• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Tack för inspo @Hebbe
Dags att damma av denna nu när solen har börjat titta fram 🌞

6F50D6E7-E659-4EBE-B660-B0A03BBD1505.jpeg

Efter mycket velande emellan 34mm och 36mm känner jag att jag bestämt mig för den sistnämnda. Får se när den anländer, lär bli om ett tag.

Är min gissning rätt - att silver är en mindre populär färg bland 36/41mm? Verkar som att de flesta som dyker upp här är de färgglada varianterna samt ibland svart eller blå tavla. :)

Trevlig klocka det där! 36mm?

Vad tycker du om den jämfört med Explorer 114270? ;- )
Yes det är en 36a med refnr 126000.
114270 är en grym klocka :)
Det jag främst gillar mer på OPn är claspen och easy link.
Bra för varma sommardagar och det var väl egentligen anledningen till att min Explorer fick lämna.
Men nu är man ju sugen på en sån igen ;)
Bifogar en gammal bild för lite nostalgi.
1646998929037.jpeg

Yes det är en 36a med refnr 126000.
114270 är en grym klocka :)
Det jag främst gillar mer på OPn är claspen och easy link.
Bra för varma sommardagar och det var väl egentligen anledningen till att min Explorer fick lämna.
Men nu är man ju sugen på en sån igen ;)
Bifogar en gammal bild för lite nostalgi.
1646998929037.jpeg
Sitter som en smäck den där! Riktigt bra modell och bättre proportioner mellan länk och klocka än den nuvarande tycker jag.

Men kan man inte ha både en OP36 och en Exp 36? ;- )

Coral känns riktigt spännande som tavla. Antar att man måste prova en för att förstå. :- )
(har bara provat grön och gul än så länge)
Det var faktisk äldsta sonen som fick välja färg när jag köpte den och han gillade coral :)
Som tur var så har coral varit min favorit också, men som du säger så behöver man nog se dom i verkligheten för att få en bra uppfattning av hur dom ser ut. Några av färgerna gillade jag inte alls i verkligheten och några var bättre än förväntat.

Tillbaka
Topp