• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Kör 34. Jag har 18.5 runt handleden och tycker den sitter bäst.

3AFA960E-C77F-4B07-9C54-213360E7F421.jpeg
67E599EE-33F9-4FDC-B35C-D74A4583335B.jpeg
Fruktansvärt fin Jerico! Ja den ser ut att sitta som en smäck på dig! Får ta mig till en AD snart och verkligen prova alla modeller!
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Lyckades behålla min förra OP36 med steel-tavla i hela tre veckor innan jag sålde den. Kändes som att det inte var något för mig.. men nu finns begäret där igen! Är ju faktiskt en väldigt välbalanserad och enkel klocka som funkar till mycket. Var nog helt enkelt fel färg på tavlan för mig bara. :D:D

White grape har lockat flera gånger men vitt är ju riktigt snyggt!
 

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Gillar min white grape skarpt men har 3 av 5 klockor med ljus sunburst och där känns det som att opn är den som passar bäst att byta färg på. Söker numera efter blå tavla i byte eller en lös blå tavla. Om någon ser en lös blå tavla till Op36. Får ni gärna Pma mig:):)
Vore ultimat att ha båda.
IMG_20200521_110739.jpg
 

jla

Omega
Bara det faktum att man faktiskt kan gå in i en butik och köpa den där + att den är så jäkla snygg gör att jag hellre tar den än en Explorer :)
36mm är grymt också!
Var kan man göra det? :) Var in på Nymans och Rob för några veckor sedan, flera månaders väntetid. :(

Edit: Inte för att det är kö, utan för leveranserna/produktion har stått still iom Corona.
 
Senast ändrad:

Lello

Omega
Upplever precis samma sak. Dubbelindex på bild avskrämde mig men irl tycker jag inte alls att de var lika framstående.
Håller inte med :)
Majoriteten verkar köra på 36 eller 39. Ni som föredrar 36, har ni provat 34? Personligen tycker jag inte att den upplevs särskilt mycket mindre än en 116200 t ex.
C:\Users\lpinton\AppData\Local\Temp\1\msohtmlclip1\01\clip_image001.jpg
 

Bilagor

  • op.jpg
    op.jpg
    507.8 KB · Visningar: 5

Shadow

Omega
2-Faktor
Håller inte med :)
Majoriteten verkar köra på 36 eller 39. Ni som föredrar 36, har ni provat 34? Personligen tycker jag inte att den upplevs särskilt mycket mindre än en 116200 t ex.
C:\Users\lpinton\AppData\Local\Temp\1\msohtmlclip1\01\clip_image001.jpg

Svart tavla och 34 mm är otroligt clean och underskattad. Kör själv en Datejust 116234 med svarta tavla och tycker inte det är enorm skillnad även om Datejust är en annan modell.
 

Lello

Omega
Svart tavla och 34 mm är otroligt clean och underskattad. Kör själv en Datejust 116234 med svarta tavla och tycker inte det är enorm skillnad även om Datejust är en annan modell.
Ja. Sedan mitt inköpt av OP 34 med grön tavla har jag faktiskt börjat överväga att gå ifrån "notorisk OWG" och införskaffa både en vit och en svart. Skulle ju bli en riktigt schysst trio. :)
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Första Rollen! :cigar:

20200702_182440.jpg

Velat som fan sista året.. Hade trattat ned kandidaterna till fyra stycken så tidigt som i november-december. 114300, 116000, Expy 1, samt Heuer Monaco.

- OP för att de är så sjukt gångbara, är jävligt svag för sportdressare överlag. Borstad länk är dessutom ett kraftigt plus.
- Expyn rent allmänt, farhågan var dock att den i allt för stor utsträckning skulle konkurrera med Speedy Pro
- Monacon anser jag är den coolaste dinkan som finns, nackdelen är dock dess storlek (och numera pris, sett till ev andrahandsvärde)

Kändes som att det var dags för Rolex, och var på vippen att slå till på just denna kring årsskiftet - där nånstans kom prisökningen, vilket gjorde att jag tvekade.

