sharetracker
Basic
Häftig! Men säg mig, vad är ”semi-limiterad” för något?Köpte precis denna semi-limiterade invaderskulptur. Ser med spänning fram emot att få hem den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Häftig! Men säg mig, vad är ”semi-limiterad” för något?Köpte precis denna semi-limiterade invaderskulptur. Ser med spänning fram emot att få hem den!
Vet inte vad som hände med citeringen… semi-limiterad är kanske mitt egna uttryck för en större limiterad upplaga. I detta fallet 5k. Men här var kön efter 30 minuter…Häftig! Men säg mig, vad är ”semi-limiterad” för något?
Häftig! Men säg mig, vad är ”semi-limiterad” för något?
Nu är väggen invaderad. Space Invader har flyttat in.
Ja vekligen. Rubiksen är fet, speciellt iom hans utställning med tonvis av kuber. Hade tur och fick denna Invader när de släpptes i somras. Är ju faktiskt numrerade och ”limiterad”Space Invaders saker tar slut sjukt snabbt. Lyckades få en Rubiks kub i senaste släppet som får stå i hyllan. Gillar att det faktiskt är en Rubiks.
Jag har två tavlor som jag försöker hitta någon form av både information och värdering.
Det ända jag vet är att konstnären är Ulrica Hydman Vallien.
Tavlorna är nog relativt unika då de är målade på någon form av papper och jag kan inte googla efter bilderna.
Kan inget om konst, men vill gärna lära mig
Uppskattar storleken 100x70cm
Några tusenlappar, det är lite svårt att uppskatta men jag höftar 3-5k, kanske något högre om du har tur. Står det något på baksidan om du vänder dom? Du är säker på att det inte är någon numrerad upplaga av ett litografi?
Är det unika målningar så går de säkerligen högre än så.
Hon var ju som du säkert vet en uppskattad glaskonstnär och dog i cancer häromåret.
Jag ska ta ner dem och ta lite mer närbilder och kolla baksidan, jag återkommer på den punkten.
Visste om att hon inte var i livet längre,ä och att hennes mer kända verk var glas. Men visste inte om cancer
@Salesmayne har forskat lite mer nu.
Det finns en text på baksidan som säger
"Ulrica HV"
"På promenad"
På baksidan finns det färgstänk och en lite stämpel i ena hörnet.
Måtten är själva verket är 76x57cm
Se bilder
Fina naturmotiv. Jag gillar skog, speciellt björk.Har några tavlor av en gammal kompis som jag spelade med i mitt första band. Grym gitarrist utöver att numera vara en erkänd och prisbelönad konstnär:
Mikael Kihlman – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Först ut en i olja från "flumperioden" 1974:
Sen ett par betydligt senare och mera representativa som jag fick i present av min fru när jag fyllde 60:
Har några tavlor av en gammal kompis som jag spelade med i mitt första band. Grym gitarrist utöver att numera vara en erkänd och prisbelönad konstnär:
sv.wikipedia.org
Sen ett par betydligt senare och mera representativa som jag fick i present av min fru när jag fyllde 60:
Vilken stad?
Vilken kul tråd, här kommer ett litet axplock av mina väggar. Nug, Makode och Naleg.
Nån som har tips på prisvärd ramverkstad som dessutom kan göra bra pris på typ 3 inramningar? Då framförallt Nuggen av dessa förtjänar bättre …
Hehe förlåt, Stockholms områdetVilken stad?
Västkustbaserad så då kan jag tyvärr inte hjälpa tillHehe förlåt, Stockholms området
Brutalt!
Vi har varit väldigt nöjda med https://www.hammarbykonst.se/Hehe förlåt, Stockholms området
Har några tavlor av en gammal kompis som jag spelade med i mitt första band. Grym gitarrist utöver att numera vara en erkänd och prisbelönad konstnär:
sv.wikipedia.org