• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Sporty vs dressy 1-0
IMG_20200627_142313.jpg
Sportigt o fräscht med vit tavla :):)
 

Wolfie79

Breitling
Jag har verkligen fastnat för Rolex OP 39mm, och just nu väntar jag på att någon här vill sälja sin. Men jag är kluven mellan den blå och den svarta, och även supercaset. Får känslan av att super case inte kommer funka så bra med läder. Någon som vet om OP finns utan super case?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har verkligen fastnat för Rolex OP 39mm, och just nu väntar jag på att någon här vill sälja sin. Men jag är kluven mellan den blå och den svarta, och även supercaset. Får känslan av att super case inte kommer funka så bra med läder. Någon som vet om OP finns utan super case?
Vad är super case?
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Får inte en bra fit på min op36:a, jag justerar vid microjusteringen i spännet men det blir antingen för stort eller för litet. Tror ni kan kan hamna mitt emellan om jag skulle sitta dit/ta bort en länk? någon som vet? Detta börjar irritera mig så pass så jag snart kör på natoband istället :D
 

Rulle

Audemars
Får inte en bra fit på min op36:a, jag justerar vid microjusteringen i spännet men det blir antingen för stort eller för litet. Tror ni kan kan hamna mitt emellan om jag skulle sitta dit/ta bort en länk? någon som vet? Detta börjar irritera mig så pass så jag snart kör på natoband istället :D
om du hittar en lämplig ad eller en person med bra kontakter så kan du kanskd få tag på en halvlänk till en explorer 1 som går att skruva på din klocka
 

David71

Rolex
2-Faktor
Får inte en bra fit på min op36:a, jag justerar vid microjusteringen i spännet men det blir antingen för stort eller för litet. Tror ni kan kan hamna mitt emellan om jag skulle sitta dit/ta bort en länk? någon som vet? Detta börjar irritera mig så pass så jag snart kör på natoband istället :D
En länkbit är 10mm och det är 3mm mellan hålen i spännet. Tar du bort en länkbit och har på yttersta hålet blir länken ca 4mm kortare än om du istället har kvar länkbiten och har på innersta hålet.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
om du hittar en lämplig ad eller en person med bra kontakter så kan du kanskd få tag på en halvlänk till en explorer 1 som går att skruva på din klocka
det vore drömmen(easy-link alltså), har en annons ute här för att köpa en. Sökt runt på internet men inte hittat något, skulle till och med kunna tänka mig att sätta på en från en kopia.
 

Rulle

Audemars
det vore drömmen(easy-link alltså), har en annons ute här för att köpa en. Sökt runt på internet men inte hittat något, skulle till och med kunna tänka mig att sätta på en från en kopia.
pratar inte om easylink men även det kan man sno rakt från en expy1 men expy1 säfs ha vanliga halvlänkar med!

vet att där finns en tråd på WUS om just easylinks och halvlänkar till OP36 & 34 där man får exakta reservdelsnr hos rolex

finns säkert någon här som har en expy1 som kan hjälpa dig att skaffa en halvlänk om inte ad vill/vågar sälja det till dig
 

BrianFallon

KS Explorers Club
pratar inte om easylink men även det kan man sno rakt från en expy1 men expy1 säfs ha vanliga halvlänkar med!

vet att där finns en tråd på WUS om just easylinks och halvlänkar till OP36 & 34 där man får exakta reservdelsnr hos rolex

finns säkert någon här som har en expy1 som kan hjälpa dig att skaffa en halvlänk om inte ad vill/vågar sälja det till dig
all right! jag har ju en expy, ska kika i lådan om jag hittar någon halvlänk!
 

BrianFallon

KS Explorers Club
pratar inte om easylink men även det kan man sno rakt från en expy1 men expy1 säfs ha vanliga halvlänkar med!

vet att där finns en tråd på WUS om just easylinks och halvlänkar till OP36 & 34 där man får exakta reservdelsnr hos rolex

finns säkert någon här som har en expy1 som kan hjälpa dig att skaffa en halvlänk om inte ad vill/vågar sälja det till dig
Jag har då inga halvlänkar varken på eller till min 214270 mk2 :/
 

Rulle

Audemars
Jag har då inga halvlänkar varken på eller till min 214270 mk2 :/
bara att googla på
https://www.watchuseek.com/threads/where-to-buy-a-half-link.4661065/
tog mig 10 sekunder att hitta denna länken å där ser du OP36 med halvlänkar men tyävrr står ej numret för delen i just den tråden men där finns iallafall 2 olika trådar på WUS där dom skrivit ut reservdelsnumret eftersom vissa rolex AD är helt värdelösa när det kommer till reservdelar
när jag hade en DJ 36a innan så visste inte ens 2 olika svenska ad´s om att där fanns xl länkar till dessa men när man sen kom tillbaka med reservdelsnumret så var dom inte lika kaxiga
 

evki

Audemars
2-Faktor
Är det någon som vet om det finns kalenderlösa Oyster med en lackerad tavla, dvs inte sunburst?
 

Timer

Panerai
Nu har jag 3 OP,s, fragan om inte den nya Harleyn ar favvo, trevlig dag OP lovers
C457E9DE-2CF0-4D04-88B0-41E97B665CBB.jpeg
Denna tavla är ju verkligen lite annorlunda, sett sedan länge att det går att fynda dem på Chrono24 (well det var 1-2 år sedan, nu har även dessa skjutit upp efter den allmänna prishöjningen på OP i butik).

Jag gillar den också! Men tyvärr inte budget för fler OP :)

Fråga: varför "Harley"?
 
Topp