• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Vilken är din favoritöl?

Jag drack Chimay Dorée Goud i helgen. Nog den godaste öl jag druckit.
Kanske inget för de som gillar IPA och annat beskt, men gillar man belgisk ale är den ett säkert kort.
7v5vgBA.jpg

Oj, den där får jag prova på. Brorsan sade att han hittat en "ny" Chimay på systemet, det kanske var denna. :)

Annars kan jag rekommendera Grimbergen, alla sorter... underbar.

Den måste jag testa. Den blå är magisk. Har du testat den röda?

Jag har testat den blå, men de är två helt olika öl, Dorée är en belgisk blonde.
Dock skulle jag vilja testa den vita som är en tripel.
Den röda har jag inte prövat än (nackdelen är att den bara går att beställa i stora kolli på Systemet), men den står på listan. Är den bra?

Oj, den där får jag prova på. Brorsan sade att han hittat en "ny" Chimay på systemet, det kanske var denna. :)

Annars kan jag rekommendera Grimbergen, alla sorter... underbar.

Tillfälligt parti, så det gälla att vara snabb. Finns fortfarande en del flaskor kvar.

Grimbergen har jag inte testat... Kanske man borde...

Har bara druckit La Trappe Witte av La Trappes öl, men det är den godaste veteöl jag druckit. Är sugen på att testa deras tripel.
Leffe är bra när det är svårt att få tag på något annat vettigt.
Sitter med en tripel i påsen i skrivande stund! Även Leffe blond. Köpte en Schneider Weisse tap 6 på test också, säkert en höjdare

Tap 6 drack jag till kräftorna i år. Den vara bra. Lite beskare och sötare än en ljus veteöl, så den passar bra till lite kraftigare mat.

Peroni måste jag säga att det är.
En kall Peroni på fat till en tallrik Carbonara en romersk vårdag i april. Platsen, en valfri smågata eller någon man hört ryktes väga ska leverera.

Tap 6 drack jag till kräftorna i år. Den vara bra. Lite beskare och sötare än en ljus veteöl, så den passar bra till lite kraftigare mat.
Om du inte druckit La Trappe tripel så gör det! En av mina favoriter tillsammans med Westmalle Tripel. Båda har den typiska skumbanan karaktären ;)

Gillade inte riktigt den nya Chimay, saknades något. Vet inte riktigt vad :). Den blå tycker jag är för söt.

Chimay blå måste var riktigt kall! tror sötman kommer ifrån alc 9% mys=) alltid druckit ljuslager 5,2 innan men den tycke jag var riktigt go. DOK JÄKLIGT DYR!

Om du inte druckit La Trappe tripel så gör det! En av mina favoriter tillsammans med Westmalle Tripel. Båda har den typiska skumbanan karaktären ;)

Gillade inte riktigt den nya Chimay, saknades något. Vet inte riktigt vad :). Den blå tycker jag är för söt.
Drack även en Westmalle Tripel i helgen som gick. Inte så god som jag hade förväntat mig, men helt OK. Tyckte att den var lite för "het" i smaken. Jämför med Duvel som har 8,5%, så var Westmalles 9,5% mycket tydligare.
Jag har hört att man ska lagra Chimay Blå i flera år innan man dricker den, då försvinner sötman och och den blir mjukare i smaken.

Har helt slutat dricka lager (om jag inte blir bjuden förstås). Är helt inne på belgiska blondiner, trappsteg och veteöl. De är lite dyrare än fullager, men det är en helt annan smak och kvalitet.

Inte riktigt kommit så långt att utesluta vanliga lager, men det är helt klart riktig god och rolig öl, brukar alltid köpa ett gäng av det slaget :) Trappist :stop:

Har helt slutat dricka lager (om jag inte blir bjuden förstås). Är helt inne på belgiska blondiner, trappsteg och veteöl. De är lite dyrare än fullager, men det är en helt annan smak och kvalitet.
Så är det för mig med! Det är något med fyllighet som tilltalar mig. Kan bero på att jag inte är ett så stort fan av IPA (sommar som undantag). :)

Chimay blå måste var riktigt kall! tror sötman kommer ifrån alc 9% mys=) alltid druckit ljuslager 5,2 innan men den tycke jag var riktigt go. DOK JÄKLIGT DYR!
Ah! Så kan det nog vara :). Nja, det är ju dyrt men samtidigt en helt annan smakupplevelse än en "vattnig" lager ;)

Så är det för mig med! Det är något med fyllighet som tilltalar mig. Kan bero på att jag inte är ett så stort fan av IPA (sommar som undantag). :)

Samma här, det är fylligheten som tilltalar mig.
Har fortfarande inte gett mig in på IPA, känns som bortkastade pengar för min del. Har ganska svårt för beska överhuvudtaget...

Har ingen direkt smak favorit, men har bäst minnen av denna. Bodde fyra år i Rwanda och denna var (är) number 1 där. Än sålänge den bästa perioden i mitt liv.
DO2XMnj.jpg

Tillbaka
Topp