• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Outdoor-tråden

Beställde precis en Helinox Chair Zero. Ska bli intressant att se hur mycket komforten ökar jämfört med pallen man har idag. Förhoppningsvis kommer ryggen tacka en. :)
Någon som redan kör på ultralight stolar?
Helinox Chair Zero är riktigt trevlig. Jag har ingen själv men lånar mina vänners Helinox Chair Zero stolar när vi är ute flitigt ;)

Blev lite inbakad pizza idag
57A6D60A-8791-4E98-BCF6-1603617A87A5.jpeg
3D32BDDE-2E25-49E3-A813-4402852AC390.jpeg
3DD7E0E1-7FF7-4A0E-9FC8-E68A1DC2D13E.jpeg
91730019-947B-48D3-B968-3E616B6111BA.jpeg

Kul att höra, köpte nämligen utan att ha testat. :D
Tillbehöret Ground Sheet Chair Zero är grymt bra om marken är ojämn (skogen, sand mm)

Beställde precis en Helinox Chair Zero. Ska bli intressant att se hur mycket komforten ökar jämfört med pallen man har idag. Förhoppningsvis kommer ryggen tacka en. :)
Är det den på 500gram? Isf har jag den och den är riktigt skön kan jag säga. Jag har med min på strandhäng, midsommarfirande etc. Utöver till vildmarken

Tillbehöret Ground Sheet Chair Zero är grymt bra om marken är ojämn (skogen, sand mm)
Chansade faktiskt på vibramfötterna. Hoppas att de funkar hyffsat lika bra som ground sheet.
Är det den på 500gram? Isf har jag den och den är riktigt skön kan jag säga. Jag har med min på strandhäng, midsommarfirande etc. Utöver till vildmarken
Japp det är den. Låter toppen!

Har en sådan sedan två år, följer nästan alltid med. Otroligt skönt att kunna sitta ordentligt och kunna luta sig lite bakåt även om man sitter ganska lågt och ryggstödet är lågt.
Den är stark med, jag väger runt 90. Det mest skonsamma för stolen är om man tar stöd i marken med händerna när man reser sig upp.
Den är otroligt lätt, blåser lätt iväg, tänk på det när du reser dig och lämar den, så den inte råkar blåsa ner i vattnet om du sitter nära en sjö, havet etc.

Har en sådan sedan två år, följer nästan alltid med. Otroligt skönt att kunna sitta ordentligt och kunna luta sig lite bakåt även om man sitter ganska lågt och ryggstödet är lågt.
Den är stark med, jag väger runt 90. Det mest skonsamma för stolen är om man tar stöd i marken med händerna när man reser sig upp.
Den är otroligt lätt, blåser lätt iväg, tänk på det när du reser dig och lämar den, så den inte råkar blåsa ner i vattnet om du sitter nära en sjö, havet etc.
Vi brukar binda paracord från stolen till en sten. Jösses vad lätt stolen blåser iväg 😅

Tack, bra tips!

Någon som vet ett bra ställe att hitta packremmar i samma färg som på bilden?
Kajka_75[1920x1920].jpg

EDIT: Funnet

Senast ändrad:
Precis hemkommen från en två-nätters i Bråvikens Naturreservat. Kallt, blåsigt, hagel och ingen fisk, men trevligt ändå ;)
Tältplatsen går inte och klaga på.
A03A1BE6-1B06-455F-823C-974C1228E58F.jpeg

7150785D-3808-43FA-BD41-A000BF472F53.jpeg

E1A36976-0349-4FEA-91DF-099EF92C8BC4.jpeg

Var ute och pinka vid 03.30 och möttes av en fantastisk vy :D Imponerad av kameran i iPhone 12 mini. Ingen bearbetning eller filter

43E9EFF5-A0D2-4570-A6AB-F01F4DA1DB5F.jpeg

Vad är er bästa helgturstips runt storstockholm? 1 natt och 2 dagsetapper ish. Gärna möjlighet att använda vindskydd och eldstad.

Funderar på ifall jag behöver en väldigt enkel skaljacka, att använda när min Astral GTX blir lite för "rejäl".

Vad tror ni om det, och har ni några tips? Gärna inga dyra pengar.

Funderar på ifall jag behöver en väldigt enkel skaljacka, att använda när min Astral GTX blir lite för "rejäl".

Vet inte vad du tänker på med "enkel", men jag kör denna för vår/sommar bruk. Otroligt lätt och väldigt bra tycker jag iallafall.

Vet inte vad du tänker på med "enkel", men jag kör denna för vår/sommar bruk. Otroligt lätt och väldigt bra tycker jag iallafall.

Vill ha något lätt och med lite struktur. Astralen är rätt rejäl för att vara ett skal, och jag vill ha något som helt enkelt är betydligt sämre men bekvämare :)

Vill ha något lätt och med lite struktur. Astralen är rätt rejäl för att vara ett skal, och jag vill ha något som helt enkelt är betydligt sämre men bekvämare :)
Då kan jag rekommendera den jag länkade. Det enda negativa jag kan säga är att jag saknar "handfickorna" på magen.

Är själv en sucker för lightweight grejjer. Min ”riktiga” Gore tex jacka väger närmare 700 gram. Slutade med att jag aldrig tog med den ”utifall att”.

Vägde mellan arcteryx alpha sl anorak på 180 gram eller patagonia storm10 på 230 gram.

Det blev till slut patagonian. Grymt nöjd. Gör jobbet minst lika bra som min ordinarie (norröna Trollveggen) Har sido fickor också. Går på runt 3k tror jag.

Tillbaka
Topp