Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser mysigt utÖvernattning vid Långsjön i Paradisets naturreservat. Blåsigt så in i helvete, men med en bra sovsäck och vindskydd så kommer man långt.
Absolut! Väldigt lyckat under omständigheterna.Ser mysigt ut
Kansas har jag kikat lite på. Lite osäker på om de blir för "grova" - inte gjort min egna behovsanalys här till 100%.Har gått runt 20-25mil totalt i ett par Meindl Kansas. Fortfarande otroligt nöjd. Brukar gå att få på rea runt 1500-1600kr.
Jag kan rekommendera Timberland Brooklyn om du är ute efter ett par smidiga skor/kängor. Har gått mycket i mina, dock mestadels stig/upptrampade leder. Med impregnering så har mockan stått emot väta bra. Riktigt billiga på Footway såg jag vid en snabb sökning.Kansas har jag kikat lite på. Lite osäker på om de blir för "grova" - inte gjort min egna behovsanalys här till 100%.
De är hyffsat robusta så du bör kanske testa dem lite inomhus hemma först, om inte du åker till en butik vill säga. Vandringskängor är ju rätt personliga hur de sitter också.Kansas har jag kikat lite på. Lite osäker på om de blir för "grova" - inte gjort min egna behovsanalys här till 100%.
Trevligt! Det är rutinerat att vacca in spett som förberetts hemma, det brukar vi också göraÖvernattning vid Långsjön i Paradisets naturreservat. Blåsigt så in i helvete, men med en bra sovsäck och vindskydd så kommer man långt.
Jag är nöjd med mina Lundhags Bjerg MS Mid.Tips på bra halvhöga vandringskängor?
Behöver halvhöga pga kassa ligament, men vet inte inte mycket mer än så. Mina Diemme är lite för stela och hårda för att gå så mycket mer än 1-2 mil i.
Trevligt! Garanterat myggfrittKörde lite vintertältning i helgen. Blev runt -12 och insåg att en vintersovsäck behöver inhandlas. Funkade dock förvånansvärt bra att fylla en metallflaska med kokande vatten och slänga ner i fotändan.
Ja det är en väldigt trevlig bonus!Trevligt! Garanterat myggfritt
Ja flaska med varmt vatten e ju kanon, så länge den inte läcker
Det läget är ju drömmen!Följer tråden
Fick en muurikka av min sambo nyligen så fixade en liten plats för den på tomten. Porlande bäck i egen skog och närhet till huset gör startsträckan rätt kort! Hoppas få mer tid att vara ute i naturen.
Verkligen! Att byta lägenhet mitt i smeten mot liten gård på pendlingsavstånd känns så sjukt rätt. Mycket livskvalitet för pengarna Nu gäller det bara att nyttja det på ett bra sätt också!Det läget är ju drömmen!
I vilken stad och vad har du för pendlingsavstånd? Bara nyfiken man har ju tänkt tanken själv.Verkligen! Att byta lägenhet mitt i smeten mot liten gård på pendlingsavstånd känns så sjukt rätt. Mycket livskvalitet för pengarna Nu gäller det bara att nyttja det på ett bra sätt också!
Göteborg och har ca. 40 minuter med motorcykeln från dörr till kontorsstol i centrum. Lite mer med bil eller kollektivtrafik beroende på dagsform men inte någon större skillnad.I vilken stad och bad har du för pendlingsavstånd? Bara nyfiken man har ju tänkt tanken själv.
Är ju inte helt fel att dra på en podd och åka lite bil/MC/buss/tåg.Göteborg och har ca. 40 minuter med motorcykeln från dörr till kontorsstol i centrum. Lite mer med bil eller kollektivtrafik beroende på dagsform men inte någon större skillnad.
Det är lätt att stirra sig blind på tidsåtgången men faktum är att det sällan tar mindre än 15 minuter även om man bor centralt. För mig spelar det ingen större roll om det är 15 eller 45 minuter, bara jag mår bra där jag bor. Ett år som i år hade lägenhetslivet varit ett helvete.
Rekommenderas varmt! Trivs man inte finns ju stan kvar och då får man flytta igen
Ber om ursäkt för OT, får gottgöra det med bilder på naturen senare...
Oslagbart.Fin dag på isen med grillad korv och solsken.
Härliga bilder! Vad tycker du om bushboxen?Härlig tråd! Sjukt att jag missat den tidigare. Jag slänger in lite random bilder!
Yxan är en hultafors fritidsyxa, kniv för att batonga är en Mora robust, bushbox är eldboxen. Bahco laplander för att såga med.
Jäkligt bra. Använder den ofta. Brukar räcka med en vedbit som jag sågar i mitten och sen batongar i mindre bitar. Då kommer jag undan ganska lightweight. Det brukar räcka till både mat och kaffekokning.Härliga bilder! Vad tycker du om bushboxen?
Tack, får kolla lite mer på den.Jäkligt bra. Använder den ofta. Brukar räcka med en vedbit som jag sågar i mitten och sen batongar i mindre bitar. Då kommer jag undan ganska lightweight. Det brukar räcka till både mat och kaffekokning.
Ibland vill jag ha en större eld för både mys faktorn och värme. Men vill man vara effektiv är den superbra. Ett av mina bästa köp.