• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Använd nästan varje dag sedan jag plockade ut den!💚

IMG_1060.jpeg
Samma här
L1010192.jpeg

Tiffany har aldrig riktigt lockat mig men jag är väldigt, väldigt sugen på celebration. Verkar knepig att få tag på dock. Rosa kanske kan vara kul som tröstpris 😊
Ja Nymans fick väl in typ 2 förra året och samma i år(?).
Lite lustigt att de olika färgerna i retrospekt var ”iskalla” första månaderna efter W&W. Sedan runt aug tog det fart.

Lite lustigt att de olika färgerna i retrospekt var ”iskalla” första månaderna efter W&W. Sedan runt aug tog det fart.
Det verkar väldigt olika dock. Var inne på WoS i hudson yards för några veckor sen och de hade sett ett par celebration per år men inga(!) av de andra färgerna. Kanske tänker kronan att det mest säljs ädelmetall i NYC 😂

Knappast iskalla vid släpp..
Hade 4000$ uppsida på min första 41:a som jag fick tidigt. Såhär i efterhand hade det ju inte skadat om den låg och marinerade i lagret ytterligare något år.

Knappast iskalla vid släpp..
Hade 4000$ uppsida på min första 41:a som jag fick tidigt. Såhär i efterhand hade det ju inte skadat om den låg och marinerade i lagret ytterligare något år.
Bara att gratulera. 🙂
Men likväl så fanns det en del handlare som hade svårt att sälja de första exen. Blev själv erbjuden en tidigt men hade ögonen på annat (vilket jag ångrar idag) 🤷🏻‍♂️

Celebration är cool men ser ej hur ofta jag ska använda den, fick lista på denna istället för Tiffany eller Rosa för det kunde dem ej ordna så frågan är vad som är mest tilldelning på. Lär ju ta sin tid men kul om den kommer en vacker dag.

Om du menar när de färgade OPs släpptes så släpptes de inte under W&W, de släpptes i början på september 2020 och de gjorde det i samband med att de också släppte en "ny" sub.

Menar du 2 st celebration? Någon som har en kvalificerad gissning hur flödet med OPs ser ut till svensk AD för övriga färger?
I samband med att jag hämtade en klocka runt april 2021 fick jag statistik uppläst för mig. (Nu var det länge sedan och flera har ju slutat tillverkats så ta det för vad det är) men då var en procentuell fördelning mellan alla färger, jag fick exakta % men jag kommer tyvärr inte ihåg:
Gul en bit under 10%
Turkos runt 10%
Röd, rosa och grön låg mellan 12-17% har jag för mig i nämnd storleksordning.

Resterande var de mer ”vanliga” färgerna.

Jag gissar att de fortsatt producerar mest av de vanliga färgerna men har inget som backar upp detta och sedan dess har ju några färger gått i graven och celebration tillkommit också. Det är ju inte svar på din fråga men intressant ändå, tycker åtminstone jag, och det kanske går att göra någon kvalificerad gissning utifrån detta.

Tillbaka
Topp