• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Exekys

Cartier
Dagens från Suitsupply, Armstrong och Lee.
IMG_20200820_141820_181.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Kanske inte hängt med i modet......men ser det inte lite latjo ut när byxorna sitter uppe vid revbenen? Benen blir toklånga och man ser lite lytt ut?
Första halvan har du rätt i i vart fall! ;)

Är väl upp till personligt tycke och smak, lustigt nog ser man sällan (aldrig?) någon av oss som gillar högre byxmidjor klanka ner på folk som bär låga, som till exempel @Exekys :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Första halvan har du rätt i i vart fall! ;)

Är väl upp till personligt tycke och smak, lustigt nog ser man sällan (aldrig?) någon av oss som gillar högre byxmidjor klanka ner på folk som bär låga, som till exempel @Exekys :)
Klanka ner? Mer nyfiken fråga då jag tycker kroppen får en märklig proportion.....men det kanske ligger i tiden....
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kanske inte hängt med i modet......men ser det inte lite latjo ut när byxorna sitter uppe vid revbenen? Benen blir toklånga och man ser lite lytt ut?
Klanka ner? Mer nyfiken fråga då jag tycker kroppen får en märklig proportion.....men det kanske ligger i tiden....
Min personliga åsikt är att det är många som tar det lite väl långt, samtidigt som jag personligen gillar lite högre midja också. Hellre det än motsatsen som många män bär i form av typ Tiger-jeans och liknande.
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Dagens med nya kavajen.
Vad tycker panelen? Sitter väl som den skall?
20200831_065315.jpg
Alltid svårt att bedöma på bild. Överlag ser den bra ut. Något kort i kroppen skulle jag säga, men det är de flesta kavajerna idag. Skulle kanske göra några mindre justeringar i övrigt, armarna ser lite för långa ut. Skjortan syns inte. Det ser även ut som att det spänner något i tyget runt knappen, så kanske släppa ut midjan 1 centimeter. Men kan också vara vinkeln.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Alltid svårt att bedöma på bild. Överlag ser den bra ut. Något kort i kroppen skulle jag säga, men det är de flesta kavajerna idag. Skulle kanske göra några mindre justeringar i övrigt, armarna ser lite för långa ut. Skjortan syns inte. Det ser även ut som att det spänner något i tyget runt knappen, så kanske släppa ut midjan 1 centimeter. Men kan också vara vinkeln.

Givetvis inte enkelt att bedöma på bild. Jag är långt ifrån någon mode expert, har aldrig ens haft intresse för kläder någon gång i livet. Jag tycker bara det är jävligt snyggt att vara välklädd ;)
Ja, det spänner lite grann, något jag var lite orolig över. Dock passformen större var som att bära ett tält. Men jag jobbar även med vikten, rasar i rask takt sedan jag drog ned alkohol konsumtionen. Så den blir (förhoppningsvis) bättre med tiden. Och jag går inte med den knäppt heller.
Tack för input! Overall är det inte så pjåkigt iallafall.
 
Topp