• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

JK_ona

Breitling
Snyggt!! Missade ditt inlägg så mitt senaste inlägg kan man glömma.

Vad fick du för prognos när du började köa? Och så gärna upp med fler bilder, den där är en riktig fullträff!
Ungefär 4-6 månader trodde dom från början. Då hade jag typ köplats 6, var inne med jämna mellanrum och frågade status.
Var typ plats 4 efter ett år och plats 2 för några månader sedan 😀
 

JK_ona

Breitling
.
 

Bilagor

  • D1D08D4F-2F3B-4B2F-A12F-1096378D26AF.jpeg
    D1D08D4F-2F3B-4B2F-A12F-1096378D26AF.jpeg
    459.6 KB · Visningar: 36
  • E7907E4F-F56B-4C87-94E2-C4B228934B81.jpeg
    E7907E4F-F56B-4C87-94E2-C4B228934B81.jpeg
    370.7 KB · Visningar: 35
Riktigt fin klocka! Grattis :)
JK_ona har du betalat någon handpenning eller bara stått i kön? Var plockade du ut den?
Jag har nu väntat 6 månader + på min svarta 126000 med handpenning hos RobE. De säger alltid olika tidsintervall 🤣 från 4 månader till 6-12. Hoppas bara den kommer innan årsskiftet
 

JK_ona

Breitling
Riktigt fin klocka! Grattis :)
JK_ona har du betalat någon handpenning eller bara stått i kön? Var plockade du ut den?
Jag har nu väntat 6 månader + på min svarta 126000 med handpenning hos RobE. De säger alltid olika tidsintervall 🤣 från 4 månader till 6-12. Hoppas bara den kommer innan årsskiftet
Tackar! Nej, behövde inte lägga någon handpenning. Köpt hos Krons. Dom sa att det varit väldigt dålig tilldelning av just denna modellen. Lär ju vara ganska så frustrerande även för AD att inte heller veta leveranstid.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Den där tavlan är riktigt bra! Ångrar lite att jag inte slog till på den sommaren 2020 när AD hade en inne.. 😅 Nöjd med min svarta 126000 men den där… 🤯
Tackar! :) Köpte den för snart 2 år sedan med tanken om att det eventuellt skulle bli en kortvarig bekantskap men märkte snabbt att jag ofta valde den, så kommer nog få stanna ett bra tag :)
 

Patriik

Omega
2-Faktor
Fick också höra i Malmö på Bergströms att tilldelningen var väldigt låg på OP. Detta var i början av Juni.
 

phille87

Cartier
La mig på kö i januari hos Nymans. Fick då besked 10 mån. Men det låter ju som att det förmodligen blir 2 år +.

Någon annan som köpt en annan färg på urtavlan? Undrar om man kan göra det och isåfall vilka färger kan man välja på? Antar att man endast kan köpa färgerna som är
I bassortinentet dvs typ blå svart och att de andra färgerna såsom gul röd osv ej kommer kunna köpas separat?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
La mig på kö i januari hos Nymans. Fick då besked 10 mån. Men det låter ju som att det förmodligen blir 2 år +.

Någon annan som köpt en annan färg på urtavlan? Undrar om man kan göra det och isåfall vilka färger kan man välja på? Antar att man endast kan köpa färgerna som är
I bassortinentet dvs typ blå svart och att de andra färgerna såsom gul röd osv ej kommer kunna köpas separat?
Stämmer, färgerna som utgått är exchange only.
 

Robbanc76

Cartier
Idag har jag för första gången tagit av länken på min OP.
20220715_111632.jpg
20220715_111455.jpg


Jag visste att det inte skulle vara blankpolerat mellan bandhornen MEN visste inte att boetten var urfräst för att passa in med länken bättre.
20220715_111321.jpg


Behöver jag säga att länken åkte på direkt? 😊
 

JW89

Breitling
Idag har jag för första gången tagit av länken på min OP.
20220715_111632.jpg
20220715_111455.jpg


Jag visste att det inte skulle vara blankpolerat mellan bandhornen MEN visste inte att boetten var urfräst för att passa in med länken bättre.
20220715_111321.jpg


Behöver jag säga att länken åkte på direkt? 😊
20220715_111321.jpg
Måste vara något nytt påfund? Ser att du har en 2020 års ref.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Idag har jag för första gången tagit av länken på min OP.
20220715_111632.jpg
20220715_111455.jpg


Jag visste att det inte skulle vara blankpolerat mellan bandhornen MEN visste inte att boetten var urfräst för att passa in med länken bättre.
20220715_111321.jpg


Behöver jag säga att länken åkte på direkt? 😊
När jag såg första bilden på det bruna höll jag på att spy i munnen men alltså det blåa fungerade förvånansvärt bra?! Jag tycker det var en riktig hit faktiskt, sjukt otippat!

