Vad som finns hemma i nuläget i Champagneväg är en Diebolt-Vallois "Fleur de Passion" från 2006, En Cristal från 2004 och två Marcel Moineaux Cuvée Prestigé från 2000.
Vilken det blir är inte bestämt men det blir snarare till fördrink/förrätt och definitivt inget till slaskande till tolvslaget...
Kommentarer om att Cristal är hiphop-skumpa undanbedes...Den var en gåva och jag kan intyga att den smakar fantastiskt bra. Sen skulle jag inte köpa den själv då jag tycker det finns bättre bubbel till samma pris eller lägre.
Intressant att du nämner Cristal, håller med om att det inte är något jag själv skulle köpa eftersom jag delar uppfattningen med Gavve om att den är överprissatt och inte håller samma standard som de två andra i klassen, Dom Pérignon och Krüg. Sen är ju 2004 en riktigt bra årgång också så har svårt att tro att Cristal är dålig på något sätt. Men precis som du säger senare så är den kanske inte prisvärd, liknelsen med Tom Ford-kostymen är schysst tycker jag.
Antar att du druckit en del av den om du kan göra den bedömningen?
överskattad eller inte så dricker jag den fortfarande hellre än genomsnittlig Moet, Bollinger eller Mousserande på Bolaget om den är gratis.
Prisvärd...NEJ
Bättre än Moet, Bollinger, Veuve och övriga standardchampagner på bolaget under 800kr...Tveklöst!
Dock oklart att ta upp Moët, når inte i närheten av kollegorna i 400-kronorssegmentet utan är mer image än hög kvalitet. Okej skumpa är det, men inte lika bra som t.ex. Pol Roger, Bollinger, Veuve, Tattinger & Saint Gall.
Och när vi ändå är igång vill jag tipsa om ett schysst budgetalternativ, Palmer & co:s vanliga brut. Mycket prisvärd och helt okej kvalitet.