• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Vilken är din favoritöl?

Köpte en "Birra Belenzoni" från fönstret på ett stekhet tåg i norra Italien för 35 år sedan. Den gick ned i två klunkar och var det mest himmelska jag druckit. Sedan drömde jag om den här ölen i åratal när törsten föll på.
För några år sedan sprang jag på märket på Systemet. Och..tja.. det var en vanlig drickbar lager och öldrömmarnas graal löstes upp i intet. :(
Nästan vilket väl kylt öl som helst kan vara helt fantastiskt vid rätt tillfälle...:)

Någon som kan gissa vad detta är? =) Helt klart min favorit!
2a191k.jpg

Ni som gillar IPA tycker jag ska prova TITAN IPA, säljs ej på bolaget men på Bagpipers inn rörstrandsgatan kan man dricka siiten!

Var grymt sugen på en Leffe Blonde till Premier League-premiären idag. Men den var givetvis slut på det lokala Systemet.
Får bli en Maredsous 6 eller LaTrappe Witte istället.

Stämmer bra! Köpt direkt från klostret i Belgien. Även 6:an och 8:an står och myser i garderoben :)

Sjuuuukt sugen, funderar på att dra dit på vinst och förlust, finns ju i värsta fall en del andra fina belgare att dricka :)

Man kan väl köpa typ 6 st tvärs över gatan mot klostret i någon affär om munkarna skulle vägra svara i telefonen?

Som sagt, drack lite öl i förrgår!

2igmwcl.jpg

Hale to nothing 2/5
Kändes jävligt ihålig till smaken. Eftersmaken var nötig. Helt okej beska men absolut inget jag tänker köpa igen

Napa Smith West Coast IPA 4/5Kvällens favorit. Precis lagom besk för min smak, är dom beskare än såhär fixar jag det inte riktigt. Trevlig eftersmak oxå.
Kommer köpas igen!

Brewdog Zeitgeist 3/5Fick mig en chock när jag hällde upp ölen i glaset, trodde det var cola.. Mörk öl alltså, som smakade över förväntan! Dracks nog lite för kall dock så tror inte smakerna kom till rättvisa, den smakade inte speciellt mycket med andra ord.
Får nog en ny chans vid nästa tillfälle!

Sjuuuukt sugen, funderar på att dra dit på vinst och förlust, finns ju i värsta fall en del andra fina belgare att dricka :)

Man kan väl köpa typ 6 st tvärs över gatan mot klostret i någon affär om munkarna skulle vägra svara i telefonen?
Har för mig att de bara levererar ett visst antal per vecka till butiken, likt alla som besöker klostret i hopp om en flaska eller två :)
Den var med i ett av avsnitten i programmet "Ölresan".

Jo det är väldans svårt att lyckas boka genom att ringa tyvärr. Man får köpa ett 6 pack per person i cafet tvärs över gatan. Vi var 2 så 12 öl. Har man otur erbjuds det inte 12:an dock, ibland säljs bara 6:an och 8:an där. Sen hade jag tur som fick köpa ett jubileumspaket med 6st 12:eek:r och ett par glas. Så jag fick hem en hel del!

Jo det är väldans svårt att lyckas boka genom att ringa tyvärr. Man får köpa ett 6 pack per person i cafet tvärs över gatan. Vi var 2 så 12 öl. Har man otur erbjuds det inte 12:an dock, ibland säljs bara 6:an och 8:an där. Sen hade jag tur som fick köpa ett jubileumspaket med 6st 12:eek:r och ett par glas. Så jag fick hem en hel del!
Sånt glas hade man viljat ha... :rolleyes:

Öl ja... Julen är bästa tiden enligt mig... Finns en öl som jag tyckte lite för mycket om en jul: Anchor Steam. Man ska inte underskatta amerikanska bryggerier. Jättegott. Så gott att jag fick vila lite från just den sorten en jul eller två.

Drack för övrigt Nils Oscars Hop Yard IPA häromhelgen. Satt fint. Pistonhead är ganska OK också. Brewdog släpper ju ifrån sig en del bra också. Finns numera också i vanlig butik med lägre alkoholhalt. Lättillgängligt.

När det gäller just alkoholhalt, så undviker jag helt sådana där burkar där alkoholhalten har fått störst typsnitt. Jag imponeras inte av höga siffror... enbart av smak. Därför är jag glad att ha en kompis som är riktigt duktig. Ska se om han kan lämna ifrån sig några relevanta tips till denna tråd.

Med detta sagt, så inser jag att det är lite för sällan jag njuter en öl...

A

Såg att det finns många intressanta Oktoberöl i det tillfälliga sortimentet på Systemet.
Blev lite sugen, men var där i ett annat ärende, så det får bli en annan dag.

Tillbaka
Topp