• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

par

Patek
2-Faktor
Lite fler 36or

BFFEB38F-E91E-4B0D-9754-8CFB4541CBFC.jpeg
44DD26C7-4D6E-49BE-B227-DAFD8F85191D.jpeg
7F94A825-EEAA-4EBB-B1C9-79CA7E6B48CF.jpeg
CAD49E03-FF46-4E9D-B3DF-D0095C404F41.jpeg
 

PNM

Panerai
Sorgliga är väl att La Californienne vinner i den matchningen...
Det är ju klart dom nya OP ser sterila ut, det är ju datarenderingar plus att dom har integrerad länk istället för regnbågsfärgade armband. Med ett nytt armband och livebilder blir det nog en hel del skillnad.

Fast inget av det jag räknade upp hade med läderbanden att göra :) Ta den gröna t ex - fluted bezel, two-tone, guld-index mot grönbakrund - ser bara livligare ut.
 

PNM

Panerai
Fast inget av det jag räknade upp hade med läderbanden att göra :) Ta den gröna t ex - fluted bezel, two-tone, guld-index mot grönbakrund - ser bara livligare ut.

Det sagt ser gul och orange aptitliga ut. Jag är bara inte helt övertygad om att försökskaninen OP i stål var det bästa Rolex kunde göra på temat...
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Kul att få se de olika tavlorna mer ingående, men varför marknadsförs 36:an så tydligt som en klocka för kvinnor och 41:an för män? Jag tror att 36an skulle sitta betydligt bättre på honom också. Självklart är det en fråga om stil, smak och personlighet... Men kan det till och med vara så att Rolex vill att det ska förmedlas ut på detta sätt?
 
  • Like
Reactions: par

PNM

Panerai
Nu har jag inte provat dem själv men tycker OP 39 är på gränsen pga lug-to-lug-måttet samt att det är en så ren klocka. Mycket misstänksam mot 41 mm.

Själv kan jag inte bry mig mindre om hur Rolex väljer att könssortera klockorna. Inte för att jag tycker feminint/maskulint är oviktigt, men jag behöver inte direktiv från marknadsavdelningen.
 
Senast ändrad:
Topp