• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
76BD08B6-D81D-41AA-B028-8D8EDA32555B.jpeg
Wooooooooooooooooooow!!!

Edit: jag försökte få med andra bilden ovan också i citatet, wowet gällde båda:hungry:
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Nya OP 41 är tydligen 39.8mm, så ni vet.

Inget konstigt med Rolex. Deras marknadsförda storlekar brukar ju rätt ofta inte stämma.
Nej det är ju sedan gammalt att de skjuter ifrån höften. Undrar dock vad den gamla 39mm mätte..

edit: på något sätt måste de ju ändå mäta deb till 41mm, undrar hur de mäter vs hur personen som mätte 39,8 mäter.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Nej det är ju sedan gammalt att de skjuter ifrån höften. Undrar dock vad den gamla 39mm mätte..

edit: på något sätt måste de ju ändå mäta deb till 41mm, undrar hur de mäter vs hur personen som mätte 39,8 mäter.
Jag tror det antingen är häftningar eller mätningar där kronskydd ibland ingår.

ta tex Daytona, den har aldrig varit 40mm. Knappt ens i närheten (när vi ändå pratar millimeter). Så där handlar det ju inte om man mätt olika.

Rolex är antagligen inte lika noga med sånt där som brukarna (eller ja, entusiasterna) är.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag tror det antingen är häftningar eller mätningar där kronskydd ibland ingår.

ta tex Daytona, den har aldrig varit 40mm. Knappt ens i närheten (när vi ändå pratar millimeter). Så där handlar det ju inte om man mätt olika.

Rolex är antagligen inte lika noga med sånt där som brukarna (eller ja, entusiasterna) är.
Nej det är märkligt. Men eftersom att det bara skiljer 1,2mm så undrar man ju hur de mäter vs hur alla andra mäter. Sjukt liten skillnad, alltid. Daytona ”40mm” mäter väl också typ 39,något?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nej det är ju sedan gammalt att de skjuter ifrån höften. Undrar dock vad den gamla 39mm mätte..

edit: på något sätt måste de ju ändå mäta deb till 41mm, undrar hur de mäter vs hur personen som mätte 39,8 mäter.
Jag ägde kort den vita 39an. Mätte aldrig tyvärr, men kändes inte som en 39:a. Upplevdes mindre. Jag mätte däremot min förra ”40mm” 16570 och den var 39mm så jag antar att Rolex generellt mäter sina klockor på firmafesten.
 

par

Patek
2-Faktor
Hejdå AD-relation :D

Men 4000 i påslag är väl inte så så farligt i dessa dagar. Även om jag tycker hela klockan är lite dyr från början.

edit:5k..
Med tanken på att kronan stärkts mot dollarn och euron så är det svenska listpriset högt. I USA listar den 10 000kr lägre pga fallet av dollarn. Misstänker dock de måste göra en höjning där väldigt snart
 
Topp