• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Ibland undrar jag varför folk dissar meermin så hårt. Jag har två par skor därifrån, bland annat ett par dubbelmonks jag köpte när det var inne (5-6år sedan), dessa skor har hållet sjukt bra kvalitet. Inte behövt klacka om ens än. Kanske haft tur, eller så har de gått ner sig?
Jag har inte hört någon dissa slitstyrkan, bara att de är stenhårda mot fötterna.

Ibland undrar jag varför folk dissar meermin så hårt. Jag har två par skor därifrån, bland annat ett par dubbelmonks jag köpte när det var inne (5-6år sedan), dessa skor har hållet sjukt bra kvalitet. Inte behövt klacka om ens än. Kanske haft tur, eller så har de gått ner sig?
Jag har haft två par och var verkligen nöjd med dem. Nu är båda paren utslitna och jag har gjort mig av med dem för de är inte värda att sula om. De var båda i mocka som är mjukare att gå in, men visst var de hårdare än Vass eller C&J - och det var precis vad jag väntade mig. För det priset är jag jättenöjd med kvalitet och material.

Jag har haft två par och var verkligen nöjd med dem. Nu är båda paren utslitna och jag har gjort mig av med dem för de är inte värda att sula om. De var båda i mocka som är mjukare att gå in, men visst var de hårdare än Vass eller C&J - och det var precis vad jag väntade mig. För det priset är jag jättenöjd med kvalitet och material.

Utseendemässigt var jag nöjd, men helvete vad det inte gick att använda dom. Plast i hälkappan som verkligen inte ville ge med sig. Fick sälja mina Malway och köpa ett par riktiga Galway istället ;)

Utseendemässigt var jag nöjd, men helvete vad det inte gick att använda dom. Plast i hälkappan som verkligen inte ville ge med sig. Fick sälja mina Malway och köpa ett par riktiga Galway istället ;)
Har ett par boots också, fick så jäkla mycket skav av dem, varje gång jag använde dem, så de fick stå i garderoben i typ två är innan jag gick med dem till skomakaren. Töjde ut hälen något. Inte använt dem en hel dag än, kanske ska prova... de andra är i mocka och mjukare som någon skrev ovan.
Kan ju såklart inte mäta sig med de andra dojorna man har i garderoben, men absolut värda sitt pris IMO. I synnerhet låga mockamodellerna. Tänkte prova ett par loafers till nästa säsong.

Precis lagom mycket höst idag. Skönt att få köra lite lager på lager!!
IMG_20181009_143149_274.jpg

Nya höstjackan i brun mocka från Human Scales landade idag. Här kombinerat med tassels från Loake och bomulschinos från Mason. Hiss eller diss?
29064C9E-77DF-4390-9F76-07FAF665754E.jpeg
Mycket snyggt!
Kan rekommendera masons linne/bomullsjackor om du söker nått för sommaren/våren också! Galet snygga och prisvärda (för mig iaf haha... klippte en för 1600 på engelska herr, och en för 400(!!!) på man of a kind i somras).

Mycket snyggt!
Kan rekommendera masons linne/bomullsjackor om du söker nått för sommaren/våren också! Galet snygga och prisvärda (för mig iaf haha... klippte en för 1600 på engelska herr, och en för 400(!!!) på man of a kind i somras).
Tack! Det låter som du har gjort ett par riktigt bra klipp:) jag provade deras linnejacka i somras men den kostade lite mer:angel:

Jackan är fin.

Tror jag hade föredragit knappar, men inte säker.

Jag gillar egentligen också knappar mer men har inte hittat någon med knappar som sitter snyggt på mig tyvärr.
Haft den modellen hemma iftån lite olika tillverkare men de har inte suttit bra. Fickorna i kombination med knappar gör att fallet på jackan blir lite skumt. Denna med dragkedja verkar vara riktigt trevlig och fallet bättre.

Tillbaka
Topp