• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: visa oss din konst

Scipio

Patek
2-Faktor
Pärlplattepärlor, precis. Pappas Pärlor är en svensk gatukonstnär som placerar ut pärlfigurer i miljöer i stad eller natur för att skapa olika effekter. Brukar till slut hamna på tavlor som han säljer.
Street Art kan ha en bra fri kraft i samhället. Har det ett tankeväckande budskap som får betraktaren att tänka till kring sinA egna tankar fyller det det syftet som bra konst ska göra. Jag ser det så, medveten om alla andra ingångar. Det är något visst när man kan går runt på stan och känna in samtidskonsten. Den berättar ofta om de människor som vi normalt aldrig möter, de som befinner sig i bubblan intill.
 

ganondorf

Omega
En akvarell jag fick när jag fyllde år. Påminner om platsen jag sköt min första älg!

1CA72AB8-697D-44EE-B7EA-F14B5925247A.jpeg
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Street Art kan ha en bra fri kraft i samhället. Har det ett tankeväckande budskap som får betraktaren att tänka till kring sinA egna tankar fyller det det syftet som bra konst ska göra. Jag ser det så, medveten om alla andra ingångar. Det är något visst när man kan går runt på stan och känna in samtidskonsten. Den berättar ofta om de människor som vi normalt aldrig möter, de som befinner sig i bubblan intill.

Ja, jag håller med. Det som kan sägas om just den här konstnären är att han oftast tar med sig det han gör hem igen efter att han plåtat, och om han lämnar kvar något är det med avsikten att en förbipasserande kan ta det med sig hem. Då försvinner ju mycket av problematiken med vem som har rätt till vilken yta i offentligheten, men förstås också aspekten av att vara en alternativ kraft som når de som inte aktivt letar efter den typen av konst på t ex hans Instagram.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ja, jag håller med. Det som kan sägas om just den här konstnären är att han oftast tar med sig det han gör hem igen efter att han plåtat, och om han lämnar kvar något är det med avsikten att en förbipasserande kan ta det med sig hem. Då försvinner ju mycket av problematiken med vem som har rätt till vilken yta i offentligheten, men förstås också aspekten av att vara en alternativ kraft som når de som inte aktivt letar efter den typen av konst på t ex hans Instagram.
Jag tyckte själv att konsten inte hade något att förmedla som jag förstod, men det är helt ok då konstens mening uppstår i betraktarens ögon. Vet du själv något om vad konstnären vill uttrycka med sin konst? Man kanske inte frågar en konstnär om det, men det har alltid intresserat mig. Jag har aldrig gillat konstutställningar som bara hänger konst. Jag är mer nyfiken på konstnärens process.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag köpte en torrskrift gjord av Brusewitz för ett tag sedan. Svår att visa här för alla detaljer behöver mycket ljus. Den är 100x70 cm. Också en tavla man gärna kryper in i för det finns så mycket man vill se tydligare.

090C56B1-1A6E-46FD-ADC2-72EABC04FE90.jpeg
 
Senast ändrad:

Norken

Panerai
2-Faktor
Den, danska street-art tycker jag mycket om, men jag tolkar den iofs som politisk från iran.
Om du med danska menar Cody Hudson så är han faktiskt från USA, finns på Instagram som @struggle_inc.

Ja, Icy & Sot är ganska politiska men jag uppskattar konst som har en åsikt, i detta fall så sympatiserar jag även med åsikterna i stort.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Om du med danska menar Cody Hudson så är han faktiskt från USA, finns på Instagram som @struggle_inc.

Ja, Icy & Sot är ganska politiska men jag uppskattar konst som har en åsikt, i detta fall så sympatiserar jag även med åsikterna i stort.
Det blev väldigt fel 😑, iranska, inte danska. Håller med annars, att konsten har en åsikt är som jag ser det själva meningen med konst. Den ska berör och väcka tankar.
 

ScubaKing

Audemars
Aha, de är kul. Var hittar du dem?

Skoj att du gillade den, jag tycker dem är fräna. Bryter av väldigt bra mot mer neutral konst. Det finns mycket snyggare än den där på bilden. Jag tog bara första bästa för att ge ett exempel. Just den är från Ali Express, så undvik dem, dem kostar en 50-lapp men där får du verkligen vad du betalar för. Gå upp några steg, du hittar för mellan 600-5000kr i väldigt bra kvalitet. Sök på Monopoly Pop Art. du kan även söka på Banksy Style Pop Art och Banksy look a like.

monopolypopart_300x.jpg
ha2_0e8fccf3-bcb3-4535-9c1b-6d339e338062.jpg
P1055318.jpg
Hand-made-modern-abstract-pop-art-on-canvas-oil-painting-Alec-Monopoly-good-for-bedroom-wall.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Skoj att du gillade den, jag tycker dem är fräna. Bryter av väldigt bra mot mer neutral konst. Det finns mycket snyggare än den där på bilden. Jag tog bara första bästa för att ge ett exempel. Just den är från Ali Express, så undvik dem, dem kostar en 50-lapp men där får du verkligen vad du betalar för. Gå upp några steg, du hittar för mellan 600-5000kr i väldigt bra kvalitet. Sök på Monopoly Pop Art. du kan även söka på Banksy Style Pop Art och Banksy look a like.

monopolypopart_300x.jpg
ha2_0e8fccf3-bcb3-4535-9c1b-6d339e338062.jpg
P1055318.jpg
Hand-made-modern-abstract-pop-art-on-canvas-oil-painting-Alec-Monopoly-good-for-bedroom-wall.jpg
Tack, som jag tolkar dig nu så är det inte Banksy som målat dem, bara någon som målar som Banksy? Jag ska kolla på de du nämner men det vore kul med kopior eller numrerade litografier av Banksys originalmålningar. Finns det?
 

ScubaKing

Audemars
Tack, som jag tolkar dig nu så är det inte Banksy som målat dem, bara någon som målar som Banksy? Jag ska kolla på de du nämner men det vore kul med kopior eller numrerade litografier av Banksys originalmålningar. Finns det?

Ja precis dem ovan är inte målade av Banksy. Det finns precis som du skriver både kopior på Banksys konst och även numrerade litografier, (kolla in Decenio.se) dock är dem senare lite dyra. Allt som har med just Banksy själv att göra är dyrt. Kör på kopior av Banksy!
 

Florre

Omega
2-Faktor
Jag söker efter ett konstverk som jag såg hemma hos en person för några år sedan. Det föreställer en råtta/mus som har klätt av sig sin päls och är på väg ner i ett badkar. Hela konstverket är tillverkat inuti en glaskub. Är det någon som har en aning om vad det heter eller vem som har gjort det?
 
Topp