Jag visste heller inte att de hade fräst ur för att länken skulle sitta bättre, ballt!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor

Super_Trooper

Breitling
Just en svart 41 skulle jag tippa kanske 6-12mån? När jag hämtade ut min Explorer och pratade OP frågade jag om 36mm Grön. Fick då till svar att det var ca. 18-24mån. Men då är den modellen svårare att få tag på.
Känns inte som att alla får samma möjlighet att "stå i kö" när jag var förbi en AD i veckan så fick jag ett väldigt tydligt "nej tyvärr" när jag frågade efter en grön 41 och sa väldigt tydligt att jag vill stå i kö.
 

Super_Trooper

Breitling
Tyvärr är det så, har du någon historik med AD och vart var det?
Tyvärr så har jag ingen historik hos AD än. Har under en längre period funderat på att köpa men aldrig riktigt kommit till skott :)
Butiken befinner sig i Stockholm.

Jag fick tippset idag av en bekant att köpa en annan klocka som finns i lager och bygga upp en relation men det känns också lite sisådär :S

Någon som har idéer på hur jag kan fortsätta framåt?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tyvärr så har jag ingen historik hos AD än. Har under en längre period funderat på att köpa men aldrig riktigt kommit till skott :)
Butiken befinner sig i Stockholm.

Jag fick tippset idag av en bekant att köpa en annan klocka som finns i lager och bygga upp en relation men det känns också lite sisådär :S

Någon som har idéer på hur jag kan fortsätta framåt?
"Att köpa en annan klocka" är ju tyvärr ingen garanti för att du de skriver upp dig. Det mest raka är nog att fråga vad som krävs för att skriva upp sig (japp situationen är helt sjuk....).
Jag är den sista att försvara gråhandlare men om du vill handla klockan i Sverige så håll ögonen öppna på KS K&S eller kika hos någon av de som annonserar här(?). Skulle däremot inte lägga mer än 10% över list hos en gråis. Priserna är ju på väg ned nu på andrahandsmarknaden så det kanske kan leda till något vettigt.
 

Super_Trooper

Breitling
"Att köpa en annan klocka" är ju tyvärr ingen garanti för att du de skriver upp dig. Det mest raka är nog att fråga vad som krävs för att skriva upp sig (japp situationen är helt sjuk....).
Jag är den sista att försvara gråhandlare men om du vill handla klockan i Sverige så håll ögonen öppna på KS K&S eller kika hos någon av de som annonserar här(?). Skulle däremot inte lägga mer än 10% över list hos en gråis. Priserna är ju på väg ned nu på andrahandsmarknaden så det kanske kan leda till något vettigt.
Tack för tippsen! Jag ska spana lite i "Handla - Säljes, bytes" tråden för att se om det dyker upp vettiga priser.

Ursäkta alla dumma frågor :S
De flesta verkar vilja skicka varan ser det ut som. Jag som är lite försiktig av mig skulle gärna vilja ses vid en urmakare som kan verifiera äktheten hos klockan. Hur sannolikt är det att det går att genomföra?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tack för tippsen! Jag ska spana lite i "Handla - Säljes, bytes" tråden för att se om det dyker upp vettiga priser.

Ursäkta alla dumma frågor :S
De flesta verkar vilja skicka varan ser det ut som. Jag som är lite försiktig av mig skulle gärna vilja ses vid en urmakare som kan verifiera äktheten hos klockan. Hur sannolikt är det att det går att genomföra?
Finns inga dumma frågor 😉

Gällande äktheten så köper man ju säljaren. GG tråden är A&O.
 
Topp