• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

JLundell

Omega
Beställning, 6-12 månaders väntetid.
Samma rusning till alla modeller? Går i tankarna på en OP36 blå tavla (eller en Omega AT, hmm...). Har ingen relation till de lokala Rolexhandlarna där jag bor, så förväntar mig inte mycket, men vill gärna ha ett hum om hur det ser ut innan man går in och visar intresse, eller om det ens är lönt.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
20200930_163711.jpg
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Samma rusning till alla modeller? Går i tankarna på en OP36 blå tavla (eller en Omega AT, hmm...). Har ingen relation till de lokala Rolexhandlarna där jag bor, så förväntar mig inte mycket, men vill gärna ha ett hum om hur det ser ut innan man går in och visar intresse, eller om det ens är lönt.
Testa du. Blir kanske lite rusning precis i början när modellen är ny, men sen brukar OP knappast vara omöjlig att få tag på. Leverans tar säkert lite tid, men speciellt en 36 mm tror jag absolut du kan få tag på.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Phillips kommer auktionera ut en av varje färg i kommande klockauktion med estimat under listpris” JÄkligt spännande att se vad priserna landar på och vilken modell som är populärast.

Men jag får en distinkt äcklig eftersmak när jag läser detta, vad håller Rolex och Phillips på med? Kommentarerna på insta är inte heller nådiga.
BC14CEA5-B64A-4BE8-A4E9-013DA09DDB02.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Phillips kommer auktionera ut en av varje färg i kommande klockauktion med estimat under listpris” JÄkligt spännande att se vad priserna landar på och vilken modell som är populärast.

Men jag får en distinkt äcklig eftersmak när jag läser detta, vad håller Rolex och Phillips på med? Kommentarerna på insta är inte heller nådiga.
BC14CEA5-B64A-4BE8-A4E9-013DA09DDB02.jpeg
Enda positiva i det hela är att det blir kul att se vilken färg som är mest "populär"
 

Vattenfis

Breitling
Ja, vad gör man? Fick frågan idag om jag var intresserad av grön, röd eller gul. Ja, svarade jag och menade samtliga. Men om jag nu måste bestämma mig för ynka en! vad säger den samlade expertisen? kan jag som liten klen 50 åring knalla runt med en röd rolex utan att läderklädda män med stylade frisyrer och onormalt välplanerade och blomfyllda lägenheter visslar efter en? Grön? Gul?
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag har inte mätt, men visuellt ser tavlan i 126000 större ut än 116000.
Glasringen är även bredare på 116000 än 126000 vilket kan bidra till detta.
Såg er jämförelse på youtube och tyckte det verkade så, men vinkeln och avstånd brukar påverka vid jämförelse så var osäker. Intressant... Kan även tänka mig att de smalare bandhornen framhäver tavlan på ett annat sätt.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ja, vad gör man? Fick frågan idag om jag var intresserad av grön, röd eller gul. Ja, svarade jag och menade samtliga. Men om jag nu måste bestämma mig för ynka en! vad säger den samlade expertisen? kan jag som liten klen 50 åring knalla runt med en röd rolex utan att läderklädda män med stylade frisyrer och onormalt välplanerade och blomfyllda lägenheter visslar efter en? Grön? Gul?
Spelar nog ingen roll vilken färg du väljer, du är homofob oavsett :)
 

DrDre

Patek
Ja, vad gör man? Fick frågan idag om jag var intresserad av grön, röd eller gul. Ja, svarade jag och menade samtliga. Men om jag nu måste bestämma mig för ynka en! vad säger den samlade expertisen? kan jag som liten klen 50 åring knalla runt med en röd rolex utan att läderklädda män med stylade frisyrer och onormalt välplanerade och blomfyllda lägenheter visslar efter en? Grön? Gul?

Utan tvekan den gröna. Jag tror att den röda och den gula kan vara roliga ett tag, men på lång sikt kan man nog tröttna. Grön är ju dessutom "rolex färg".
 
Topp