Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med och det här kändes som ett bra pris jämfört med liknande på KS?Håller med om mycket som skrivits. Som hoarder så tycker jag bara det hela är positivt. Jag tyckte det var lite intressant med Nymans andrahandsförsäljning där en klocka var prissatt billigare än motsvarande modell på KS. Känns som en del säljare lägger på det senaste årens ökningstakt på sitt utgångspris. Utan någon som helst eftertanke och sedan hakar andra på.
Sen tror jag det sker ganska många försäljningar mellan forummedlemmar utan att de kommer upp på Köp o sälj.
Håller med och det här kändes som ett bra pris jämfört med liknande på KS?
http://www.nymansur.com/sortiment/pre-owned/pre-owned/16610/rolex-submariner-date
49tkr för 16610 från 2003, nyservad 2017.
Håller med. Frågan är när nedgången kommer på daytonan...Äsch, det är utbudet som är kasst...
En nedgång för vanliga klockor i sämre skick som åkt med upp är inget konstigt.
Menar du de gamla fina, de halvgamla fula eller den nya tuffa?Håller med. Frågan är när nedgången kommer på daytonan...
Jag tror att de kör samma i inbyte som de säljer den för sedan. Alltså använder de endast inbytesklockorna som en mellanskillnad och inget som de profiterar på. Så då gav de nog 49k för denLät onekligen väldigt bra. Undrar vad de gav för den i inbyte?
De nya "tuffa".Menar du de gamla fina, de halvgamla fula eller den nya tuffa?
Får se ikväll när Paul Newmans gamla härke ska klubbas...![]()
Precis.Sälj billigare![]()
Onekligen prisvärt jämfört med forumet. Nyservad och allt. Har vi nått peak sub?Håller med och det här kändes som ett bra pris jämfört med liknande på KS?
http://www.nymansur.com/sortiment/pre-owned/pre-owned/16610/rolex-submariner-date
49tkr för 16610 från 2003, nyservad 2017.
Onekligen prisvärt jämfört med forumet. Nyservad och allt. Har vi nått peak sub?
Nämns inget om det. Men nyservad hos AD även utan BoP är braMen den saknar väl box och cert?
Nämns inget om det. Men nyservad hos AD även utan BoP är bra
Bra?!Kollade de andra klockorn. Om box och cert finns står det "Ja". Så suben kommer utan. Men ja, priset är bra hursom![]()
Nymans tar inte inbyte på klockor utan cert (enl hemsidan) så det borde nog finnasMen den saknar väl box och cert?
Lät onekligen väldigt bra. Undrar vad de gav för den i inbyte?
Fast det är väl bara klockan för 49k ?
Ser inte att det står något om box/cert som det gör på andra rolex de har ute
Tror att marknaden i allmänt är på väg nerför backen. Regeringen skjuter väl till fram till valet sedan tror jag dippen kommer.Rimligt prissatta objekt på K&S bumpas i veckor och ibland månader utan att bli sålda. "Billigast i Europa" blir en allt vanligare mening i annonsrubrikerna. För något år sedan, eller bara för några månader sedan var det enligt min upplevelse betydligt lättare att få iväg klockorna men nu går det minst sagt trögt.
Det verkar inte bara gå trögt här på K&S, i dag hade Bukowskis auktion där anmärkningsvärt många objekt blev osålda och priserna på vissa hamnade långt under marknadsvärdet.
Här har vi ett gott exempel. En 18038 med förvisso lite halvrasslig länk gick för 61 250 kr inkl. köparprovis och en Lasse-DD gick för låga 79 625 kr inkl. köparprovis. I mitt huvud ska en 18038 i det skicket kosta runt 80 000 kr och en Day-Date med Lapis-tavla brukar väl hamna på ca 140.
![]()
Vad tror ni detta beror på? Tycker sånt här är intressant. Har det koppling till intresset av klockorna eller är det ekonomin som är hindret? Är inte speciellt insatt i fastighetsmarknaden då jag är ung och bor hemma, men är det inte snack om att det även går trögt där och det är köparnas marknad i stället för säljarnas nu? Kan det vara samma sak nu även i andrahandsmarknaden för klockor? Det är min teori. Att högkonjunkturen har nått sin topp i Sverige och att det är det som påverkar klockmarknaden
Varför letar du inte själv? Svarade i förra tråden du skapade. Kolla kaplans eller gamla auktioner och sammanställ fakta.Hej,
Startade en tråd för ett par dagar sedan om effekten på andrahandsvärdet på klockor efter finanskrisen 2008. (https://klocksnack.se/threads/andrahandsvärdet-på-klockor-efter-finanskrisen-2008.82212/#post-2062685)
Någon som vet hur priserna påverkades då? "History tends to repeat itself" så kanske vi redan har svaret på vad som kommer ske vid en eventuell ny finanskris?