• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: visa oss din konst

Köpte precis denna semi-limiterade invaderskulptur. Ser med spänning fram emot att få hem den!
209A2E63-189F-427D-AD94-8412EB69018C.jpeg
Häftig! Men säg mig, vad är ”semi-limiterad” för något? 😛
 
Har en hel del Andreas Gursky.

En liten del av det jag samlat på mig…

Signerad från Moderna Museets utställning av Gursky 2009.
Pyongyang IV
845991E0-654F-4A35-B1F6-136B6EDFD449.jpeg




MdbK Leipzig 2021. Nummer 187/200.
Rhein III
E661314A-A17F-4186-ABCA-369ED068E758.jpeg




Inte mest värdefull, men mest sannolikt min favorit ändå.
Bahrain I
9BF14F5A-5C99-4848-BA0A-82237F7735A0.jpeg
 
Space Invaders saker tar slut sjukt snabbt. Lyckades få en Rubiks kub i senaste släppet som får stå i hyllan. Gillar att det faktiskt är en Rubiks.

Rubiks.JPG
Ja vekligen. Rubiksen är fet, speciellt iom hans utställning med tonvis av kuber. Hade tur och fick denna Invader när de släpptes i somras. Är ju faktiskt numrerade och ”limiterad” :)
 
Jag har två tavlor som jag försöker hitta någon form av både information och värdering.
Det ända jag vet är att konstnären är Ulrica Hydman Vallien.
Tavlorna är nog relativt unika då de är målade på någon form av papper och jag kan inte googla efter bilderna.

Kan inget om konst, men vill gärna lära mig :)

Uppskattar storleken 100x70cm

PXL_20230202_183243333.jpg

PXL_20230202_183248473.jpg
 
Jag har två tavlor som jag försöker hitta någon form av både information och värdering.
Det ända jag vet är att konstnären är Ulrica Hydman Vallien.
Tavlorna är nog relativt unika då de är målade på någon form av papper och jag kan inte googla efter bilderna.

Kan inget om konst, men vill gärna lära mig :)

Uppskattar storleken 100x70cm

PXL_20230202_183243333.jpg

PXL_20230202_183248473.jpg

Några tusenlappar, det är lite svårt att uppskatta men jag höftar 3-5k, kanske något högre om du har tur. Står det något på baksidan om du vänder dom? Du är säker på att det inte är någon numrerad upplaga av ett litografi?

Är det unika målningar så går de säkerligen högre än så.

Hon var ju som du säkert vet en uppskattad glaskonstnär och dog i cancer häromåret.
 
Senast ändrad:
Några tusenlappar, det är lite svårt att uppskatta men jag höftar 3-5k, kanske något högre om du har tur. Står det något på baksidan om du vänder dom? Du är säker på att det inte är någon numrerad upplaga av ett litografi?

Är det unika målningar så går de säkerligen högre än så.

Hon var ju som du säkert vet en uppskattad glaskonstnär och dog i cancer häromåret.

Jag ska ta ner dem och ta lite mer närbilder och kolla baksidan, jag återkommer på den punkten.
Visste om att hon inte var i livet längre,ä och att hennes mer kända verk var glas. Men visste inte om cancer☹️
 
Jag ska ta ner dem och ta lite mer närbilder och kolla baksidan, jag återkommer på den punkten.
Visste om att hon inte var i livet längre,ä och att hennes mer kända verk var glas. Men visste inte om cancer☹️

Tar tillbaka det där med cancer, faktakollade precis mig själv och insåg att det var fel. Hon verkar ha gått bort plötsligt vid 79års ålder. Nåväl, det är ju rätt oviktigt egentligen.
 
@Salesmayne har forskat lite mer nu.
Det finns en text på baksidan som säger
"Ulrica HV"
"På promenad"

På baksidan finns det färgstänk och en lite stämpel i ena hörnet.

Måtten är själva verket är 76x57cm
Se bilder

PXL_20230211_213718659.MP.jpg PXL_20230211_214503369.jpg PXL_20230211_214335552.jpg

Det ser ut att vara akvareller - d.v.s. originalverk.

Ska man generalisera lite så är det inom konsten en fallande värdeskala enligt:

  • Olja på duk
  • Olja på pannå
  • Akvarell/gouache
  • Blandteknik/pastell/teckningar
  • Limiterade och signerade grafiska blad
  • Grafiska blad

Storlek och motiv är så klart också väldigt viktiga. Vad gäller åtminstone storleken så är dina jättelika.
Den dyraste akvarellen jag hittade när jag snabbt kollade runt låg på strax under 10.000 kr, men givet storleken så hade jag inte blivit förvånad om dina båda istället låg på ca 10-15.000 kr/st i värde.
 
Har några tavlor av en gammal kompis som jag spelade med i mitt första band. Grym gitarrist utöver att numera vara en erkänd och prisbelönad konstnär:


Först ut en i olja från "flumperioden" 1974: ;)
2409 - Kihman 1974.jpg


Sen ett par betydligt senare och mera representativa som jag fick i present av min fru när jag fyllde 60:
Tavlor 2023-02-22.jpg
Fina naturmotiv. Jag gillar skog, speciellt björk.

PXL_20230222_162442242-01.jpeg
 
Har några tavlor av en gammal kompis som jag spelade med i mitt första band. Grym gitarrist utöver att numera vara en erkänd och prisbelönad konstnär:


Först ut en i olja från "flumperioden" 1974: ;)
2409 - Kihman 1974.jpg


Sen ett par betydligt senare och mera representativa som jag fick i present av min fru när jag fyllde 60:
Tavlor 2023-02-22.jpg

Flummeriet var nog intressantare även om det är sämre rent tekniskt!
 
IMG_5162.jpeg
IMG_5163.jpeg
IMG_5170.jpeg


Vilken kul tråd, här kommer ett litet axplock av mina väggar. Nug, Makode och Naleg.

Nån som har tips på prisvärd ramverkstad som dessutom kan göra bra pris på typ 3 inramningar? Då framförallt Nuggen av dessa förtjänar bättre …
 
Har några tavlor av en gammal kompis som jag spelade med i mitt första band. Grym gitarrist utöver att numera vara en erkänd och prisbelönad konstnär:


Först ut en i olja från "flumperioden" 1974: ;)
2409 - Kihman 1974.jpg


Sen ett par betydligt senare och mera representativa som jag fick i present av min fru när jag fyllde 60:
Tavlor 2023-02-22.jpg

Fick ett par Kihlman till i veckan. Nu gäller det bara att hitta en vägg i ljus att hänga dom på då dom är ganska mörka. ;)
2 x Kihlman 2023-12-16.jpg


Edit: Blev inte så tokigt på vägg:
Kihlman x 2 2023-12-16 (på vägg).jpg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp