• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Vilken är din favoritöl?

Faan vad alla drack fint, ett sexpack blågul är väl inte fel eller? nej skämt åsido uppskattar en kall guiness om jag är tvungen att välja något.

En annan gillar ju weissbier, men man blir så förbannat mätt på det.
Asundi Weissbier (nr 88885)

En annan god öl är denna; Ridgeway IPA (89100), dock lite ovanlig.

/O

Har ju blivit lite pilsner senaste tiden! En hel del rättare sagt men väljer ut guldkornen samt de jag inte tyckte om :)

Oppigårds Amarillo är en fin öl. Lagom besk! Har höjt min beskhetstolerans markant sen jag började testa olika sorters ale. Skulle köpa igen.

Oppigårds Indian Tribute trodde jag först att jag skulle spotta ut. Men man vande sig snabbt vid den VÄLDIGT parfymerade smaken. Kanske inte den jag väljer i första hand i framtiden.

Oppigårds Single hop drack denna efter en Indian Tribute och det var ju en helt annan historia. Känndes nästan lite mjäkig.

Nils Oscar India Ale var riktigt fin och skulle utan tvekan köpa den igen

Sigtuna East Coast Pale Ale bland de bästa jag druckit senaste tiden.

S:t Eriks Pale Ale lätt och fin. Riktigt fin sommaröl skulle jag tippa

S:t Eriks Amber Ale är inget jag köper igen.

Anchor Steam Beer lättdrucken med skön besk eftersmak.

Whitstable Bay Organic Ale var pissfull när jag drack denna men kommer ihåg att den påminde om Old Speckled Hen!

Liberty Ale och Black Isle Organic Goldeneye Pale Ale var båda drickbara men kanske inget jag köper igen!

Blir nog nån trevlig öl till lagfesten på lördag också, håll till godo!

Har ju blivit lite pilsner senaste tiden! En hel del rättare sagt men väljer ut guldkornen samt de jag inte tyckte om :)

Oppigårds Amarillo är en fin öl. Lagom besk! Har höjt min beskhetstolerans markant sen jag började testa olika sorters ale. Skulle köpa igen.

Oppigårds Indian Tribute trodde jag först att jag skulle spotta ut. Men man vande sig snabbt vid den VÄLDIGT parfymerade smaken. Kanske inte den jag väljer i första hand i framtiden.

Oppigårds Single hop drack denna efter en Indian Tribute och det var ju en helt annan historia. Känndes nästan lite mjäkig.

Nils Oscar India Ale var riktigt fin och skulle utan tvekan köpa den igen

Sigtuna East Coast Pale Ale bland de bästa jag druckit senaste tiden.

S:t Eriks Pale Ale lätt och fin. Riktigt fin sommaröl skulle jag tippa

S:t Eriks Amber Ale är inget jag köper igen.

Anchor Steam Beer lättdrucken med skön besk eftersmak.

Whitstable Bay Organic Ale var pissfull när jag drack denna men kommer ihåg att den påminde om Old Speckled Hen!

Liberty Ale och Black Isle Organic Goldeneye Pale Ale var båda drickbara men kanske inget jag köper igen!

Blir nog nån trevlig öl till lagfesten på lördag också, håll till godo!
Pissfull? Provsmakade du alla samma kväll? :eek:

Jag är sedan ett par år tillbaka en stor IPA-fantast och är svag för det mesta med amerikansk humle. Sierra nevadas "Harvest" som släpps två gånger om året är kanon.
Torpedo, titan, modern, electric nurse, Nils oscars mfl är favoriter. Just nu blir det en brittisk IPA fast den är mer år det svenska hållet om man ser till blommigheten och parfymigheten.
ruhepaqy.jpg

Edit: Dugges gör många bra öl också. Deras California (som bara såldes till utvalda pubar var makalös).

Old Peculier
bottleop.png

Fantastisk Ale.
Finns tyvärr bara på beställningsortimentet på bolaget i pack om 8.
Ni hjälpa mig få in den i det ordinarie... :hungry:

Jag är sedan ett par år tillbaka en stor IPA-fantast och är svag för det mesta med amerikansk humle. Sierra nevadas "Harvest" som släpps två gånger om året är kanon.
Torpedo, titan, modern, electric nurse, Nils oscars mfl är favoriter. Just nu blir det en brittisk IPA fast den är mer år det svenska hållet om man ser till blommigheten och parfymigheten.
ruhepaqy.jpg

Edit: Dugges gör många bra öl också. Deras California (som bara såldes till utvalda pubar var makalös).
Jaipur är min absoluta favorit sedan ett halvår!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Tror att det är beställningsvara på systemet, men om någon hänger på exempelvis Lydmar rekommenderas Sleepy Bulldog!

Tillbaka
Topp