JWS
Basic
Jag tycker att detta funkar riktigt bra.Någon här som bär sin OP på läder/NATO/annat? Tänker mig att den silvriga (samt andra mer neutrala tavlor) bör vara relativt lättburen med diverse band.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att detta funkar riktigt bra.Någon här som bär sin OP på läder/NATO/annat? Tänker mig att den silvriga (samt andra mer neutrala tavlor) bör vara relativt lättburen med diverse band.
Snyggt! Är det en 115200?Jag tycker att detta funkar riktigt bra.
Vintage. En 1500 från slutet av 60-talet.Snyggt! Är det en 115200?
När jag hade en 116000 så hade jag den på lite olika bandNågon här som bär sin OP på läder/NATO/annat? Tänker mig att den silvriga (samt andra mer neutrala tavlor) bör vara relativt lättburen med diverse band.
Vart köpte du gummibanden?När jag hade en 116000 så hade jag den på lite olika band
Dem är från Zealande, grym kvalitet!Vart köpte du gummibanden?
Cool, skall kolla på dessa, tack för info. Gillar skarpt när gummit slutet sig runt boetten för en integrerad lookDem är från Zealande, grym kvalitet!
Rubber Strap for Rolex Oyster Perpetual 36mm (6 digits) - ZEALANDE
Personalize your watch Rolex® Oyster Perpetual 36mm 116000 with FKM ZEALANDE® rubber straps. They provide you with incredible comfort, flexibility and ruggedness.zealande.com
När jag hade en 116000 så hade jag den på lite olika band
Mycket bra! 34an?Så galet nöjd med denna!
39:an, alla index är lika långa, på 34:an är 3,6,9 längreMycket bra! 34an?
Dem är från Zealande, grym kvalitet!
Personalize your watch Rolex® Oyster Perpetual 36mm 116000 with FKM ZEALANDE® rubber straps. They provide you with incredible comfort, flexibility and ruggedness.zealande.com
Det orangea gummit är riktigt läckert!Det är nånting med oranget gummi som är så bra! Riktigt sexig tycker jag. Måste sett löjligt bra på sommarn
Kommer inte riktogt ihåg om jag ska vara ärlig men troligen!Förresten, gällande sista bilden på läder - använder du curved spring bars?
Rycker i mig... en panerai med vit tavla och oranget gummi? Otroligt bra sommarklocka!Det orangea gummit är riktigt läckert!
Kan man använda original springbars i Zealande gummit?Dem är från Zealande, grym kvalitet!
Jag kommer ärligt inte ihåg vad jag använde, om det var de jag fick med eller orginal. Skriv till Zealande på IG så svarar han på det!Kan man använda original springbars i Zealande gummit?
Det där blev kanon!Det är nånting med oranget gummi som är så bra! Riktigt sexig tycker jag. Måste sett löjligt bra på sommarn
Den olivgröna är fin. Provade en som Nymans hade i mars 2021 i sitt pre-owned sortiment. Den var uttagen 2020 och i gott skick. Dom ville ha 55 för den då.Grämer mig så oerhört att jag inte slog till på en 114200 med den olivgröna eller lila tavlan innan de blev discontinued.
Ja för 55' hade det varit ett givet köp idagDen olivgröna är fin. Provade en som Nymans hade i mars 2021 i sitt pre-owned sortiment. Den var uttagen 2020 och i gott skick. Dom ville ha 55 för den då.
Men den lär väl ha stuckit iväg i pris nu.
Hade jag köpt en sån idag så skulle jag scoutat efter en easy link som komplement.
Dock kändes den aningen liten för min 17,5 cm handled men det var nog mest ovant.
Japp troligtvisJa för 55' hade det varit ett givet köp idag
Provade också den och tyckte den var lite för liten. Jag tyckte dock att den var för dyr. Sålde min 36a för 37,5 bara ngn månad innan . Mycket har hänt på mindre än 2 årJa för 55' hade det varit ett givet köp idag
Oj ja det har sannerligen hänt en del i prisutvecklingen därProvade också den och tyckte den var lite för liten. Jag tyckte dock att den var för dyr. Sålde min 36a för 37,5 bara ngn månad innan . Mycket har hänt på mindre än 2 år
Om den som till slut köpte klockan läser det här, hör av dig! Jag köper denProvade också den och tyckte den var lite för liten. Jag tyckte dock att den var för dyr. Sålde min 36a för 37,5 bara ngn månad innan . Mycket har hänt på mindre än 2 år
Har samma handledsomkrets som du (ser dock ut som att dina handleder är rätt platta?) och velar fortfarande i den frågan. En sak jag dock kan säga är att en 34:a med ljus tavla ser visuellt större ut. Har provat OP34 i både rosa (i brist på den silvriga) samt blått och kan säga att den blåa såg markant mindre ut.Hallå alla,
Jag har tidigare fått grym hjälp på detta forum, så tänker att jag slänger ytterligare en fråga här med.. Jag har ganska smal handled (15.5cm) och smal byggd, så undrar om ni tror att OP 34mm kommer att passa mig?
Jag har jämfört OP 34m och DJ 36mm. Första anblick och känsla var att OP 34mm kändes liten, men nu när man kikar på bilderna så ser den ändå ut att passa mig? Vad tycker ni och vad är era erfarenheter?
Sorry för värdelösa bilder.. är ganska dålig på wrist shots...
Vilken stjärna du är! Tack!!Har samma handledsomkrets som du (ser dock ut som att dina handleder är rätt platta?) och velar fortfarande i den frågan. En sak jag dock kan säga är att en 34:a med ljus tavla ser visuellt större ut. Har provat OP34 i både rosa (i brist på den silvriga) samt blått och kan säga att den blåa såg markant mindre ut.
EDIT: Här har du en länk till mitt tidigare inlägg i tråden med foton på både 36 samt 34mm med ljusare tavlor. Mina handleder är dock inte platta, utan relativt runda.