• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Vad hände här då 🙈

B16DE87C-6E80-46EF-881B-CC6537283908.jpeg
Aj mitt huvud säger jag!😅
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Tror jag känner likadant faktiskt. Inte prövat nya 41:an men av bilderna att dömma.. gillar dock ny urtavlan utan de gröna detaljerna.

Bortsett från storleken är avsaknad av gröna detaljerna och singelindex stora anledningar till att jag direkt väljer bort 41 ;)

For meg går den helt bort pga storleken, men tycker tavlan og dubbelindex gjör den 100 ganger snyggare enn den gamle modellen :)
 

Richard1987

Panerai
Hej!
Svaret finns säkert tidigare i tråden men orkar inte leta.

Snabb fråga: Innebär lanseringen av de nya OP färgerna att de tidigare 116000 med sina färger utgår eller går det fortfarande att köpa ex en blå arabic?
 

par

Patek
2-Faktor
Skriv gärna lite tankar om den, väntar på en svart :)
Min mobil är kass så tyvärr blir det dåligt med bilder just nu i inväntan på ny mobil... Lägger upp en dålig ändå.

Om klockan; Grymt format, storleken kan snarast jämföras med en äldre DJ och det märks att bandhornen är lite smalare.

Har ägt den gamla OPn och givetvis är snabbjusteringen i länken ett stort lyft som man använder ibland. Känns även som hela länken blivit ett snäpp vassare och inte bara låset. Lite mer solid känsla.

Tavlan är riktigt häftig, ångrar inte den turkosa en sekund. Den ter sig lite olika i olika ljus men ger alltid en skön färgklick utan att bli så skrikig som tex den röda. Tycker den är ganska allsidig/förlåtande färgmässigt även om det givetvis inte går ihop med all klädsel som en svart eller vit tavla hade.

56CBDD50-939D-450A-9427-103EBF11367D.jpeg
 
Topp