren och hur denne väljer att tolka skons storlek... Titta gärna på länken jag postade ett par inlägg ovan om ni funderar på att köpa någon läst ni ej har testat![]()
Jo, det gör det - men det är på decimalnivå.
Nu beror ju detta helt och hållet på vad det är för tillverkare vi talar om. Skor som köps på "din sko" och dylikt kan jag tänka mig håller storlekarna genom leden. Men om man vidgar sina vyer och t.ex väljer att handla från Meermin, Carmina, C&J, Herring etc så kan det skifta så pass mycket att kan tvingas återlämna skor, framför allt då man inte bara kan titta på storlekar utan även läster, här kan det skilja flera centimeter. Men det beror som sagt helt och hållet på var du väljer att köpa dina skor![]()
Haha vi måste ha missförstått varandra, ber om ursäkt om jag var oklar, försökte nämligen förmedla just det du skrev nu, att skotillverkarna, som du säger, förhåller sig olika till de "satta" måtten! Så tokigt det kan bliNja, du talar om fel sak - varje EU/UK/US/Brannock/mm-storlek har en exakt översättning och motsvarighet i de andra systemen (det är alltså i praktiken olika måttenheter vi talar om), men det som skiljer är hur respektive tillverkare förhåller sig till dessa med avseende på tilltänkt passform, läst et cetera.
Haha vi måste ha missförstått varandra, ber om ursäkt om jag var oklar, försökte nämligen förmedla just det du skrev nu, att skotillverkarna, som du säger, förhåller sig olika till de "satta" måtten! Så tokigt det kan bli![]()
Födelsedag och ett år äldre, fick bl.a. detta som passar in i tråden. Btw Cederträ luktar fantastiskt!
Hur är det med Loakes 1880? Är det någon sko som är big-no-no under vinterhalvåret? Mocka är väl helst att undvika? Vill helst slippa saltranden som ibland kan smyga sig fram.
/O
Här är mina vinterkängor från ungerska Laszlo Vass. Handrandsydda med single Dainite sula. Stått sig kanon!Hur är det med Loakes 1880? Är det någon sko som är big-no-no under vinterhalvåret? Mocka är väl helst att undvika? Vill helst slippa saltranden som ibland kan smyga sig fram.
/O
Någon som kan tipsa om ett nybörjarset för skovård?
Jag hade köpt en Mdo från Saphir och en schysst mockaborste. Det kommer man långt med. Ta en gammal tisha som trasa och ett par nylonstrumpor för att få riktigt bra glans.
Jag köpte ett sånt här kit, vetefan om det är så bra men lådan är fin! Kör den polishen som finns med men kör alltid Saphir mdo först.
http://www.loake.co.uk/shoe-care/valet-box/valet-box.html
![]()
Ser kanon ut! I vilken prisklass ligger Vass?
Hur är det med Loakes 1880? Är det någon sko som är big-no-no under vinterhalvåret? Mocka är väl helst att undvika? Vill helst slippa saltranden som ibland kan smyga sig fram.
/O
Longshot, och kanske helt fel forum, men, kan någon identifiera dessa? Googlat på de skotermer jag kan, men gått bet.
http://thesuitsociety.com/2014/01/the-suit-manclick-here-for-more-suits-and-mens-fashion-3/
![]()
Luktegott
![]()
Forumets största skosamling?
![]()
Med störst menar jag att alla skor är storlek UK 12. Jag får med andra ord alltid mycket sko för pengarna.
Sju par är från Loake och ett par är Church's.
bra skor och jävligt vackert golv!
Tack! Vad säger du om golvet på ovanvåningen då? Haha!
![]()