• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: vad kör ni för skumpa imorgon?

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vad som finns hemma i nuläget i Champagneväg är en Diebolt-Vallois "Fleur de Passion" från 2006, En Cristal från 2004 och två Marcel Moineaux Cuvée Prestigé från 2000.
Vilken det blir är inte bestämt men det blir snarare till fördrink/förrätt och definitivt inget till slaskande till tolvslaget...

Kommentarer om att Cristal är hiphop-skumpa undanbedes...Den var en gåva och jag kan intyga att den smakar fantastiskt bra. Sen skulle jag inte köpa den själv då jag tycker det finns bättre bubbel till samma pris eller lägre.

Intressant att du nämner Cristal, håller med om att det inte är något jag själv skulle köpa eftersom jag delar uppfattningen med Gavve om att den är överprissatt och inte håller samma standard som de två andra i klassen, Dom Pérignon och Krüg. Sen är ju 2004 en riktigt bra årgång också så har svårt att tro att Cristal är dålig på något sätt. Men precis som du säger senare så är den kanske inte prisvärd, liknelsen med Tom Ford-kostymen är schysst tycker jag.

Antar att du druckit en del av den om du kan göra den bedömningen?
överskattad eller inte så dricker jag den fortfarande hellre än genomsnittlig Moet, Bollinger eller Mousserande på Bolaget om den är gratis.
Prisvärd...NEJ
Bättre än Moet, Bollinger, Veuve och övriga standardchampagner på bolaget under 800kr...Tveklöst!

Dock oklart att ta upp Moët, når inte i närheten av kollegorna i 400-kronorssegmentet utan är mer image än hög kvalitet. Okej skumpa är det, men inte lika bra som t.ex. Pol Roger, Bollinger, Veuve, Tattinger & Saint Gall.

Och när vi ändå är igång vill jag tipsa om ett schysst budgetalternativ, Palmer & co:s vanliga brut. Mycket prisvärd och helt okej kvalitet.
 

Camo00

Patek
Köpte en flaska Moët iallafall, bara för att reta JakobZ! Öppnar nog den till frukost... ;)

20131230_125804_zpsfmmg5its.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Och kom ihåg; riktiga karlar sabrerar med Submarinern, niosidan. Skär bara inte av er handen.

(ja, jag blev en gång erbjuden att köpa en gammal Submariner som såg ut som fan. Niosidan var duktigt schleten. Varför? Ägaren, en glad norrman som uppskattade Hemsedal, skump och sin klocka hade enligt historien ett ofta återkommande partytrick att sabrera genom att klockan, kvar på armen, drogs längs med halsen i en form av backhandrörelse och till sist knackade av toppen på flaskan. Skikkelig class act.)
 

16610

Patek
2-Faktor
Hoppas du redan tagit dig till systemet, skulle hämta en specialbeställning belgiska idag men det får f-n vänta efter jag såg kaoset där...

Jag skulle snabbt till kontoret och kolla läget tänkte ta bolaget precis när det öppna! Tänkte är väl ingen mer än jag och alkisarna men ack va fel jag hade! Herre Jesus fick parkera på på qlean och gå. Kaos!
 

leicaphile

Panerai
Jag skulle snabbt till kontoret och kolla läget tänkte ta bolaget precis när det öppna! Tänkte är väl ingen mer än jag och alkisarna men ack va fel jag hade! Herre Jesus fick parkera på på qlean och gå. Kaos!

Lär inte finnas en låda boxvin eller en flaska billig vodka kvar att köpa innan dagen är slut. ;)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Blir Pol Roger till kvällsdricka och sedan kör vi krüg vid slaget till 2014. Blir så att säga en bra start på nya året. Tror i min enfald att de påverkar hur året blir:)

Anser att pol roger är den bästa måltidsdrycken!
 

max

Dancing Queen
Pol Roger är ingen favorit. Dricker hellre Pierre Peters eller Andre Clouet Std.
Är helt med dig, kör själv på pierre peters imorgon men pol roger tycker jag är en mer "lättdrucken" champagne som väldigt många börjar med vilket gör den ganska bra för att lära sig dricka champagne utan att lägga nästan det dubbla på en pierre peters. Tycker pol är riktigt god dessutom.
Tänkte eftersom du va osäker på om dina gäster verkligen uppskattar denna ädla dryck.
Ha en trevlig morgondag vad du än kommer fram till!
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Plockade på mig 2st flaskor till idag till tolvslaget, Monopole Blue Top champagne:)

Hittade på central station i new york i somras och idag i Sickla köpkvarter:)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Förresten, glöm inte att ta kvitto på bolaget! Sumpade en flarra taittinger i backen förra året, fick en ny mot uppvisande av kvitto samt korkad flaskhals. Inte alla som känner till det här så pass på!:)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Inte en aning, faktiskt. Inte jag som har handlar i år, men garanterat fina bubblor blir det! :D

Dock ingen bubbla på klockglaset. Hade siktat in mig på att få med mig en väl vald Datejust... Men får nöja mig med den sportis-Rolex som har hängt med senaste veckorna. Klagar inte...

Ser fram mot lite firande!

A
 

Whedda

Rolex
Intressant att du nämner Cristal, håller med om att det inte är något jag själv skulle köpa eftersom jag delar uppfattningen med Gavve om att den är överprissatt och inte håller samma standard som de två andra i klassen, Dom Pérignon och Krüg. Sen är ju 2004 en riktigt bra årgång också så har svårt att tro att Cristal är dålig på något sätt. Men precis som du säger senare så är den kanske inte prisvärd, liknelsen med Tom Ford-kostymen är schysst tycker jag.



Dock oklart att ta upp Moët, når inte i närheten av kollegorna i 400-kronorssegmentet utan är mer image än hög kvalitet. Okej skumpa är det, men inte lika bra som t.ex. Pol Roger, Bollinger, Veuve, Tattinger & Saint Gall.

Och när vi ändå är igång vill jag tipsa om ett schysst budgetalternativ, Palmer & co:s vanliga brut. Mycket prisvärd och helt okej kvalitet.

Håller med om att Dom Perignon och Krug över lag är vassare än Cristal för pengarna. Samtidigt finns det mängder med likvärdiga producenter som gemene man inte ens känner till. I den prisklassen handlar det ju även om bättre och sämre årgångar som du är inne på. Nu handlade det endast om smaken då jag inte betalat för den. Det har blivit någon form av creddstämpel att dissa Cristal vilket blir lite löjligt i annat avseende än möjligtvis prisvärdhet.
Håller med om att Moet är allt annat än prisvärt men även de övriga tillverkarna du nämner är (om en mer prisvärda) en bra bit bakom Cristal. Vilket är fullt rimligt då de kostar en tredjedel. Vad jag hänger upp mig på är att många verkar tro att Cristal t om skulle vara en dålig Champagne vilket självklart inte är fallet.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp