• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: vad kör ni för skumpa imorgon?

Josef B

Bestraffaren
Inte '02:eek:rna men väl ett par andra årgångar av alla tre. Det är nästan risk att dom där är lite "unga" men det är ju mycket en fråga om tycke och smak.
2002 ska tydligen vara ett bra år. Flera av de Pol Roger jag druckit har varit otroligt bra! En Winston Churchill cuvee brut som jag har är från 2000. Väntar med spänning när jag får korka upp den :)
 

JSP

Breitling
2-Faktor
2002 ska tydligen vara ett bra år. Flera av de Pol Roger jag druckit har varit otroligt bra! En Winston Churchill cuvee brut som jag har är från 2000. Väntar med spänning när jag får korka upp den :)


Jo det det sägs så och allt jag provat från '02 så långt har varit utmärkt så jag tvivlar inte på att dina kommer smaka bra de med! Winston Churchill är alltid bra, tror aldrig jag smakat nån som varit en besvikelse faktiskt.
 

Breitling1

Cartier
Andre Clouet Big Size!!!
HcF0O3d.jpg
 

Maxim

Cartier
Ingefärate blir nog det lyxigaste ikväll då både jag och frugan dragit på oss dunderförkylningar som endast kan matchas av ett nytt år!
 

BjörnE

Omega
Även jag tänkte köra en Pol Roger (snikvarianten) under kvällen och något billigt till 12-slaget! Annars blir det GT hela kvällen!
 

twisted

Cartier
Fick ett paket i julklapp av tjejens farmor och farfar med följande lapp på framsidan ( skriven av Farfarn ), jag gissar på att många här på forumet har råkat ut för något liknande tidigare :)

N6ViiH9.jpg


Och i paketet låg såklart den här! ( Som min Android förövrigt vart sugen på att käka upp på direkten. )

fia2No8.jpg


Blir till att avnjutas vid tolvslaget. :)
 

vekktah

Cartier
Körde det otippade råfyndet Charles mignon till förrätten (passade perfekt) och sopade sen i oss några Palmér i olika kulörer till tolvslaget. (Rött och sauternes till övriga rätter) Har noll ambition att snobba men avskyr cava etc. Ska det vara ska det vara...Och på nyår så dricker man skumpa. Bättre för morgondagen också....
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Håller med om att Dom Perignon och Krug över lag är vassare än Cristal för pengarna. Samtidigt finns det mängder med likvärdiga producenter som gemene man inte ens känner till. I den prisklassen handlar det ju även om bättre och sämre årgångar som du är inne på. Nu handlade det endast om smaken då jag inte betalat för den. Det har blivit någon form av creddstämpel att dissa Cristal vilket blir lite löjligt i annat avseende än möjligtvis prisvärdhet.
Håller med om att Moet är allt annat än prisvärt men även de övriga tillverkarna du nämner är (om en mer prisvärda) en bra bit bakom Cristal. Vilket är fullt rimligt då de kostar en tredjedel. Vad jag hänger upp mig på är att många verkar tro att Cristal t om skulle vara en dålig Champagne vilket självklart inte är fallet.


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Hade missat denna.

Vet inte vilka andra man skulle vilja nämna i samma klass som Dom Pérignon, Krüg och Cristal om man kollar på unga champagner som är redo att drickas i princip direkt. Motsvarande NV.

De som kan komma i fråga är väl kanske Jacques Selosse, Jacquesson och mööööjligtvis Perrier-Jouët:s Belle Epoque. Eller vilka hade du tänkt?
 

Chattras

Cartier
Hade missat denna.

Vet inte vilka andra man skulle vilja nämna i samma klass som Dom Pérignon, Krüg och Cristal om man kollar på unga champagner som är redo att drickas i princip direkt. Motsvarande NV.

De som kan komma i fråga är väl kanske Jacques Selosse, Jacquesson och mööööjligtvis Perrier-Jouët:s Belle Epoque. Eller vilka hade du tänkt?
Jag skulle nog vilja lägga till La Grande Dame och Dom Ruinart.
 
Topp