• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

image0.png

Det där är från juli 2021

Vet att det var 62 450 kr innan hösten iaf. :) Juni 2022 rättare sagt.

De senaste priserna
60250
62450
65650
Tusen tack! :)

Förresten, får jag fråga hur det ser ut med halvlänkar till 126000? Hört att det ej finns, men finns det halvlänkar till en annan modell som passar?

Jag är så glad att jag bodde i Tyskland när den lokala butiken ringde och sa att dom kunde leverera. Då kostade den 52000 (2021), vilket jag tycker är rimligt för en OP. Alla dessa prishöjningar börjar bli löjliga.
E741929A-CAD2-4B3B-A112-66C1C768BEFB.jpeg

Jag är så glad att jag bodde i Tyskland när den lokala butiken ringde och sa att dom kunde leverera. Då kostade den 52000 (2021), vilket jag tycker är rimligt för en OP. Alla dessa prishöjningar börjar bli löjliga.
Ja 52tsek var längesen :(. Nu får man vara glad att man får köp vilken Rolex som helst, och att den inte blir ännu dyrare medan man väntar :)

I Sverige tror jag de var ca 10 000 dyrare redan när de släpptes jag tar inte gift på det men oavsett det så är jag extremt nöjd med min ögonsten också
CA677010-FEDD-42D4-8DFE-35B36FC81AD6.jpeg

Riktigt härlig klocka, älskar länken som sitter helt perfekt på mig samt den blåa sunburst-tavlan. Fick dock tag på en 116200 som jag sökt så länge så denna får vandra vidare…👑

Bilagor

• 9484AAB0-E5B8-4A29-A8E5-BAFAE6EF83AD.jpeg
    9484AAB0-E5B8-4A29-A8E5-BAFAE6EF83AD.jpeg
    442.6 KB · Visningar: 14
Måste varit skitig lins.
Ser att andra bilder tagna idag ser likadana ut.

AD8D36F9-A4CB-4BC1-93CF-E0497566E74D.jpeg
Haha... ja - det ser ut som att de varit rejält på fyllan hos Rolex när de applicerade den där texten... Ser ut som att kameran haft något filter igång som försöker "jämna ut" texten??

Nåväl - många trevliga klockor i alla fall (den gröna är nog min favorit!) :)

• Like
Reactions: SWC
Haha... ja - det ser ut som att de varit rejält på fyllan hos Rolex när de applicerade den där texten... Ser ut som att kameran haft något filter igång som försöker "jämna ut" texten??

Nåväl - många trevliga klockor i alla fall (den gröna är nog min favorit!) :)
Förmodligen.. Tog bilderna tidigt imorse innan FedEx hämtade upp.

Har i princip varit OWG med denna sedan den köptes 2021...
Var först lite skeptisk till 34mm, men den funkar till allt, till kostymen, sportig, sticker inte ut, kan badas, väger typ inget, med andra ord en perfekt all around.
IMG_8184.jpg
Vilken skönhet! Storleken är ju klassisk i min mening.
Vad mäter handleden om man får fråga?

Vilken skönhet! Storleken är ju klassisk i min mening.
Vad mäter handleden om man får fråga?
Älskar sunburst tavlorna, det ger klockan så mycket mer karaktär.
Jag har ca 16.5cm runt handleden, så klarar dessa mindre ganska bra.
Skulle säga att DJ36 är min sweetspot, men har några 40mm också, men det beror på vad klockan mäter lug to lug, får absolut inte sticka "utanför" imo :)

Älskar sunburst tavlorna, det ger klockan så mycket mer karaktär.
Jag har ca 16.5cm runt handleden, så klarar dessa mindre ganska bra.
Skulle säga att DJ36 är min sweetspot, men har några 40mm också, men det beror på vad klockan mäter lug to lug, får absolut inte sticka "utanför" imo :)
Håller med dig.
Min handled mäter 17,3cm och efter att ha drabbats av total storleksdysfori har jag sålt av allt. Är för tillfället OWG med en Casio F91W och älskar storleken.
Väntar nämligen själv på en OP34 fast med svart tavla 😍

Håller med dig.
Min handled mäter 17,3cm och efter att ha drabbats av total storleksdysfori har jag sålt av allt. Är för tillfället OWG med en Casio F91W och älskar storleken.
Väntar nämligen själv på en OP34 fast med svart tavla 😍
För mig är OP34 en fulltruff, skulle man klaga på något så är det att låset inte har fler "micro" justeringar än en.
Det är alltså väntetid på OP34 också, hur länge har du fått vänta och när är planerad leverans?

För mig är OP34 en fulltruff, skulle man klaga på något så är det att låset inte har fler "micro" justeringar än en.
Det är alltså väntetid på OP34 också, hur länge har du fått vänta och när är planerad leverans?
Det finns väl tre lägen i låset och dessutom easy-link?

Tillbaka
Topp