• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

JDQ

Panerai
2-Faktor
E2FB5B82-8EC9-4439-ACDC-C814AF8AFBF7.jpeg
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Hade på mig denna hos AD igår för att stämma av om storleken var det jag förväntade mig (önskar svart urtavla) - färgen är alltså otroligt klockren IMO och är nog den jag hade tagit över alla andra färger. Okej, kanske att den ligger strax under den turkosa men ändå.

Grattis till ett bra köp!
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hade på mig denna hos AD igår för att stämma av om storleken var det jag förväntade mig (önskar svart urtavla) - färgen är alltså otroligt klockren IMO och är nog den jag hade tagit över alla andra färger. Okej, kanske att den ligger strax under den turkosa men ändå.

Grattis till ett bra köp!

Tack!
Kan bli att jag behåller till min dotter.
Rosa och gul är helt klart favorit.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Någon här som sett gränsbevakarna där de beslagtar en gul OP? Förstår om personen ifråga inte vill outa sig men någon som känner till efterspelet vore det intressant att veta vad påföljden blev?

Bakgrund: en klocknörd som tar in en OP som han missat att deklarera för och den blir beslagtagen där misstanken är tullbrott
 

Rulle

Audemars
Någon här som sett gränsbevakarna där de beslagtar en gul OP? Förstår om personen ifråga inte vill outa sig men någon som känner till efterspelet vore det intressant att veta vad påföljden blev?

Bakgrund: en klocknörd som tar in en OP som han missat att deklarera för och den blir beslagtagen där misstanken är tullbrott
"missat":hilarious:
 

Viccehog

Omega
Det är dags att sälja min blåa 39mm 114300, årsmodell 2020. Jag tycker att det är lite svårt med prissättning. Luxurywatches har en 2018 för 95 ute till salu.
Någon som har lite input att dela med sig av?
 

Edvin_00

Omega
Vad är de viktigaste skillnaderna mellan en svart oyster perpetual samt en explorer 1a förutom det estetiska? Hur skiljer sig kötider hos en AD om man ändå kan tänka sig att stå i kö ca 5 år?
 

Lello

Omega
Kan tänka mig att kötiderna är snarlika.
Nämnvärt att nya Explorer bärs aningen mindre än OP, tycker den snarast påminner om 114200 i size. D v s någonstans emellan gamla 34an och nya 36an.

Personlig preferens vad gäller svart utan datum är helt klart 114200 > 124270 > 126000.
 
Topp