Fram och tillbaka, klippte nästan Monacon över disk med hygglig rabatt - men storleken gjorde återigen att jag backade. I mars ställde jag mig på lista för Expy 1, och har varit ganska tillfreds med det. Ända tills jag på nytt prövade denna (och 116000) för en vecka sedan - då började jag vackla.

Funderat i dagarna sex, så idag klippte jag den större av dem. Gillar klockor runt 38-39 mm, och även om 36an satt (minst lika) bra på armen, så trumfade 39 mm till slut - jag är ganska lång i övrigt, även om handlederna är knattiga. Helhetsintrycket blev helt enkelt bättre, och i slutändan var det bara de arabiska sekundindexen som vägde över till 36ans fördel.

I mitt tycke en våldsamt bra sidekick till Speedy Pro, det här!
20200702_200522.jpg

Är sjukt nöjd just nu! :)
 
Senast ändrad:

Rulle

Audemars
Efter att ha haft denna i köptarmen sedan ett antal år dök det äntligen upp ett bra ex till bra pris. Riktigt nöjd och som många konstaterat gör den sig verkligen inte rättvisa på bild. 15-16 ish handled har jag för mig.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
jag skulle lätt kunnat köpt en svarta och loggat ur här ifrån för gott!!
schysst modell som inte är för stor men ändå stor nog för att synas på lite mindre handleder.
har själv 17cm och har varit sugen på en sån ända sen jag såg den senaste svarta index tavlan!

får såna vintage vibbar av den!
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Efter att ha haft denna i köptarmen sedan ett antal år dök det äntligen upp ett bra ex till bra pris. Riktigt nöjd och som många konstaterat gör den sig verkligen inte rättvisa på bild. 15-16 ish handled har jag för mig.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Var så sugen på den där när den var ute på K&S men tog aldrig steget... Tror inte jag har några problem med storleken då jag har små handleder, men ska nog prova en IRL först!
 

Timer

Panerai
Första Rollen! :cigar:

20200702_182440.jpg

Velat som fan sista året.. Hade trattat ned kandidaterna till fyra stycken så tidigt som i november-december. 114300, 116000, Expy 1, samt Heuer Monaco.

- OP för att de är så sjukt gångbara, är jävligt svag för sportdressare överlag. Borstad länk är dessutom ett kraftigt plus.
- Expyn rent allmänt, farhågan var dock att den i allt för stor utsträckning skulle konkurrera med Speedy Pro
- Monacon anser jag är den coolaste dinkan som finns, nackdelen är dock dess storlek (och numera pris, sett till ev andrahandsvärde)

Kändes som att det var dags för Rolex, och var på vippen att slå till på just denna kring årsskiftet - där nånstans kom prisökningen, vilket gjorde att jag tvekade.

Fram och tillbaka, klippte nästan Monacon över disk med hygglig rabatt - men storleken gjorde återigen att jag backade. I mars ställde jag mig på lista för Expy 1, och har varit ganska tillfreds med det. Ända tills jag på nytt prövade denna (och 116000) för en vecka sedan - då började jag vackla.

Funderat i dagarna sex, så idag klippte jag den större av dem. Gillar klockor runt 38-39 mm, och även om 36an satt (minst lika) bra på armen, så trumfade 39 mm till slut - jag är ganska lång i övrigt, även om handlederna är knattiga. Helhetsintrycket blev helt enkelt bättre, och i slutändan var det bara de arabiska sekundindexen som vägde över till 36ans fördel.

I mitt tycke en våldsamt bra sidekick till Speedy Pro, det här!
20200702_200522.jpg

Är sjukt nöjd just nu! :)
Grattis! Riktigt fin på dig, och som du säger en duo i världsklass!
 
Topp