• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OWG-FAIL tråden mars -22

Angående röda fail-banners
1647037398069.gif
Tror inte dom var klara när jag åkte ut. Testa nu? ;)

Skulle egentligen bara kolla till dom andra klockorna, såg att Zenithens plexi kunde må bra av lite putsning och då måste man ju också testa klockan på armen för att vara säker på att putsningen blev bra.
20220312_143221.jpg

Senast ändrad:
Skulle egentligen bara kolla till dom andra klockorna, såg att Zenithens plexi kunde må bra av lite putsning och då måste man ju också testa klockan på armen för att vara säker på att putsning blev bra.
20220312_143221.jpg
Men den är ju jädra mysig den där. Förstår att du föll dit. Förutom Zenith, vad vet du mer om den? 🙂

Men den är ju jädra mysig den där. Förstår att du föll dit. Förutom Zenith, vad vet du mer om den? 🙂
Enligt serienumret är åtminstone verket tillverkat någon gång mellan 1919-1920 och är ett Zenith cal 13" N.V.S.I i, vilket ska vara ett mycket bra verk av Zenith.
Tyvärr är den bara i förgyllt guld men med mina ringa kunskap så var det en riktigt lyckoträff och bara tur när jag ropade hem den :)

Enligt serienumret är åtminstone verket tillverkat någon gång mellan 1919-1920 och är ett Zenith cal 13" N.V.S.I i, vilket ska vara ett mycket bra verk av Zenith.
Tyvärr är den bara i förgyllt guld men med mina ringa kunskap så var det en riktigt lyckoträff och bara tur när jag ropade hem den :)
Wow! En riktig old boy alltså. 👍🏼 Pinga mig om du blir less på den. 😉

Skulle egentligen bara kolla till dom andra klockorna, såg att Zenithens plexi kunde må bra av lite putsning och då måste man ju också testa klockan på armen för att vara säker på att putsning blev bra.
20220312_143221.jpg
Den där tavlan ska man inte slicka på!

Han herr xxxx bara förövar för kommande uppdrag....

Senast ändrad:
Måste ju ändå vara klocksnacks vassaste tråd. Helt fri från fejkentusiaster.

Rockar dubbla, tråden i ära. Bildkvaliten lika bristande som självkontrollen.

Bild 2022-03-13 kl. 18.10 #2.jpg

Härligt! Ska det failas så ska det göras med stil. Stil i detta fallet är klockvalen och det faktum att bilden är tagen med en mobilkamera från tidigt 00-tal😉

Välkommen in i värmen!

Månades soundtrack:

Tillbaka
Topp