• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Vilken är din favoritöl?

Har fortsatt blivit en hel del Duvel under sommaren, även Red Stripe som fungerade kanon som "vardagsöl" ;)

Var tvungen att prova Iron Maiden-ölen också, blev faktiskt riktigt imponerad! En av de första ölen som jag testat för att det är "en kul öl" fast ändå gillat :pompus:

0sCxU92.jpg

Amarillo är ett fantastiskt gott öl.
Jag har i veckan smakat på Mikkeler 19 som var riktigt j*kla god, fick den på en bar och var tvungen att gå tillbaka dagen efter för att smaka den igen. Dock verkar den inte finnas på systemet.

Jag tycker att huvudsmaken är jättegod, men eftersmaken är alldeles för besk för mig. Deras Single Hop Ale passar mig bättre.
Intressant att du nämner eftersmaken. Jag tycker inte den är för besk, men kanske den öl som "stannar längst" i munnen.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Intressant att du nämner eftersmaken. Jag tycker inte den är för besk, men kanske den öl som "stannar längst" i munnen.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Tror det har väldigt stor betydelse hur den faktiskt dricks och vilken temperatur den serveras. De flesta Porter och Stout är ganska smaklösa vid 4 grader för att sedan vid sin rätta temperatur blomma ut smakmässigt.

Nedan enligt systembolaget
Ljus lager
Serveras svalt, 8-12°C.
Mörk lager
Serveras källarsval, cirka 12°C.
Porter och Stout
Serveras gärna vid 16-18°C
Ale
Serveras rumstempererad eller vid cirka 12°C.
Veteöl
Serveras vid cirka 8°C.
Spontanjäst öl
Serveras väl kyld.

Själv tycker jag Oppigårds Amarillo är en väldigt god sommaröl som bör drickas som törstsläckare, den fruktiga smaken tycker jag kan bli lite för mycket redan efter en halv flaska. Finns dock öl med amarillo eller cascade som inte är lika intensiv i smaken :)
3.5/5

Någon som druckit Vedett?
Är sugen på att testa denna belgiska veteöl, men den går bara att beställa i 24-pack från Systemet.

Märks att sommaren är slut :( nästan inga ölbilder i denna tråd!

Jag har däremot inte gett upp! I kväll kommer bilder på ölen till helgens kräftskiva :D

Fixade din bildtag :)

En trappist har du minsann! Den där var slut på bolaget när jag handlade. Fick denna istället...

egagere4.jpg

Skum vinkel ;)

Tack för hjälpen med bilden, fick det inte att lira på iphonen

Ja, dubbeln blir en ny bekantskap, måste iaf testa :)

Men har ni inte testar lagunitan eller den svenska dubbelIPA:n electric nurse så slår jag ett slag för dom.

Skål och trevlig helg

Jag föredrar Tripel före Dubbel, har fortfarande svårt för mörka öl. Är lite för söta för mig.
Men belgiska blondiner är aldrig fel... ;)
Jag med! Mörk öl gillar jag däremot - så tjärig och rökig som möjligt :D
Har du tesat någon av Rochefort? Eller La Trappe Quadrupel? Tycker priset är saftigt men de har 95-100 score på många forum och tester.

Tillbaka
Topp