Snyggt uppsnappat. Reflekterade över samma sak när jag laddade upp bilderna Kan vara så, men kan också vara så att ljuset spökar på den övre bilden. På andra bilder på samma klocka uppfattar jag inte denna skillnad.Annan rolex krona i tavlan med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt uppsnappat. Reflekterade över samma sak när jag laddade upp bilderna Kan vara så, men kan också vara så att ljuset spökar på den övre bilden. På andra bilder på samma klocka uppfattar jag inte denna skillnad.Annan rolex krona i tavlan med?
Fruktansvärt fin Jerico! Ja den ser ut att sitta som en smäck på dig! Får ta mig till en AD snart och verkligen prova alla modeller!Kör 34. Jag har 18.5 runt handleden och tycker den sitter bäst.
Den vita är ruggigt snygg men jag är tyvärr inget fan av dubbelindex...Nu finns en vit upp till försäljning på köp och sälj. Enligt mig den snyggaste 116000
De är trevliga på Luxurywatches, men jesus vad de tar betalt för det...Vad tycks om priset på denna då? https://luxurywatches.se/produkt/oyster-perpetual-36-11/
Upplever precis samma sak. Dubbelindex på bild avskrämde mig men irl tycker jag inte alls att de var lika framstående.Jag tycker dubbelindexen ser lite knepigare ut på bild dessutom. Irl är de mycket bättre och gör det hela lite mer lättavläst.
Det bästa är ju dock att försöka prova själv så man ser vad man gillar.
Helt sjukt pris. Finns inte OP 36mm inne hos många AD så förstår inte varför någon skulle vilja betala priset LW vill taVad tycks om priset på denna då? https://luxurywatches.se/produkt/oyster-perpetual-36-11/
Hahahah näe exakt, inte som att det är den hetaste sportstålisen direkt!Helt sjukt pris. Finns inte OP 36mm inne hos många AD så förstår inte varför någon skulle vilja betala priset LW vill ta
Var kan man göra det? Var in på Nymans och Rob för några veckor sedan, flera månaders väntetid.Bara det faktum att man faktiskt kan gå in i en butik och köpa den där + att den är så jäkla snygg gör att jag hellre tar den än en Explorer
36mm är grymt också!
Håller inte medUpplever precis samma sak. Dubbelindex på bild avskrämde mig men irl tycker jag inte alls att de var lika framstående.
Håller inte med
Majoriteten verkar köra på 36 eller 39. Ni som föredrar 36, har ni provat 34? Personligen tycker jag inte att den upplevs särskilt mycket mindre än en 116200 t ex.
Ja. Sedan mitt inköpt av OP 34 med grön tavla har jag faktiskt börjat överväga att gå ifrån "notorisk OWG" och införskaffa både en vit och en svart. Skulle ju bli en riktigt schysst trio.Svart tavla och 34 mm är otroligt clean och underskattad. Kör själv en Datejust 116234 med svarta tavla och tycker inte det är enorm skillnad även om Datejust är en annan modell.
https://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-36--id15594364.htm?checkoutId=2457550
Hur tycker ni denna ser ut? Rimligt pris?
Med vänlig hälsning,
Dany
jag skulle lätt kunnat köpt en svarta och loggat ur här ifrån för gott!!Efter att ha haft denna i köptarmen sedan ett antal år dök det äntligen upp ett bra ex till bra pris. Riktigt nöjd och som många konstaterat gör den sig verkligen inte rättvisa på bild. 15-16 ish handled har jag för mig.
Var så sugen på den där när den var ute på K&S men tog aldrig steget... Tror inte jag har några problem med storleken då jag har små handleder, men ska nog prova en IRL först!Efter att ha haft denna i köptarmen sedan ett antal år dök det äntligen upp ett bra ex till bra pris. Riktigt nöjd och som många konstaterat gör den sig verkligen inte rättvisa på bild. 15-16 ish handled har jag för mig.
Grattis! Riktigt fin på dig, och som du säger en duo i världsklass!Första Rollen!
Velat som fan sista året.. Hade trattat ned kandidaterna till fyra stycken så tidigt som i november-december. 114300, 116000, Expy 1, samt Heuer Monaco.
- OP för att de är så sjukt gångbara, är jävligt svag för sportdressare överlag. Borstad länk är dessutom ett kraftigt plus.
- Expyn rent allmänt, farhågan var dock att den i allt för stor utsträckning skulle konkurrera med Speedy Pro
- Monacon anser jag är den coolaste dinkan som finns, nackdelen är dock dess storlek (och numera pris, sett till ev andrahandsvärde)
Kändes som att det var dags för Rolex, och var på vippen att slå till på just denna kring årsskiftet - där nånstans kom prisökningen, vilket gjorde att jag tvekade.
Fram och tillbaka, klippte nästan Monacon över disk med hygglig rabatt - men storleken gjorde återigen att jag backade. I mars ställde jag mig på lista för Expy 1, och har varit ganska tillfreds med det. Ända tills jag på nytt prövade denna (och 116000) för en vecka sedan - då började jag vackla.
Funderat i dagarna sex, så idag klippte jag den större av dem. Gillar klockor runt 38-39 mm, och även om 36an satt (minst lika) bra på armen, så trumfade 39 mm till slut - jag är ganska lång i övrigt, även om handlederna är knattiga. Helhetsintrycket blev helt enkelt bättre, och i slutändan var det bara de arabiska sekundindexen som vägde över till 36ans fördel.
I mitt tycke en våldsamt bra sidekick till Speedy Pro, det här!
Är sjukt nöjd just nu!