Dricker gärna några ur vågen av Pale Ale, IPA och dito, men det jag alltid kommer tillbaka till är beska tyska pilsner typ
- Jever
- Warsteiner
- Bitburger
- Veltiner m fl
Håller med, Warsteiner är aldrig fel, helt klart en favorit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dricker gärna några ur vågen av Pale Ale, IPA och dito, men det jag alltid kommer tillbaka till är beska tyska pilsner typ
- Jever
- Warsteiner
- Bitburger
- Veltiner m fl
Konnässörer!!!
Varför bara 5,2% om man ändå skall hälla i sig Sofiero, de riktiga kännarna som brukar stå framför mig i kön köper alltid 7,5%
Gillar den. Dock lite matig, hade gärna fått komma i flaskor på säg 15 cl så hade den varit perfekt.Rököl, lite udda. Gillar man lukten av ånglok och tjära så kan det inte gå fel
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1359
De som står framför mig i kön brukar bara köpa 2 åt gången men oftareGubbarna som kan packa 12 bärs i en kasse!
Jag tycker inte Mutewatch är så farligt. Det är ju mer som ett hippt armband som också visar tiden utan gångavvikelse
Vafan fel tråd
12st Sofiero 5,2%Vilken öl och hur många har Du druckit??
Nu får du fan ge dig! Det är ju inte ens fredagKonnässörer!!!
Håller med, drack den nästan som whisky - utan att tänka tanken på att den ska drickas i ren njutning.Gillar den. Dock lite matig, hade gärna fått komma i flaskor på säg 15 cl så hade den varit perfekt.
Nils Oscar har ju många goda sorter, men jag skulle vilja flagga extra mycket för deras altbier "Ctrl+Alt+Del" som är en trevlig bekantskap. Passa på att beställa innan de tar slut!
Ctrl+Alt+Del finns nog bara i butik i närheten av Nyköping tror jag. Så skulle tippa att de måste beställas i de flesta fall.Håller med, drack den nästan som whisky - utan att tänka tanken på att den ska drickas i ren njutning.
Nils Oscars Rökporter är också god, mindre sting men står sig bra.
Finns Ctrl+Alt+Del i ordinarie sortiment eller år det beställningsvara?
Jag skulle vilja ha lite tips på lite riktigt goda mörka öl-sorter (är tyvärr inte så bevandrad i ölträsket)
Vilken typ av öl är du ute efter?Jag skulle vilja ha lite tips på lite riktigt goda mörka öl-sorter (är tyvärr inte så bevandrad i ölträsket)
Nu får du fan ge dig! Det är ju inte ens fredag
Sofiero dricker man endast i krig!
Vilken typ av öl är du ute efter?
Kilkenny och Newcastle Brown Ale är två goda ale. Inte jättemörka dock.
Young's Double Chocolate Stout, och så Guinness, förstås.
Tack! jag gillar mustiga och inte allt för beska öl. Men jag ska kika in förslagen.
Det där såg gott ut! såg lite bilder på ölet upphällt i glas, tackDenna kanske... Spaten Optimator
Joho du det är det visst!
Bild får du ikväll!
Beställde du en av varje sort?Efter två dagar av plågsamt väntande fick jag äntligen min beställning från bolaget. Hurra!
Helsingborgs bryggeri blev det denna gång. "Fina flaskor" sa butiksbiträdet som hämtade in beställningen, det kan jag hålla med om
En bild med min klena klocksamling ... Ska bli spännande att knäcka en öl eller två i kväll.
Ett stort tack till jabla som skickade mig en öppnare med bryggeriets logga!
(Ursäktar för bildernas bristande kvalité)
Det går bra att bara beställa en flaska nuförtiden.Beställde du en av varje sort?
Lite nyfiken på Summer Ale...Det går bra att bara beställa en flaska nuförtiden.
Lite nyfiken på Summer Ale...