• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vilken är din favoritöl?

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Konnässörer!!!
sofiero.jpg
 
  • Like
Reactions: JSP

M.L.

Vacheron
2-Faktor

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag tycker inte Mutewatch är så farligt. Det är ju mer som ett hippt armband som också visar tiden utan gångavvikelse

Vafan fel tråd
 

Icaras

Rolex
Gillar den. Dock lite matig, hade gärna fått komma i flaskor på säg 15 cl så hade den varit perfekt.

Nils Oscar har ju många goda sorter, men jag skulle vilja flagga extra mycket för deras altbier "Ctrl+Alt+Del" som är en trevlig bekantskap. Passa på att beställa innan de tar slut!
Håller med, drack den nästan som whisky - utan att tänka tanken på att den ska drickas i ren njutning.
Nils Oscars Rökporter är också god, mindre sting men står sig bra.
Finns Ctrl+Alt+Del i ordinarie sortiment eller år det beställningsvara? :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Håller med, drack den nästan som whisky - utan att tänka tanken på att den ska drickas i ren njutning.
Nils Oscars Rökporter är också god, mindre sting men står sig bra.
Finns Ctrl+Alt+Del i ordinarie sortiment eller år det beställningsvara? :)
Ctrl+Alt+Del finns nog bara i butik i närheten av Nyköping tror jag. Så skulle tippa att de måste beställas i de flesta fall.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Asahi är ok.
Innis&Gunn är bra, många smaklager. Dock en smula stark. Uppe på sju procent och nosar om jag minns rätt.
Carlsbergs Alkoholfria är helt ok.

Förr i tiden var det alltid iskall fjortontolv streck ett som gällde. Mer av tillgänglighet och prissättning än någon kulinarisk njutning. Norrlands Guld alltså.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag skulle vilja ha lite tips på lite riktigt goda mörka öl-sorter (är tyvärr inte så bevandrad i ölträsket) :oops:
 

AndyK

Cartier
Drack Sierra Nevada Pale Ale igår. En besvikelse faktiskt. Det var inget större fel på ölet, men det var inte i min smak. Tror att anledningen till att jag blev besviken var att jag hade förväntat mig något annat, vet dock inte riktigt vad.
 

Icaras

Rolex
Efter två dagar av plågsamt väntande fick jag äntligen min beställning från bolaget. Hurra!
s8xTWrP.jpg

Helsingborgs bryggeri blev det denna gång. "Fina flaskor" sa butiksbiträdet som hämtade in beställningen, det kan jag hålla med om :)


En bild med min klena klocksamling ;)... Ska bli spännande att knäcka en öl eller två i kväll.

Ett stort tack till jabla som skickade mig en öppnare med bryggeriets logga!
(Ursäktar för bildernas bristande kvalité)
 

AndyK

Cartier
Efter två dagar av plågsamt väntande fick jag äntligen min beställning från bolaget. Hurra!

Helsingborgs bryggeri blev det denna gång. "Fina flaskor" sa butiksbiträdet som hämtade in beställningen, det kan jag hålla med om :)

En bild med min klena klocksamling ;)... Ska bli spännande att knäcka en öl eller två i kväll.

Ett stort tack till jabla som skickade mig en öppnare med bryggeriets logga!
(Ursäktar för bildernas bristande kvalité)
Beställde du en av varje sort?
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Lite dryckesjom blandat med böcker från Akademibokhandeln. De hade en Longines-lunta för hundrasexti som kostat snudd på niohundra. Nästa gång.

20130615_182317_zps5b9624da.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Är tyvärr alldeles för dålig på att köpa något "nytt" öl på systemet. Däremot på krogen testas det mesta. Kalla mig tråkig men det blir oftast om jag handlar på systemet, Heineken, Corona eller San Miguel. Föredrar annars rödskjut eller bubbel.
 
Topp